Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:50:16 GMT

یکجانبه گرایی آمریکا نظم جهانی را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۰۴۹۳

یکجانبه گرایی آمریکا نظم جهانی را تهدید می کند

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم روند یکجانبه گرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید جدی برای امنیت جهانی دانست.


مهدی سعادتی در گفت و گو با ایسنا گفت: روند اقدامات مخرب و ویرانگر آمریکا در همدستی با رژیم نامشروع اسرائیل، امنیت جهانی را به مخاطره افکنده است.
وی با اشاره به حادثه اخیر انفجار بیروت خاطر نشان کرد: دستاورد این انفجار مداخله بیشتر آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در معادلات منطقه حساس خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تشریح ابعاد خسارت بار حادثه انفجار بیروت افزود: خاورمیانه در اثر تحرکات بلاوجه قدرتهای استکباری به انبار بزرگ تسلیحات مرگبار و غیرمتعارف تبدیل شده است.
سعادتی حفظ هوشیاری بیشتر کشورهای منطقه را در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی خواستار شد و افزود: کشورهای منطقه باید با انعقاد پیمانهای دفاعی دوجانبه و جمعی ،خطر تهاجم احتمالی رژیم صهیونیستی را از این منطقه دور کنند.
نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم گفت: حادثه مشکوک انفجار بندر بیروت نتیجه بی تفاوتی و بیخیالی در برابر نقشه های شوم استکباری است.
وی تصریح کرد: مجامع و سازمانهای مسئول جهانی باید به سیاست سکوت و انفعال خود در برابر بلند پروازیهای خسارت بارآمریکا و رژیم اشغالگر قدس پایان دهند.
این نماینده مجلس یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران بدون کمترین اعتنا به سیاستهای مزورانه آمریکا و متحدان کم شمارش، روند همگرایی و تعامل با کشورهای همسایه و منطقه را دنبال می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری حقوقی تجاوزات آشکار آمریکا به منافع پایدار کشورمان افزود: بدعهدی آمریکا در پایبندی به مقررات نظم جهانی، چالش جدیدی را در عرصه بین الملل ایجاد کرده است.
سعادتی راه اندازی تالار گفتگوی حقوقدانان برجسته جهانی با تعامل وکلا و حقوقدانان کشورمان را برای تشریح ابعاد زیانبار دیپلماسی آمریکایی ضروری دانست وافزود: از رهگذر این اقدام علاوه بر تامین منافع ملی کشورمان، سایر ملتها و نهضت های آزادیبخش نیز سود خواهند برد.
نماینده مردم بابل با انتقاد از بی عملی کشورهای عضو سازمان های بین المللی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: استمرار بی عملی در برابر نقشه های شوم استکبار زیانهای فراوانی را متوجه آینده کشورهای منطقه خواهدکرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا انفجار بیروت رژیم صهیونیستی آمریکا و رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین المللی را تهدید کردند.

الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفتنی است که نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد