Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:08:41 GMT

اولویت‌های کمیسیون ورزشکاران از زبان رئیس جدید

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۸۴۰

اولویت‌های کمیسیون ورزشکاران از زبان رئیس جدید

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز امیدواری از اینکه هرچه زودتر شرایط برای برگزاری نشست های کمیسیون ورزشکاران و آغاز به کار دوره جدید این کمیسیون مهیا شود، گفت: خوشبختانه بعد از وقفه طولانی انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و وضعیت ترکیب آن برای یک سال آینده مشخص شد. البته حکم من به عنوان رئیس جدید هنوز صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و دبیر کمیسیون هم مشخص شود تا بتوانیم استارت کار را بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق آئین نامه جدید کمیسیون ورزشکاران، انتخاب دبیر این کمیسیون با تصمیم دبیرکل کمیته ملی المپیک انجام می شود، خاطرنشان کرد: آئین نامه این حق را به دبیر کمیته داده است. در مورد درستی یا نادرستی آن هم صحبتی ندارم فقط امیدوارم برای انتخاب و نهایی کردن گزینه موردنظر از کمیسیون ورزشکاران هم مشورت گرفته شود. نتیجه این اقدام و تعاملی که در پِی خواهد داشت قطعا به نفع خود کمیسیون و مجموعه کمیته خواهد بود.

رئیس کمیسیون ورزشکاران با بیان اینکه در انتخاب دبیر این کمیسیون و شرایط آن محدودیتی در نظر گرفته نشده، تاکید کرد: به نظرم اگر دبیر کمیسیون ورزشکاران از بدنه کمیته ملی المپیک انتخاب شود نتیجه بهتری خواهد داشت. اینگونه دبیر ارتباط نزدیک‌تری با مسئولان تصمیم گیرنده در کمیته دارد  و می تواند صدای کمیسیون را بهتر و رساتر به آنها برساند.

ساعی که طبق اولین دوره انتخابات برگزار شده برای کمیسیون ورزشکاران به عنوان نماینده دارای حق رای این کمیسیون در هیات اجرایی معرفی شد در مورد این مسئله که «آیا تصدی ریاست کمیسیون در ادامه حضور وی در هیات اجرایی خللی ایجاد می کند یا اینکه این حضور کماکان و تا پایان دوره تعیین شده ادامه خواهد داشت؟»، توضیح داد.

وی گفت: من برای حضور در هیات اجرایی به عنوان تنها نماینده کمیسیون ورزشکاران رای مجمع را گرفتم. این رای برای یک دوره چهارساله است. بنابراین با وجود متصدی شدن پست ریاست کمیسیون و تا پایان دوره چهار ساله عضو هیات اجرایی خواهم بود.

ملی پوش پیشین تکواندو ایران افزود: به نظرم این مسئله نه تنها تداخلی ایجاد نمی کند بلکه می تواند در پیگیری بهتر موضوعات مرتبط با کمیسیون ورزشکاران توسط هیات اجرایی نتیجه بخش هم باشد. البته اگر دوستان دیگر هم بودند، وضعیت فرقی نداشت و قطعا مسائل را به صورت جدی و تا حاصل شدن نتیجه دنبال می کردند. به هر حال اما طبق آرا من همزمان رئیس کمیسیون و نماینده آن در هیات اجرایی هستم و تلاشم این است از این دو مسئولیت همزمان به نفع کمیسیون و جامعه ورزشکاران استفاده کنم.

رئیس کمیسیون ورزشکاران که برای مدت یک سال عهده دار این مسئولیت شده است در مورد اولویت های موردنظر در این دوره کاری اش گفت: شرایطی که به واسطه ویروس کرونا برای پیگیری تمرینات و اردوهای ورزشکاران ایجاد شده و بهبود آن از اولویت های اصلی کارمان خواهد بود. در این زمینه ورزشکاران المپیکی یا آن دسته ورزشکارانی که باید کسب سهمیه کنند، بیشتر مد نظر هستند.

وی یادآور شد: به خاطر محدودیت های ناشی از گستردگی ویروس کرونا مدت هاست که ورزشکاران به صورت انفرادی تمرین می کنند. این شرایط تمرینی بعد از چندماه برای آنها کسل کننده و طاقت فرسا شده است به خصوص که بعضا به حریف تمرینی نیاز دارند و اینکه مربی هم حتما کنارشان باشد. در رشته ای مانند وزنه برداری ورزشکاران می توانند بدون حضور حریف تمرینی پیگیر تمرینات‌شان باشند اما مثلا در کشتی یا تکواندو بدون حریف تمرینی بودن نتیجه خوبی نخواهد داشت درحالیکه ورزشکاران ما این شرایط را تحمل می کنند. تلاش خواهیم داشت این شرایط سخت را برای آنها تسهیل کنیم.

ساعی همچنین به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «تا زمانی که روند صعودی شیوع کرونا متوقف نشده یا کاهش پیدا نکند و مجوز لازم برای تمرینات هم صادر نشود، ورزشکاران چاره ای جز تحمل این شرایط تمرینی ندارند. کمکی که کمیسیون ورزشکاران می تواند در این شرایط به آنها داشته باشد، چیست؟ منظور مسائل مالی است؟»، پاسخ داد.

وی گفت: همیشه مشکل ورزشکاران مالی نیست ضمن اینکه کمیته ملی المپیک در تلاش است بخش دوم و باقی مانده حقوق وعده داده شده به المپیکی ها را پرداخت کند. موضوع اینجاست که ورزشکاران این روزها نه تنها این شرایط را تحمل می کنند بلکه بعضا از نظر تجهیزات هم کمبود دارند. سعی می کنیم پیگیر نیازهای‌شان  و تامین سریع آنها باشیم. دیدارهایی هم با آنها خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون ورزشکاران در پایان گفت: گاهی ورزشکاران بیشتر از مسائل مالی به دیده شدن نیاز دارند و اینکه اطمینان داشته باشند در شرایط سخت به فکر آنها و برطرف کردن کمبودهای‌شان هستند. کمیسیون ورزشکاران که ترکیبش از جنس خود ورزشکاران است سعی می کند به این دغدغه آنها رسیدگی کند.

کد خبر 4992022 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: هادی ساعی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال سپاهان اصفهان مهدی طارمی باشگاه پرسپولیس ویروس کرونا والیبال فوتسال ورزش همگانی لیگ برتر فوتسال وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کشتی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان کمیسیون ورزشکاران هیات اجرایی رئیس کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیئت ورزش نابینایان استان البرز گفت: در طول سال گذشته از سوی هیئت ورزش نابینایان استان ۱۰ اعزام به مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 سعید خان فینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج با اشاره به اعزام های صورت گرفته اظهار داشت: طی سال گذشته 10 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور توسط هیئت ورزشی نابینایان استان صورت گرفت که حاصل این اعزام کسب 10 مدال طلا، یک مدال نقره و 9 مدال برنز و کسب چهار مقام تیمی است..

وی با بیان اینکه هیئت ورزشی استان در هشت رشته ورزشی شامل دو میدانی، گلبال، شودان، بولینگ، شنا و شطرنج، جودو و فوتبال پنج نفره نابینایان فعالیت دارد، بیان کرد: در حال حاضر سه هیئت در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ و شهر کرج در حال فعالیت هستند.

‌ورزش نابینایان و کم‌بینایان در 8 رشته دنبال می‌شود پاسخ به یک ابهام؛ ورزشکاران نابینا و کم‌بینا چگونه رانندگی می‌کنند؟

خان فینی ادامه داد: در رشته‌های گلبال پیشکسوتان این ورزشکاران مقام اول و تیم‌های اعزامی در مسابقات بولینگ مقام سوم کشور و درقسمت جودو جوانان و نوجوانان نابینا نائب قهرمانی ایران شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه ذوق واراده در این جوانان موج می‌زند ولی اغلب به دلیل تامین هزینه‌های رفت و آمد و نبود حمایت از این اقشار که اغلب قشر ضعیف جامعه هستند و خانواده‌ها توان مالی کافی ندارند از ورزش به دور هستند..

وی نگاه حمایتی از این قشر جامعه و رفع مشکلات آن‌ها را مسیر روشنی جهت کسب افتخارات بیشتر این عزیزان در عرصه‌های ورزشی عنوان کرد‌.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان البرز با اشاره به اینکه طی سال جاری نخستین مسابقه ورزشی دو‌ومیدانی نابینایان زیرنظر فدراسیون جهانی نابینایان به میزبانی پایتخت در خرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر ورزشکاران عزیز در ورزشگاه انقلاب در حال تمرین و آماده‌سازی هستند.

خان‌فینی در ادامه به موضوع کمبود تامین اعتبار و مشکلات این قشر ورزشکار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 100 ورزشکار نابینا در سطح استان مشغول ورزش هستند که البته تعداد این ورزشکار بیش از این تعداد است ولی به دلیل مشکلات مالی محروم و از ورزش کنارگیری کردند.

 رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان استان البرز با بیان اینکه ورزش علاوه بر تاثیر در سلامتی افراد دارای معلولیت، از انزوا آن جلوگیری می‌کند و باعث فعالیت آنها در اجتماع می‌ شود، گفت: این ورزشکاران همیشه افتخار آفرین بوده و هستند بر مسئولان لازم است مشکلات این قشر را نادید نگیرند و حمایت کنند تا حضور پررنگی در جامعه ورزشی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین