Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@15:27:58 GMT

خبر 13، 17 مرداد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۰۶۵۰

آقای روحانی ارج نهادن به خبرنگار را پاسداشت حقیقت دانست و گفت: احترام خود را به تلاش خبرنگاران در ایام دشوار تحریم و کرونا اعلام می‌دارم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایام اعیاد ذی الحجه است و دل‌های همه مومنان، شاد. همه شعف قلبی دارند در این ایام، به ویژه برای فردا؛ عیدالله الاکبر، عید غدیر خم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عید ولایت و امامت، تکمیل دین و تَتمیمِ نعمت بر عرشیان و فرشیان.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
****
رئیس جمهور در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.
آقای روحانی ارج نهادن به خبرنگار را پاسداشت حقیقت دانست و گفت: احترام خود را به تلاش خبرنگاران در ایام دشوار تحریم و کرونا اعلام می‌دارم. رئیس جمهور افزود: ایران در فشار حداکثری تحریم و تکاپوی بی‌وقفه‌ی تحریف، به روایتگرانی محتاج است که واقعیت را از زیر آوار سنگین تحریف بیرون بکشند. آقای روحانی همچنین یاد خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی را که آسمانی شدند، گرامی داشت.
=--
رئیس رسانه ملی هم در پیامی از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر به ویژه مجاهدت آن‌ها در ایام شیوع کرونا قدردانی کرد. آقای علی عسکری ابراز امیدواری کرد: این قشر زحمتکش و فعال مثل همیشه، چشم بینا و بصیر مردم باشند و حوادث را با دقت ببینند و عادلانه روایت کنند.
****
خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.
امروز، ۱۷ مرداد، سالروز شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی و روز خبرنگار است. این روز رو به همه‌ی خبرنگاران تبریک میگیم و یاد شهدای گرانقدر عرصه‌ی خبر رو گرامی میداریم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
***
قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی بالاخره پس از مدت‌ها بحث، این هفته در مجلس تصویب و سازوکار آن مشخص شد. طبق این قانون خانه‌های خالی در شهر‌های بالای صد هزار نفر مشمول مالیات می‌شوند.
****
معاملات بورس دو زمانه می‌شود
مدیرعامل بورس تهران گفت: از هفته آینده، معاملات بورس در دو زمان مشخص برگزار می‌شود. به گفته آقای صحرایی، این اقدام کوتاه مدت بورس تهران، برای کاهش فشار بر روی هسته معاملاتی است. مدیرعامل بورس تهران افزود: از هفته آینده سهام صنایع مختلف در دو زمان ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۳ هر روز کاری معامله خواهند شد. صحرایی گفت: عمده معاملات گروه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و گروه صنایع بزرگ نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ انجام می‌شود. البته از روز قبل اطلاع رسانی می‌شود که چه صنایعی در چه بازه زمانی معاملات می‌شوند.
****
سه رفتار مردم عامل بیش از ۸۰ درصد شیوع کرونا
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان داده شرکت در میهمانی‌ها و عروسی ها، مجالس ختم و عزا و سفر ۸۴ درصد در اوج گیری دوباره کرونا موثر بوده است. دکتر رئیسی از مردم خواست از لذت چند ساعته میهمانی و مسافرت صرف نظر و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. معاون وزیر بهداشت افزود: اگر ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توان امیدوار بود موارد ابتلاء به کرونا کاهش یابد.
***
دومین روز آزمون کارشناسی ارشد امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. در آزمون امروز بیش از ۲۸۳ هزار داوطلب با هم رقابت کردند. بازرسان وزارت بهداشت در سراسر کشور با حضور در حوزه‌های امتحانی بر فرآیند رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.
***
با ثبت بیش از ۲۸۱ هزار مبتلای جدید جهانی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۱۹ میلیون و دویست هزار نفر فرارفت. کرونا جان حدود ۷۱۸ هزار نفر را هم در جهان گرفته است. با این حال بیش از ۱۲ میلیون نفر هم بهبود یافته اند.
آمریکا، برزیل و هند همچنان در صدر موارد ابتلا و فوتی‌های کرونا در جهان هستند. آمریکا بیش از ۵ میلیون، برزیل حدود ۳ میلیون و هند هم بیش از ۲ میلیون مبتلا به کرونا دارند.
*
در آمریکا، اما رکورد جدید مرگ و میر روزانه کرونا در سه ماه گذشته شکسته شد. دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده: با مرگ ۲ هزار و ۶۰ نفر و ابتلای ۵۸ هزار مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، بالاترین آمار مرگ و میر روزانه در آمریکا در سه ماه گذشته رقم خورد. به این ترتیب شمار فوتی‌های کرونا در این کشور به بیش از ۱۶۲ هزار نفر رسید. موسسه سنجش و ارزیابی سلامت آمریکا پیش بینی کرده، در پاییز امسال، شمار جان باختگان کرونا در آمریکا به ۳۰۰ هزار تن برسد.
*
در این حال، رسانه‌های آمریکایی، از بی عملی ترامپ در قبال کرونا، گلایه دارند. مجری سی ان ان به ترامپ می‌گوید: یا درباره گذشته یا درباره آینده حرف می‌زنی؛ اما حالا می‌خواهی چه کاری انجام دهی؟»
*
وزارت بهداشت مکزیک هم از شش هزار و ۵۹۰ ابتلای جدید به کرونا در این کشور خبر داد. شمار مبتلایان در مکزیک اکنون به ۴۶۲ هزار و ۶۹۰ مورد رسیده است. مقامات بهداشت مکزیک همچنین از ۸۱۹ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا خبر دادند. به این ترتیب، شمار فوتی‌های مکزیک به ۵۰ هزار و ۵۱۷ نفر رسید.
*
کرونا در قاره آفریقا هم به سرعت در حال گسترش است. شمار مبتلایان در این قاره از یک میلیون نفر فراتر رفته است.
*
در اروپا، مقامات بهداشتی فرانسه اعلام کردند ویروس کرونا در مناطقی که تاکنون مبتلایان زیادی نداشته به سرعت در حال افزایش است.
*
از آلمان هم خبر می‌رسد این کشور با بیشترین آمار سرایت در سه ماه گذشته مواجه شده است. در حالی که تا دو هفته قبل روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا می‌شدند، در شبانه روز گذشته ابتلای بیش از هزار نفر به کرونا ثبت شد.
****
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج اعلام کرد: اردو‌های راهیان نور با توجه به شیوع کرونا مجازی اجرا می‌شوند. سردار یعقوب سلیمانی گفت: ۱۲ هزار محصول رسانه‌ای، عکس‌نوشته، مستند و فیلم در حوزه راهیان نور منتشر شد.
=-=-=-=-=-=-
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صندوق هنر تا دو هفته دیگر بیمه کرونای خبرنگاران را اجرایی می‌کند.
=-=-=-=-=-=-
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیمه تکمیلی جامعه ایثارگری مصوب مجلس و قانونی است و حذف نخواهد شد. اوحدی افزود: بیمه تکمیلی علاوه ایثارگران شامل فرزندان تحت تکفل آنان نیز می‌شود.
=-=-=-=-=-=-
ارتباط سامانه ثبت سفارش و گمرک دوباره برقرار شد. مسئولان سامانه جامع تجارت از حدود یک هفته پیش ارسال اطلاعات ثبت سفارش به سامانه گمرک را قطع کرده بودند.
=-=-=-=-=-=-
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تحویل ۱۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در پردیس از هفته آینده خبر داد. اصغری مهرابادی گفت: ده هزار واحد مسکن مهر دیگر تا پایان آبان افتتاح می‌شود.
=-=-=-=-=-=-
زمین لرزه در سرگز هرمزگان خسارت نداشت. زمین لرزه ۴/۸ ریشتری بامداد امروز این منطقه را لرزاند.
****
با گذشت دو روز از انفجار مهیب در بندر بیروت، شماری از افراد هنوز ناپدید و احتمالا زیر آوار هستند.
براساس داده‌های رسمی لبنان، هشت هزار واحد مسکونی تخریب و حدود ۳۰۰ هزار نفر آواره شده اند. یونیسف اعلام کرده: از این تعداد، ۸۰ هزار کودک بی خانمان شده اند. * تلاش نیرو‌های امدادی برای آواربرداری و جستجوی مفقودان ادامه دارد. مردم لبنان در پویشی خودجوش، خیابان‌های اطراف بندر بیروت را، پاکسازی می‌کنند. کشور‌های مختلف هم، با ارسال محموله‌های غذایی و بهداشتی به یاری آسیب دیدگان حادثه انفجار در بیروت شتافتند. روسیه، عراق، مصر، تونس، جمهوری چک، فرانسه، یونان، ایتالیا، هلند و لهستان کمک‌های بشردوستانه به لبنان ارسال کرده اند. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز محموله‌ای برای آسیب‌دیدگان حادثه انفجار بیروت به لبنان ارسال کرده است. همچنین بیمارستان صحرایی هلال احمر، خدمات درمانی موثری به آوارگان لبنانی می‌دهد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*
****
آغاز به کار نشست لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان در میان تدابیر شدید امنیتی در کابل.
تعداد شرکت کنندگان لویه جرگه حدود سه هزار نفر اعلام شده. شرکت کنندگان لویه جرگه به مدت دو روز آزادی چهارصد زندانی خطرناک طالبان را بررسی می‌کنند. اعضای مجلس نمایندگان افغانستان که حاضر نبودند در این نشست شرکت کنند، با پادرمیانی برخی مسوولین، بالاخره در لویه جرگه حضور یافته اند.
رئیس مجلس نمایندگان افغانستان اعلام کرده با وجود فعالیت دو مجلس سنا و نمایندگان افغانستان، برگزاری لویه جرگه غیرقانونی است. طالبان نیز با برگزاری لویه جرگه مخالف است و اعلام کرده دولت افغانستان با برگزاری لویه جرگه به دنبال تأخیر در آغاز مذاکرات صلح است. طالبان، آغاز مذاکرات صلح را به آزادی همه‌ی زندانیان خود مشروط کرده است. دولت افغانستان، تاکنون حدود چهار هزار و ۶۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرده است. چهار صد زندانی طالبان که مرتکب جرایمی از جمله قتل و قاچاق مواد مخدر شده اند، هنوز آزاد نشده اند. دولت افغانستان فردا شنبه را نیز به مناسبت لویه جرگه در کابل تعطیل عمومی اعلام کرده است.
****
اعضای کنگره آمریکا تحقیقات درخصوص تلاش ولیعهد عربستان برای قتل یا ربودن مشاور ولیعهد سابق سعودی در کانادا را خواستار شدند.
برخی اعضای سنای آمریکا نیز از ترامپ خواسته‌اند برای آزادی فرزندان الجبری در عربستان تلاش کند. ریاض، برادر و دوفرزند سعد الجبری را با هدف بازگرداندن او از کانادا به عربستان، بازداشت کرده است. «سعد الجبری» معاون «محمد بن نایف» ولیعهد سابق، وزیرخارجه معزول و رئیس پیشین سازمان اطلاعات سعودی از سه سال پیش به کانادا گریخته است. الجبری با در اختیار داشتن اسناد و اطلاعات حساس مربوط به پادشاه، ولیعهد و دیگر چهره‌های سلطنتی به عنوان گنجینه اسرار خاندان سعودی توصیف شده است. سعد الجبری، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی از ولیعهد عربستان در دادگاهی در واشنگتن شکایت کرده است. بر اساس این کیفرخواست، یک تیم به دستور ولیعهد سعودی دو هفته پس از کشته شدن خاشقجی، برای ترور الجبری به کانادا اعزام شدند که مقامات کانادایی به این تیم ترور اجازه ورود نداده اند.
****
رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی ممنوعیت تجارت با شرکت تیک تاک چین را امضا کرد. ترامپ مدعی است: تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است. بیشتر تصاویر تظاهرات سراسری اخیر مردم آمریکا، ضد تبعیض و بی عدالتی، با نرم افزار تیک تاک بارگذاری و منتشر می‌شود.
=-=-=-=-=-
وزارت خارجه چین اعلام کرد: فروش احتمالی هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا به تایوان، اصل چین واحد را نقض می‌کند.
=-=-=-=-=-
دادستان کل نیویورک با شکایتی، انحلال انجمن ملی اسلحه آمریکا را خواستار شد. انجمن ملی اسلحه سازمانی برای ترویج مالکیت سلاح‌های گرم در آمریکاست.
=-=-=
طرح‌های عمرانی اتیوپی خط قرمز است و هر توافقنامه با کشور‌های حوزه رودخانه نیل که مانع اجرای طرح‌های این کشور در آینده شود، مردود است. سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت: نمی‌خواهیم با احداث سد النهضه به مصر و سودان آسیب برسانیم، اما توافقنامه‌ای که اتیوپی را محدود کند، امضا نمی‌کنیم.
=-=-=-=-=-=-
آتش سوزی در ایستگاه قطار الحرمین در محله سلیمانیه در جده عربستان. این حادثه تا زمان انتشار این تصاویر، تلفاتی به دنبال نداشته است.
****
حزب حاکم سریلانکا دو سوم آرا را در انتخابات پارلمانی کسب کرد. حزب طرفدار رئیس جمهور سریلانکا توانست یکصدو پنج کرسی از دویست و بیست و پنج کرسی پارلمان این کشور را به خود اختصاص دهد.
****
کوه‌های آلپ درپی گرمای شدید ناگهانی از بیم شکستن کوه یخی و یخچال‌های طبیعی از کوهنوردان تخلیه شد. تحقیقات نشان می‌دهد: بیش از ۹۰ درصد از ۴ هزار یخچال طبیعی که در سراسر آلپ قرار دارند در صورت مهارنشدن انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در انتهای قرن حاضر ناپدید می‌شوند.
***
براثر رانش زمین در ایالت «کرولا» در جنوبغربی هند پنج نفر جان باختند و هشتاد نفر زخمی شدند. باران شدید در برخی مناطق ایالت کرالا در جنوب هند زندگی مردم را دچار مشکل کرده است. کمک رسانی به ساکنان این منطقه ادامه دارد. برچسب ها: خبر 13 ، 17 مرداد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر 13 17 مرداد اعلام کرده رئیس جمهور لویه جرگه هزار نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟

دریافت 7 MB کد خبر 849199 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس