Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه گفت: آنچه که در بیروت روی داد، یک فاجعه بزرگ بشری و ملی است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، نصرالله افزود: پیامدهای این فاجعه بزرگ و خطرناک است و تبعات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دارد.

وی گفت: همه بخش های دولتی و مردم در صحنه حضور داشتند و صحنه‌های مردمی رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: امیدواریم که همه با صبر، استقامت و پایداری از این مصیبت عبور کنیم.

وی گفت: مواضع کشورها، مراجع بزرگ دینی، جریان‌های سیاسی و احزاب خوب بود و همدردی و اعلام آمادگی کردند برای کمک به کشوری که در محاصره است.

نصرالله گفت: آمریکایی ها همه مردم لبنان را مجازات کردند و ایکاش فقط حزب الله بود.

وی خاطرنشان ساخت: حزب الله آماده است تا در زمینه سرپناه دادن به خانواده هایی که در این فاجعه آسیب دیدند، وارد عمل شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: نگاه ما به سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به لبنان و کمک و حمایت کشورها به کشور ما مثبت است و به جنبه‌های مثبت آن می نگریم و این سفر فرصتی برای لبنان در خروج از محاصره ای است که با آن مواجه است.

او گفت: در برابر این گونه حوادث استثنایی در تاریخ لبنان نیاز به تعامل استثنایی در سطوح روانی، سیاسی و رسانه‌ای هست.

نصرالله افزود: از ابتدای این فاجعه برخی نیروهای سیاسی و رسانه‌ها آمدند و گفتند که این انفجار در انبار موشک های حزب الله بوده است و این مواضع، سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت است.

وی تأکید کرد: حزب الله هیچ مواد و انبار مهماتی در بندر بیروت نداشته و ندارد و آنچه که گفته شده، تنها برای گمراه کردن افکار عمومی است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تحقیقات آغاز می شود و ماهیت این انفجار مشخص می شود و حقایق بزودی آشکار خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0036ro

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز چهارشنبه هشتم ماه مه ۲۰۲۴ پس از رصد و دنبال‌کردن تحرکات نظامیان دشمن اسرائیلی در موضع المالکیه و ورود آنان به یکی از سنگرهایشان، این نظامیان را با موشک هدایت‌شونده هدف گرفته و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همزمان با این اقدام، رزمندگان، این موضع را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند و نظامیان نگهبان آن را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند. علاوه بر این رزمندگان مقاومت اسلامی تجهیزات جاسوسی این موضع را هدف گرفتند و آن‌ها را ویران کردند.

همچنین حزب‌الله لبنان از حمله به مقر فرماندهی تازه‌تاسیس تیپ غربی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین «یعرا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی با استفاده از پهپادهای انتحاری خبر داد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی به روستاهای جنوبی و خانه‌های امن و هدف قراردادن غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز چهارشنبه هشتم ماه مه ۲۰۲۴ مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در پادگان برانیت را با موشک سنگین برکان هدف گرفته و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی در روز جاری به ۹ عملیات می‌رسد.

کد خبر 6100786

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ رزمنده حزب‌الله لبنان در راه قدس
  • وزیر دفاع اسرائیل : تابستان داغی پیش روی لبنان است
  • تداوم حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان
  • حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه»
  • حزب‌الله پاسخ حملات اسرائیل را داد
  • پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان