Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی توافق دریایی اخیر میان یونان و مصر را بی ارزش خواند که تأثیری بر منطقه ویژه اقتصادی ترکیه در مدیترانه شرقی نخواهد داشت.

اردوغان با اشاره به اینکه مصر و یونان حقی برای امضای این توافق ندارند، در این ارتباط افزود: نیازی به گفتگو با کسانی که حقی در قلمرو دریایی ندارند، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه توافق‌نامه اخیر یونان و مصر درباره تعیین حریم اختیارات دریایی را فاقد اعتبار قانونی دانسته و گفته بود که این توافق از نظر اتحادیه اروپا نیز بسیار مأیوس کننده است.

واکنش‌ها در ترکیه پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه اعلام کرد که قاهره و آتن در تلاش برای استفاده از منابع منطقه شرقی دریای مدیترانه توافق نامه ترسیم مرزهای دریایی دو کشور را امضا کردند.

این توافقنامه در شرایطی امضا می‌شود که تنش‌ها در منطقه شرق دریای مدیترانه به دنبال اقدامات ترکیه برای اکتشاف منابع انرژی تشدید شده است.

کد خبر 4993244

منبع: مهر

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه مصر یونان مولود چاووش اوغلو دریای مدیترانه ایالات متحده آمریکا لبنان رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا انفجار بیروت دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه ایران فلسطین حزب الله لبنان امارات متحده عربی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق