Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@23:33:23 GMT

۱۴ هزار راهدار در سطح جاده‌های کشور مستقر هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۷۶۱۳

۱۴ هزار راهدار در سطح جاده‌های کشور مستقر هستند

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی یکی از وظایف مهم این وزارتخانه را نگهداری و ارتقای کیفیت راه‌ها عنوان کرد و گفت: حدود ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه و ماشین‌آلات در سطح راه‌های کشور مستقر هستند و نگهداری، مرمت و بهره‌برداری از آنها را برعهده دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از یک طرح عمرانی اردستان در جمع خبرنگاران تشریح کرد: امروزه با طرح جدیدی که در راهداری پایه‌گذاری کردیم و بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات، آموزش و برنامه‌ریزی بر اساس شناخت دقیق از وضعیت راه‌ها، نهضت بهسازی به طور کامل در کشور فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌ها افزود: بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که عدد بسیار بزرگی برای راهداران شریف ماست که قشر مظلوم و زحمت‌کشی هستند و شبانه‌روزی در سطح راه‌ها جانفشانی می‌کنند که قابل تقدیر است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با این وجود ۵۰۰ اکیپ آسفالت در سطح کشور در حال فعالیت هستند که بخشی از آنها (حدود ۴۵ درصد) مربوط به راهداری است و بقیه مربوط به شرکت سازنده که در حال ساخت راه‌های اصلی، اتوبان‌ها، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و بخشی هم در راه‌های روستایی مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد: امسال هشت هزار کیلومتر برای بهسازی، روکش آسفالت، ترمیم و لکه‌گیری هدف‌گذاری کردیم که در این چند ماهه گذشته از آغاز طرح (خردادماه تا کنون) ۶ هزار کیلومتر در سطح کشور انجام شده است اما در سال‌های گذشته چنین عددی نداشتیم که این تعداد اکیپ مشغول فعالیت باشند.

اسلامی اضافه کرد: گاردریل‌ها به ویژه در نقاط پر رفت و آمد جمع‌آوری و با نیوجرسی‌های مفصلی جایگزین می‌شود تا اگر راننده لحظه‌ای بر اثر خواب‌آلودگی یا هر مشکل دیگری به مانع برخورد کرد، دوباره به جاده برگردد و حادثه‌ای برای راننده پیش نیاید.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح شیب شیروانی‌ها و شانه‌سازی‌ها در دستور کار است تا خودروها در صورت انحراف از جاده دچار واژگونی نشوند و حادثه سختی رخ ندهد که البته کاری پرهزینه است و با مشکلات و بودجه اندکی که در اختیار داریم، راهداری‌ها در سطح  جاده‌های کشور و نقاط اولویت‌دار کار را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهسازی، ایمن‌سازی و زیباسازی در مجموع برای ما مهم است تا منظر شهری و جاده‌ای زیبا باشد و مردمی که برای گذران زندگی یا سفر در جاده در حرکت هستند، از جاده‌ای زیبا، دارای علایم و خط‌کشی برخوردار باشند؛ البته خیلی کسری داریم اما همکاران با همه کمبودها تلاش می‌کنند و امیدواریم بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

آغاز عملیات اجرایی آسفالت محور اردستان به اصفهان، بهره‌برداری از قطعه سوم باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در تودشک از جمله برنامه‌های نخستین روز از سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان اصفهان بود.

استان اصفهان در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ دارد.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی جاده های کشور اردستان وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال