Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این هفته اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه امنیتی و دفاعی به وقوع پیوسته که در این گزارش به مهمترین این رویدادها اشاره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از شنبه، یازدهم مرداد ماه سال جاری تا به امروز، در حوزه مسائل امنیتی و دفاعی اتفاقات و رویدادهای مهمی رخ داده است که در این گزارش به مهمترین آنها پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رد نظریه حمله پهپادی و موشکی به نطنز

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر حادثه انفجار در یکی از سوله‌های سایت هسته‌ای نطنز در فضای مجازی منتشر شد که هرکدام از آنها با هدایت عناصر معاند و ضدانقلاب روایت متفاوت، دور از واقعیت و نیز غرض‌ورزانه به مخاطبان ارائه می‌دادند. درواقع این رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا این‌گونه وانمود سازند که حادثه سایت هسته‌ای نطنز به خاطر حملات موشکی یا پهپادی بوده است، اما حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ضمن تکذیب تمامی این شایعات گفت: «آنچه که مسلم است حمله پهپادی، موشکی و راکت به نطنز کاملاً منتفی است. صرفاً منشا انفجار از طریق عناصری در داخل تأسیسات بوده است که جزئیات را عرض نمی‌کنم.»

بازداشت سرکرده گروهک تروریستی تندر

در روز یازدهم مرداد ماه، سربازان گمنام امام زمان(ع) طی یک عملیات پیچیده موفق به بازداشت «جمشید شارمهد»، سرکرده گروهک تروریستی «تندر» شدند. شارمهد که حمایت گسترده دستگاه‌های جاسوسی موساد و سیا را به همراه داشت، در طبقه ششم ساختمان اف.بی.آی دفتر کاری از سوی دولت آمریکا به او و تشکیلاتش تعلق گرفت و هرگز فکر نمی‌کرد که توسط سربازان گمنام امام زمان(ع) بازداشت شود و هر موقع درباره احتمال بازداشت او سخن به میان می‌آمد، این موضوع را به تمسخر می‌گرفت.

این گروهک تروریستی به‌طور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی را در ایران برعهده گرفته است که بمب‌گذاری در مراسم عزاداری حسینه شهدای شیراز در 24 فروردین 1387، حادثه بمب‌گذاری در حرم مطهر امام خمینی(ره) در 30 خرداد 1388 و انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴دی 1388 ازجمله اقدامات جنایتکارانه گروهک تروریستی تندر محسوب می‌شوند.

ارتش وارد حوزه فضایی شد

خبر مهم دیگر این هفته که در صفحه امنیتی و دفاعی خبرگزاری آنا منتشر شد، مربوط به امضای تفاهم‌نامه همکاری عملی و تحقیقاتی مشترک میان ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و فضایی است. براساس این تفاهنامه که میان سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ستاد ارتش به امضا رسید، از این به بعد ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر فعالیت در حوزه زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی به حوزه تحقیقات فضایی هم ورود پیدا می‌کند.

اهدای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی(ع) توسط فرمانده معظم کل قوا

دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل اهدای یک هزار و ۱۸۴ شهید دانشجو و دانش‌آموخته در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در مقابله با دشمن بعثی ایفا کرد؛ بنابراین با پیشنهاد ارتش و ستادکل نیروهای مسلح به محضر فرماندهی معظم کل قوا و تصویب این پیشنهاد توسط معظم‌له، مقرر شد تا به پاس قدردانی از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های دانشجویان این دانشگاه، پرچم و نشان «فداکاری» به دانشگاه امام علی(ع) اهدا شود.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران سایت هسته ای نطنز گروهک تروریستی امنیتی و دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که یک اسرائیلی در حمله حزب الله بامداد جمعه با موشک ضدزره به مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که راننده یک کامیون نظامی در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

ارتش اشغالگر مدعی شد که در پاسخ به این حمله مرگبار، انبارهای سلاح و سکوهای پرتاب موشک حزب الله را در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

کد خبر 6088909

دیگر خبرها

  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت