Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اعلام برگزاری آئین‌های عید غدیر همچون عقد اخوت و اطعام در مسجد مقدس جمکران در روز عید غدیر، گفت: اطعام بیش از ۳۰ هزار نفر و اجرای آئین بیعت ملیت‌های مختلف با امام زمان(عج) ازجمله برنامه‌های میعاد منتظران در روز عید است.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای عید سعید غدیر، اظهار کرد: با توجه به آنکه ماه ذی الحجه، شهرالولایة است برنامه های مسجد مقدس جمکران در این ماه را با شعار «شهرالولایة، قربان، غدیر، مباهله» طراحی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: معرفی مناسک عید سعید غدیر و فرهنگسازی برای انجام باشکوه و گسترده آنها از قبیل عقد اخوت، اطعام و روزه عید غدیر، انفاق و احسان، ذکر صلوات، قرائت دعای ندبه، گشاده دستی در مواجهه با محرومان و ... رویکرد میعاد منتظران در اجرای برنامه های شب و روز عید سعید غدیر است که در همین راستا ویژه برنامه هایی را طراحی کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه پخش ویژه برنامه های تلویزیونی از رسانه ملی در شب و روز عید غدیر از مسجد جمکران ازجمله این تدارکات است، گفت: در این ایام مسابقه پیامکی «فرزند غدیر» را با همکاری رسانه ملی برگزار می کنیم که تا روز عید مباهله ادامه دارد و هر روز 14 برنده دارد و به هر نفر یک پلاک طلا اعطاء می شود.

 

حجت الاسلام حسین آبادی با اعلام پخش خطبه غدیر از بلندگوهای مسجد مقدس جمکران در روز عید غدیر، بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا، کاروان چندین هزار نفری شادی غدیر راه اندازی نمی شود و به جای آن مسئله اطعام غدیر البته با رعایت پروتکل های بهداشتی را انجام می دهیم. در این راستا با کمک خیران و غدیرباوران و مهدی باوران در روز عید غدیر اطعام بیش از 30 هزار نفر البته به صورت غذای گرم بیرون‌بر انجام می شود.

 

وی درباره دیگر سنت های غدیری که در مسجد مقدس جمکران انجام می شود، اعلام کرد: برگزاری آئین بیعت ملیت های مختلف با امام زمان(عج) به عنوان آخرین وارث غدیر از طریق حضور نمایندگانی از این ملیت ها در مسجد و قرائت فراز مربوط به بیعت با امام عصر(عج) در خطبه غدیر حضرت رسول(ص)، رونمایی از پورتال جدید مسجد مقدس جمکران و تقدیر از خادمان غدیر هم به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ ولایت فردا (شنبه، 18 مردادماه) انجام می شود. البته دیدار با خادمان سادات مسجد مقدس جمکران به صورت محدود و با رعایت پروتکل ها نیز جزء برنامه های روز عید مسجد است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: البته برخی مراسم های مسجد نیز با جمعیت اندک و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود. همچنین، برگزاری مسابقه های کتابخوانی، برپایی نمایشگاه های گذرگاهی، قصه گویی غدیر، تکریم دختران غدیر، نهج البلاغه خوانی، برگزاری گفتگوهای قرآن‌محور با موضوع آیات ولایت نیز برای ایام دهه امامت و ولایت در میعاد منتظران تدارک دیده شده است.

 

وی از اعزام سفیران مهدوی به بیمارستان های محل درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: این سفیران از نیمه شعبان تاکنون به بیمارستان های بیش از 20 استان سرکشی و از بیماران عیادت و از کادر درمان تقدیر کرده اند، در ایام دهه امامت و ولایت هم به بیمارستان های استان های بوشهر، خوزستان و قزوین و شهر بندرعباس سرکشی می کنند. حضور در بیمارستان های استان سیسستان و بلوچستان و نیز حضور در جمع مستبصرین و کودکان بی سرپرست آن استان نیز از برنامه های دیگر این سفیران مهدوی است.

 

حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه ابراز کرد: اجرای سنت عقد اخوت توسط روحانیون حاضر در صحن های مسجد مقدس جمکران در روز عید سعید غدیر، حضور محدود و همراه با رعایت مسائل بهداشتی در گلزار شهدا و برگزاری عقد ازدواج جوانان در اتاق پیوند فیروزه ای مسجد، از دیگر برنامه های مسجد مقدس جمکران برای این ایام مبارک است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در پی توصیه مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران در قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» و در این مرحله از رزمایش مواسات، به قربانی با نیت سلامتی امام زمان(عج) و توزیع گوشت حاصل از آن میان محرومان و مستضعفان در محلات شهر قم و نیز روستاهای حاشیه این شهر اهتمام دارد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد تراز اسلامی عید غدیر مسجد مقدس جمکران مسجد مقدس جمکران مسجد مقدس جمکران عید سعید غدیر روز عید غدیر امام زمان عج حجت الاسلام حسین آبادی روز عید هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو