Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان، ضمن بیان این مطلب گفت: مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید» به همت اتحادیه قرآنی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز لرستان، ویژه دو گروه والدین و فرزندان ۵ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در گروه سنی خردسالان و نوجوانان در قالب نقاشی با موضوع قیام عاشورایی و نهضت حسینی و عکس و فیلم عاشورایی، نوحه‌خوانی، خاطره‌گویی و داستان کوتاه برپا خواهد شد، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در رشته عکس و فیلم عاشورایی می‌توانند عکس مراسم محرم سال گذشته و فیلم عاشورایی هنگام خواندن زیارت عاشورا و دسته عزاداری را ارسال کنند.

بلواسی با اشاره به اینکه فلیم‌ها باید به صورت افقی و با کیفیت خوب همراه با اسم شرکت‌کنندگان ارسال شود، بیان کرد: از دیگر رشته‌ها می‌توان به نوحه‌خوانی و شعر مذهبی و دکلمه‌گویی کودکان با محوریت عاشورای حسینی، خاطره‌گویی از مراسم هیئت‌ها و مشارکت کودکان در مراسم سال‌های گذشته و بیان احساسات شور حسینی کودکان، داستان کوتاه زیر دو دقیقه از عاشورا و یاران امام حسین(ع) برگرفته از کتاب‌های معتبر که از سوی والدین به کودک آموزش داده شده، بیان کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با اشاره به بخش ویژه والدین اضافه کرد: این بخش شامل ارسال متن کوتاه و دل‌نوشته‌ای دعاگونه به امام زمان(عج) در مورد فرزند شیرخوار خود، ویژه مادران درباره حضرت علی اصغر(ع) و به یاد حضرت رباب(س)، بیان داستان و یا احساسات و شناخت درباره حضرت رقیه(س) ویژه پدران و ارسال دلنوشته پدرانه در مورد حضرت رقیه(س)، بخش تصویری پدر همراه دختر (تا سن هشت‌سال) با موضوع سخن کوتاه درباره حضرت رقیه(س) و عاشورا است.

بلواسی تأکید کرد: در بخش والدین نیاز به تصویر والدین در فایل‌های ویدئویی نیست. متقاضیان می‌توانند آثار خود را به آی دی salambarkhorshid@ از طریق پیام‌رسان تلگرام و یا آثار خود را از طریق واتس‌آپ و یا تلگرام به شماره ۰۹۱۶۶۶۹۴۷۹۷ ارسال کنند.

یادآور می‌شود، آثار برتر در برنامه کودک صدا و سیمای مرکز لرستان پخش و به آثار برتر در هر بخش جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن عترت لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد

معاون آستان حضرت معصومه(س) گفت: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هادی محمود نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت، اظهار داشت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

وی افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت سریع موعود از قطر: سلام پرسپولیس!
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی