Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:04:12 GMT

ماسک زدن، شیب تند ابتلا را در اصفهان کاهش داده است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۰۶۸

ماسک زدن، شیب تند ابتلا را در اصفهان کاهش داده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این چند هفته که ماسک زدن قانون و پویش شد و هم مردم به آن توجه کردند، سبب شد که شیب تند ابتلا یک مقدار در استان اصفهان تعدیل شود.

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: در چند هفته گذشته روند ابتلا به کرونا با شیب تندی در اصفهان روبه رو شد و به دنبال آن با افزایش موارد بستری مواجه شدیم و تعداد موارد بستری به ۸۰۰ و حتی در یک روز به ۹۰۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که در حال حاضر چند روزی است که آن شیب تند کمی تعدیل شده و ما در تعداد ۸۰۰ بستری مانده‌ایم، افزود: کاهش شیب تند نشانه‌هایی از استفاده بیشتر مردم از ماسک در جامعه است و اگر پایبندی افراد و پوشش ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر شود به طور قطع این روند ممکن است بیشتر تعدیل شود و آن شیب تندی را که هفته‌های پیش داشته‌ایم را نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۸۴۴ بیمار در ۲۲ شهرستان استان اصفهان بستری هستند، بیان کرد: تعداد موارد حاد روند افزایشی داشته است و در حال حاضر ۱۶۸ نفر در آی سی یو بستری هستند؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند و  ۹۵ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی این استان مرخص شدند.

نجیمی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر هیچ شهرستان سفیدی در استان اصفهان نداریم، ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا و ۱۳ شهرستان هم در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند، بعضی از شهرستان‌ها هم که قبلاً زرد بودند به سمت نارنجی رفتند و در کل شرایط استان اصفهان قرمز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا استان اصفهان در شهر اصفهان تعطیلات یک هفته‌ای آموزشگاه‌ها و محل‌هایی که فعالیت‌های پرخطر داشتند در دستور کار قرار گرفت، هرگونه تغییری در بازگشایی‌ها و تعطیلی‌ها در اختیار ستاد کرونای استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: با توجه به باری که ابتدای کرونا بر بیمارستان‌های خورشید، امین، عیسی بن مریم و غرضی بود، تصمیم گرفته شد در شهریور ماه و ابتدای مهر ماه بیمارستان الزهرا برای بیماران کرونایی آماده شود تا بخشی از بار این بیمارستان‌ها برداشته شود و خدمت‌رسانی مناسب‌تری انجام شود.

نجیمی با بیان این‌که وقتی بیمارستان الزهرا وارد مدار شود به مروز بعضی از بیمارستان‌های سابق ممکن است برای مدتی پذیرش معمول و عادی بیماران غیرکرونایی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این چند هفته که ماسک زدن قانون و پویش شد و هم مردم به آن توجه کردند، یک افزایش درصد قابل توجهی از استفاده از ماسک را در بین مردم مشاهده کردیم و سبب شد که شیب تند ابتلا یک مقدار تعدیل شود، اما هنوز به سمت افزایش تعداد بستری می‌رویم، ادامه رفتارها و رعایت موارد بهداشتی بسیار کمک کننده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آرش نجیمی ماسک زدن بیمارستان الزهرا اصفهان بیماران کرونایی استان اصفهان حال حاضر شیب تند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات

به گزارش پارس نیوز، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید.

 این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه. نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با ۴ صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۲ درصد رسید.​

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت​
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • کاهش دمای هوا در استان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان