Web Analytics Made Easy - Statcounter

این دستور می گوید که آمریکا "باید برای حفاظت از امنیت ملی علیه مالک تیک‌تاک دست به اقدامی جدی بزند."

براساس این دستور که ظرف ۴۵ روز به اجرا گذاشته خواهد شد هرگونه معامله ای با شرکت "بایت دنس" ممنوع خواهد شد.

تیک تاک این اتهام را که تحت کنترل دولت چین است یا داده های کاربران را در اختیار پکن می گذارد رد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ترامپ پنجشنبه شب همچنین با صدور دستوری ممنوعیت مشابه علیه اپلیکیشن (اپ) "وی چت"، تحت مالکیت شرکت چینی "تنسنت"، اعمال کرد.

دونالد ترامپ چه گفت؟

او در هر دو دستور می گوید نتیجه گیری کرده که "باید گام های تازه ای برای مقابله با وضعیت اضطراری ملی پیرامون فناوری ارتباطات و اطلاعات و زنجیره عرضه خدمات بردارد."

او افزود: "انتشار اپلیکیشن های موبایل ساخت و تحت مالکیت شرکت های جمهوری خلق چین همچنان تهدیدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است."

او از هر دو اپ "تیک تاک" و "وی چت" به عنوان یک "تهدید" نام برد.

ترامپ گفت که تیک تاک با جمع آوری داده ها می تواند به چین امکان ردگیری کارمندان دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات شخصی برای اخاذی یا انجام جاسوسی از شرکت ها را بدهد.

او اشاره کرد برخی گزارش ها حکایت دارد که تیک تاک خبرهای حساس سیاسی مثل تظاهرات در هنگ کنگ و رفتار پکن با مسلمانان اویغور را سانسور می کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که وزارت امنیت داخلی، اداره امنیت حمل و نقل (ناظر بر امنیت فرودگاه ها) و نیروهای مسلح آمریکا جملگی استفاده از تیک تاک در تلفن های دولتی را منع کرده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ تیک تاک چین پارسی خبر وی چت تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی