Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ معاملات آتی طلا در آخرین قراردادهای روز گذشته با افزایش ۲۵ دلاری در سطح ۲۰۶۲.۱۰ دلار در هر اونس به پایان رسید. نقره آتی ماه سپتامبر هم با افزایش ۱.۵۵ دلاری ۲۸.۴۴ دلار در هر اونس معامله شد. نکته مهم در این معاملات آن است که در حالی هیچ سر نخ اولیه‌ای برای نشان دادن مسیر صعودی طلا و نقره وجود ندارد که هر دو فلز گرانبها از دیدگاه فنی مسیر صعود کوتاه مدت دارند و به زودی باید روند اصلاحی خود را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به این نکته ضروری است که با وجود نوسانات زیاد و افزایش روزانه قیمت‌ها باید انتظار داشته باشیم که در صورت در پیش گرفتن روند اصلاحی، سرعت نزولی بیشتری شکل خواهد گرفت؛ اگرچه درحال حاضر صعود شدید و ادامه این روند در نمودارها مشاهده می‌شود.

بازارهای جهانی سهام هم در همین راستا روند صعودی در پیش گرفتند، معامله گران سهام ایالات متحده با نزدیکتر شدن تحقق بسته دوم محرک مالی مقابله با آسیب‌های همه گیری کرونا نگرش امیدوارانه‌تری در سرمایه گذاری به اجرا گذاشته‌اند.

معامله‌گران در ادامه معاملات روز گذشته با انتشار خبر آمار هفتگی بیکاری رو در رو شدند که با کاهش آمار نسبت به سطح انتظار، روند معاملات بهتر پیشروی کرد. اگرچه بر اساس گزارش منتشر شده روند بهبود اقتصادی در ایالات متحده کند شده اما می‌توان همچنان روند ایجاد شده را خوش بینانه تلقی کرد.

بانک مرکزی انگلیس BOE عدم تغییر در سیاست‌های پولی را در جلسه عادی روز گذشته به تصویب رساند این در حالی است که بانک معتقد است نرخ بهره منفی می‌تواند ابزاری مناسب برای کند کردن مسیر رشد اقتصادی در این کشور باشد.

همچنین تنش‌ّای سیاسی میان ایالات متحده و چین روز به روز گسترده‌تر می‌شود، در همین راستا روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از مردم کشور خود خواسته است که از محصولات فناوری متعلق به چینی‌ها (از جمله علی بابا، هوآوی، 

تنسنت و بایدو) استفاده نکنند.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی ماه اکتبر از مزایای فنی بلندمدت برخوردار است اگرچه همچنان در کوتاه مدت هم امکان صعود بیشتر وجود دارد اما طبیعی است که به زودی بازار روند اصلاح طبیعی و نزولی در پیش بگیرد. سطح مقاومت اول در ۲۰۷۰ و سطح مقاومت فنی دوم در معاملات آینده ۲۱۰۰ دلار خواهد بود. هدف اصلی نزول کوتاه مدت و ریزش قیمت‌ها در سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود. سطح پشتیبانی اول در پایین‌ترین قیمت خود به ۲۰۳۷.۲۰ دلار و سطح 

پشتیبانی دوم ۲۰۱۵.۵۰ دلار در هر اونس مشاهد شد.

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره سپتامبر از مزیت فنی بلند مدت برخوردار است. با این حال باید احتمال اصلاح بازار و نزول کوتاه مدت را هم در نظر گرفت. سطح مقاومت بعدی نقره ۳۰ دلار در هر اونس خواهد بود. هدف اصلی نزولی نقره بسته شدن قیمت بر روی سطح ۲۵ دلار است. سطح مقاومت اول معاملات روز گذشته ۲۸.۵۴ دلار سپس در سطح ۲۹ دلار مشاهده شد. سطح پشتیبانی نخست در ۲۸ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۲۷.۵۰ دلار بود.

پربیننده ترین ادامه روند صعودی قیمت طلا و نقره/ افزایش احتمال ریزش یکباره فلز زرد در سطوح بالاتر تعیین مسئول جدید برای ساماندهی بازار فولاد/ ناکارآمدی دستگاه عریض و طویل وزارت صمت در بازار فولاد کاهش ۱۵درصدی صدور جواز واحدهای صنعتی هر که را افزون خبر جانش فزون پیام تبریک مدیر عامل فولاد هرمزگان برای روز خبرنگار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فلز گرانبها سرمایه گذاری سرمایه گذاری قیمت طلا بازار طلا طلا و ارز ایالات متحد آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دلار در هر اونس سطح مقاومت روند صعودی کوتاه مدت روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!

شاخص‌های ارزی در بازار روز گذشته به رشد نرخ خود ادامه دادند. به عقیده فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار روز یکشنبه به کف حمایتی خود برخورد کرده و پس از آن به واسطه بازگشت خریداران به بازار تغییر روند داده است. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از نوسانات قیمتی یک ماه اخیر اکنون به دنبال بازیابی کریدور آرامش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک نشد. در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتمام روند کاهشی بازار و اصلاح آن، نرخ شاخص‌های ارزی وارد بازه ثبات شود؛ قیمت این پول‌های خارجی در جریان یک روند افزایشی جدید قرار گرفتند. به عقیده برخی از تحلیلگران روند کاهشی به گونه‌ای بود که نقطه ورود مناسبی برای معامله‌گران به وجود آورد در نتیجه بسیاری از افراد در سطوح قیمتی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی اقدام به خرید کردند که این بالا رفتن میزان تقاضا منجر به رشد نرخ شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارز در یک ماه اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس نرخ‌های نقدی ثبت شده، قیمت این ارز از ابتدای سال تا روز ۲۶ فروردین ماه حدود ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده بود. این در حالی است که در صورت احتساب نرخ‌های فردایی، بازدهی دلار در بازه مذکور حدود ۱۶ درصد بود. اما پس از تخلیه هیجانات سیاسی، نرخ بازدهی این ارز از ابتدای سال، در روز‌های ابتدایی هفته جاری به زیر یک درصد رسید.

فعالان بازار عامل اصلی تشدید روند کاهشی را حمایت‌های بانک مرکزی می‌دانند. اکنون که از حجم سیگنال‌های منفی موجود در فضای اخبار کاسته شده به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی نقطه تعادل عرضه و تقاضا است. البته باید توجه داشت که در روز‌های اخیر مقامات بانک مرکزی اقدام به انتشار برخی سیگنال‌های مثبت کرده‌اند.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.»

در سال گذشته نیز اخبار مربوط به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی توانست انتظارات تورمی بازار را برای مدتی کنترل کرده و زمینه‌ساز ورود نرخ ارز به بازه ثبات ۳ ماهه شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار تومان رسیده بود در عصر دیروز با رشدی هزار و ۵۵۰ تومانی در رقم ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. سکه طلا نیز در این روز با رشد قیمت چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومانی در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران