Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@13:49:33 GMT

احتمال افزایش شمار قربانیان انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۶۸۹

احتمال افزایش شمار قربانیان انفجار بیروت

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، وزارت بهداشت لبنان گفت با توجه به اینکه شمار زیادی هنوز مفقود هستند و وضعیت برخی از مصدومان انفجار بندر بیروت وخیم است، احتمال دارد شمار قربانیان بیشتر شود.

معاون وزیر بهداشت لبنان شامگاه جمعه به رسانه‌ها گفت که وضعیت ۱۲۰ تن از شش هزار مصدوم وخیم است و انتظار می‌رود در کنار مفقود شدن تعدادی دیگر شمار فوتی‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این مسئول لبنانی، شمار قربانیان انفجار سه‌شنبه بیروت به ۱۵۴ نفر رسیده است. همچنان ۴۰ نفر نیز مفقود هستند که تلاش‌ها برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که در راستای پیگیری عاملان و مسببان انفجار اخیر، دستگاه قضاء با بازداشت «شفیق مرعی»، مدیرکل  سابق اداره گمرک لبنان موافقت کرده است که با بازداشت این فرد، شمار بازداشتی‌ها به ۲۰ تن رسید.

مرعی زمانی که کشتی مولداوی حامی مواد نیترات آمونیوم وارد بندر بیروت شده و توقیف شده بود، مسئولیت نظارت بر بندر را برعهده داشت.

سال ۲۰۱۴ بود که کشتی «رسوس» با ۲۷۰۰ تن نیترات از مبدأ گرجستان به مقصد موزامبیک در بندر بیروت توقیف شد و مقامات وقت بندر بعد از سه سال از بیم غرق کشتی در بندر تصمیم به تخلیه بار آن و انتقال آن به یکی از انبارهای بندر می‌گیرند و سه‌شنبه هفته گذشته بر اثر آتش‌سوزی، این مواد منفجر می‌شود و فاجعه تخریب بندر و شهر بیروت را رقم می‌زند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه همچنین افزود که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شده است که بر اثر آن ۲۶ نفر شهید و ۵۱ نفر زخمی شدند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، پیکرهای شماری از شهدا هنوز زیر آوار و در خیابان ها انباشته شده است و هلال احمر و نیروهای دفاع مدنی از دسترسی به مجروحان و نجات آنها ناتوان هستند.

کد خبر 6095746

دیگر خبرها

  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت