Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل کم نیستند خبرنگارانی که مسئولیت اجرایی داشته یا دارند اما کمتر کسی هست که در حین و بعد از مسئولیت اجرایی همچنان به نوشتن و روزنامه نگاری ادامه دهد. اکبر نگاهی از جمله این افراد است که هیچوقت خود را از عرصه خبر و اطلاع رسانی دور نگه نداشت. روز خبرنگار بهانه ای شد تا پای گفتگوی او بنشینیم:

کم نیستند خبرنگارانی که مسئولیت اجرایی داشته یا دارند اما کمتر کسی هست که در حین و بعد از مسئولیت اجرایی همچنان به نوشتن و روزنامه نگاری ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر نگاهی از جمله این افراد است که هیچوقت خود را از عرصه خبر و اطلاع رسانی دور نگه نداشت. روز خبرنگار بهانه ای شد تا پای گفتگوی او بنشینیم:


تجربه فعالیت در حوزه رسانه چه تاثیری برای ارتباط با فعالان رسانه ای در زمان مسئولیت اجرایی شما داشت؟ داشتن تجربه کاری در حوزه خبری باعث می‌شد که نسبت به ایجاد درک متقابل در مورد موضوع و محتوای کاری و مسئولیتم با خبرنگاران به تفاهم برسیم و هنوزم خودم را خبرنگار و روزنامه نگار می‌دانم.

در زمان خبرنگاری کتک خورده بودید؟ بله. من در حین تهیه خبر به اتفاق چند خبرنگار کتک خوردم. در جریان اعتراضات خیابانی به مطلب روزنامه ایران در سال ۸۶ من که خبرنگار ایرنا بودم به اتفاق چند خبرنگار دیگر در میدان سرچشمه اردبیل از پلیس چند ضربه باتوم نوش جان کردیم! البته تنها نبودم و تورج باقری، زنده یاد اصغر دوستدار و ناصر آزاد، غلامحسین غاربی و غلام میرزاحسینی هم بودند.

به یاد دارید که محافظه مسئولان برخوردی با شما در زمان خبرنگاری داشته باشند؟ در بعضی مواقع برخی محافظان مسئولان بویژه در سفرهای مسئولان عالیرتبه مرکزی به استان گاها شاهد برخورد و بدرفتاری محافظان بودیم. 
البته معمولا چون شناخت نداشتند این اتفاق می افتاد. مثلا محافظان مسئولان استانی بدلیل اینکه خبرنگارها را می‌شناختند رابطه خوبی با خبرنگاران و روزنامه نگاران داشتند.

فحاشی یا بد و بیراه شنیدن را هم تجربه کرده اید؟ بد و بیراه و رفتارهای ناشایست ناشی از آستانه پایین تحمل نقد، زیاد شنیدیم. اگر قرار باشد در این خصوص صحبت شود، باید مثنوی هفتادمن نوشت. یک بار در دفتر نشریه مهر اردبیل به اتفاق خبرنگاران، همکاران و مدیر مسئول نشسته بودیم که یکی تماس گرفت و بعد از فریادهای توهین آمیزش به یکی از همکاران گفت گوشی رو بده به سردبیر، من گوشی رو گرفتم و چندتا فحش هم به بنده نثار کرد و بعد گفت گوشی رو بده به مدیر مسئول، گفتم زحمت نکشید من خودم سلام گرم تان را به ایشان میرسانم!
اقای تقواطلب گفت کی بود، چی می گفت؟ گفتم داشتن بابت انتشار گزارش "کارت سوخت ما، سوخت" قدردانی ویژه میکردند!

تا به حال شده است که راپورت شما را به مدیر رسانه‌اتان‌ بدهند؟ معمولا اگر بین مدیر رسانه و خبرنگاران همدلی و اهداف مشترک درون سازمانی باشد، امکان رسیدن راپورت‌های کذب که امری معمول در سازمان‌های خبری است و تاثیرات آن تا حد زیادی کم می‌شود.


شده که خبری از مسئولان منتشر کنید و آنها خبر خود را تکذیب کنند؟ بله. شده با مسئولی صحبت کردیم و حتی برغم داشتن فایل صوتی خبر، محتوای نقل شده را تکذیب کردند.
گاهی اوقات مسئولی با ما مصاحبه می‌کرد و چون با مسئول بالادستی هماهنگ نبود و یا از برخی جاها فشار می‌اوردند، به ما زنگ می‌زد و می‌گفت آقا ما تحت فشاریم. تکذیبیه می‌فرستیم لطفا تکذیب کنید. ما هم با هماهنگی مدیران رسانه مان، گاها از سرِ شناختی که داشتیم، گاها از سرِ دلسوزی، فداکاری می‌کردیم و تکذیب می‌کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری روز خبرنگار مسئولان مسئولیت اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

این اظهارات رئیس ستاد دفاع انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • آاس رم مدیر ورزشی جدید خود را پیدا کرد؛ نیکولاس بوردیسو در آستانه بازگشت به جالوروسی
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد: تحقیرمان کردی!‏
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند