Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@01:05:14 GMT

نتایج موفقیت‌آمیز داروی "آویفاویر" در درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۹۹۹۲

نتایج موفقیت‌آمیز داروی 'آویفاویر' در درمان کرونا

به گزارش ایسنا؛ داروی مذکور یک داروی مبتنی بر فاوی‌پیراویر و قادر به سرکوب کروناویروس جدید است. این دانشمندان در مقاله خود که مجله "medRxiv" چاپ شده است اظهار کردند: این دارو به سرعت سبب از بین رفتن کروناویروس بدن نیمی از بیماران شده و علاوه بر آن عواض جانبی جدی نداشته است.

به گفته محققان این مطالعه داروی مذکور دارای عملکرد ضد ویروسی سریع است به طوری که قادر بوده در چهار روز این ویروس را از بدن ۶۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد از بیماران از بین ببرد.

محققان اظهار کردند آنها به زودی آزمایشی دیگر انجام خواهند داد تا میزان استفاده از دوزهای مختلف این دارو بر میزان بهبودی بیماران را دریابند.

تاکنون محققان موفق به شناسایی چند دارو شده‌اند که در بهبودی حال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ موثر است که این داروها عبارتند از فاوی‌پیراویر، رمدسیویر و پروتئین نوترکیب اینترفرون-۲-آلفا. این داورها به منظور مقابله با ویروس آنفولانزا، هپاتیت C و ویروس ابولا ایجاد شده‌اند اما در آزمایشاتی که دانشمندان از آنها برای درمان کووید-۱۹ استفاده کرده‌اند نیز تا حدودی موثر واقع شده اند اما به طور کامل سبب بهبودی بیماران مبتلا به این ویروس نشده‌اند.

چندی پیش وزارت بهداشت روسیه از موفقیت اولین داروی ساخت این کشور برای مقابله با کرونا و معالجه‌ی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد.

وزارت بهداشت روسیه از ساخت اولین داروی مقابله با کرونا موسوم به اویفاویر و دریافت نتایج مثبت در معالجه بیماران مبتلا به کروناویروس با استفاده از این دارو خبر داد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت روسیه، اویفاویر ، اولین داروی ضد ویروسی ساخت روسیه است که در آزمایشات بالینی معالجه‌ی مبتلایان به کرونا مؤثر واقع شده است. این دارو پیش‌تر به عنوان درمان انواع شدید آنفولانزا استفاده می‌شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: بیماران مبتلا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله دارو در زابل

  سردار دوستعلی جلیلیان  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان زابل در امر تهیه و توزیع داروی خارج از شبکه توزیع، قاچاق و غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان زابل قرار گرفت.

 این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و در بازرسی مأموران انتظامی از این منزل بیش از ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد انواع قرص و داروی خارج از شبکه توزیع و غیرمجاز کشف و منزل مسکونی متخلف نیز پلمب شد.

 سردار "جلیلیان" با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: دراین خصوص ۲ متهم دستگیر وپرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

  فرمانده انتظامی استان درپایان با بیان اینکه فروش دارو‌های غیر مجاز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کشف محموله دارو در زابل
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال