Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:20:01 GMT

تکمیل دین و اتمام نعمت خداوند بر بشربا غدیر

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۱۸۴

تکمیل دین و اتمام نعمت خداوند بر بشربا غدیر

غدیر، روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز اخوت، روز رشادت و شجاعت و شهامت و حفاظت و رضایت و صراحت شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛روز نعمت، روز شكرگزاری، روز پیام رسانی، روز تبریك و تهنیت، روز سرور و شادی و هدیه فرستادن، روز عهد و پیمان و تجدید میثاق، روز تكمیل دین و بیان حق، روز راندن شیطان، روز معرفی راه و رهبر، روز آزمون، روز یأس دشمن و امیدواری دوست و خلاصه روز اسلام و قرآن و عترت، روزی كه پیروان واقعی مكتب حیات بخش اسلام آن را گرامی می دارند و به همدیگر تبریك می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غدیر به مثابه واقعه‌ای تاریخی، روزی است که ولایت امیرالمومنین (ع) توسط رسول خدا اعلام می‌شود اما غدیر علاوه بر اینکه یک واقعه تاریخی است بلکه واجد حقیقتی است که بنا بر آن مایه تکمیل دین و اتمام نعمت خداوند بر بشر است.

 

اهمیت عید سعید غدیر به عنوان برترین عید‌ها به دلیل اهمیت موضوع ولایت و همچنین شخصیت ممتاز امیر مؤمنان علی (ع) به عنوان امام و پیشوا برترین الگو و نمونه برای مسلمانان است.

 

غدیر فرصتی برای تبیین امامت و توحید

آیت الله «سید محمد شاهچراغی» با بیان اینکه نعمتی که از ما در قیامت سوال می‌شود، نعمت امامت است  گفت: امام صادق (ع) فرمودند «نعمت ولایت ائمه هستند» لذا ولایت لنگه دیگر توحید محسوب می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با تأکید براینکه باید از فرصت غدیر برای تبیین امامت و توحید استفاده شودادامه داد: برگزارکنندگان برنامه های غدیر و دهه امامت و ولایت باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصویب شده ستاد ملی مقابله با کرونا را مدنظرقرار دهند.

 

 وی با اشاره به اینکه  توصیه موکد رهبری رعایت تمام توصیه های بهداشتی این ستاد از سوی همه مردم است اظهار کرد: رهبری تداوم کمک های مومنانه را در مرحله دوم مورد تاکید قرار دادند و ایام شاد عید غدیر و دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای بهره گیری از توان همه مردم برای کمک مومنانه در دوران شیوع کرونا است.

 

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد:هزینه های برگزاری جشن ها و اطعام چندهزارنفره در شهرهای استان سمنان ویژه عید غدیر و دهه امامت و ولایت به کمک مومنانه اختصاص یابد تا مشکلات مردم در شیوع کرونا برطرف شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه کمک‌ها باید گردآوری و با کمک نهادهایی مانند سپاه به صورت یکپارچه بین همه مردم و نیازمندان توزیع شود و کسی جا نماند تا بتوانیم به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و از ظرفیت‌های خوبی که داریم نیز بهره ببریم.

 

به گفته وی  شیعه غدیر را گرامی می‌دارد و لذا در سال جاری مسیر پول‌هایی که در غدیر صرف می‌شود می‌بایست در مسیر مواسات و کمک مومنانه باشد و همه از آن برخوردار شوند.

 

آیت الله شاهچراغی افزود:  باید تلاش کنیم که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا ، پیامبر و ائمه اطهار (ع) است به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال یابد.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه غدیر پیوند امامت و ولایت است متذکر شد: غدیر از طرفی دفاع از اسلام ناب و ارزش های الهی و از طرفی مبارزه با کفر، شرک، فساد و منکر است.

 

برنامه های عید غدیر در کانون های مساجد استان سمنان

حجت الاسلام «سید علی موسوی» گفت: خداوند متعال مسئله اتمام و اکمال نعمتش بر بندگان و مومنان را در چهار بخش از قرآن کریم عنوان کرده است گفت:  در سه جای آن فرموده اند نعمت را بر شما تمام خواهم کرد و فقط در یک جا آن هم ۱۸ ذیحجه در صحرای غدیر خم زمانی که امام علی (ع) به عنوان امام معرفی شد خداوند فرمود نعمت را بر شما تمام کردم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه در غدیر حجت برتمام انسان ها تمام شد اضافه کرد: غدیر اکمال دین واتمام نعمت است.

 

وی بزرگترین نعمت درجهان هستی را ولایت عنوان کردوافزود: مسلمانان در دین وآئین که توسط پیامبرشان به دست آنها رسیده نیازمند یک راهنما ویک مفسر قرآن دارندکه توسط پیامبروامر پروردگار این موضوع مشخص شد ودر روز عید غدیر حضرت علی (ع) به عنوان راهنما وامام امت بعد از پیامبر انتخاب ومعرفی شد.

 

حجت الاسلام موسوی با تشریح ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  به مناسبت عید غدیرخم گفت: عید غدیر یکی از مناسبت های مهمی است که هرسال با اجرای برنامه ها و مراسم های جشن و سرور برگزار می شد که امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، برنامه ها به اشکال مختلف غیر تجمعی و مجاز در حال برگزاری است و از عید قربان که دهه ولایت و امامت آغاز می شود، برنامه های با محوریت غدیر شروع شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به اجرای برنامه های ویژه عید غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در کانون های مساجد استان سمنان اشاره کردواظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وضعیت موجود برنامه ها بیشتر به شکل غیر تجمعی، مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی تکریم خانواده معظم شهدا در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم ،تولید کلیپ سخنرانی درفضای مجازی ویژه غدیر توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد،تولید نماهنگ وپوستر،برگزاری مسابقات کتابخوانی با عنوان قربان تا غدیر را از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد دراستان سمنان اعلام کردوافزود: مسابقات نقاشی ورنگ آمیزی، اطعام و نذری به ویژه به نیازمندان و آسیب دیدگان از وضعیت شیوع ویروس کرونا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت واقعه غدیر خم در فضای مجازی ، تهیه دو عدد جهیزیه ، توزیع گوشت قربانی وبرگزاری مسابقه عکاسی از جشن های خانگی از دیگر برنامه ها است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تکریم ایتام و تداوم کمک به نیازمندان با تأسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) در قالب بسته بندی و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی و کمک های مومنانه تداوم دارد اضافه کرد: کانون های مساجد به نوعی متولی برگزاری هستند و با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین و تهیه بسته های غذایی، بهداشتی و غذای گرم به یاری نیازمندان می شتابند.

 

به گفته وی طبق روایات اسلامی بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان عید سعید غدیر است چرا که در این روز دین اسلام به کمال و تعالی می‌رسد و نعمت رسالت تکمیل می‌شود.

 

غدیر فرصت تبیین وظیفه مردم در قبال امام است

حجت الاسلام «علی شکری» بابیان اینکه غدیر فرصت تبیین وظیفه مردم در قبال امام است اضافه کرد: عید غدیر فرصتی برای تبیین مبانی اعتقادی شیعه و بسترساز حاکمیت مهدوی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به ارتباط بین امت و ملت اظهارکرد: امروز در ساحت جمهوری‌اسلامی به این موضوع نیازمند هستیم که بتوانیم رابطه بین امت و امام را در جامعه تعریف کنیم همچنین باید بدانیم که نقش مردم و امت بسیار محوری و حیاتی است زیرا بسترسازی حاکمیت امام بر عهده مردم است.

 

وی بابیان اینکه مردم اگر در زمانی با امام‌علی (ع) همراهی می‌کردند ایشان خانه‌نشین نمی‌شدند ابراز کرد: درنتیجه نقش مردم در بسترسازی حاکمیت دینی دارای اهمیت بسزایی است از سوی دیگر نقش دستگاه‌های اجرایی هم در این زمینه دارای اهمیت است و صرف اینکه بگوییم مردم تنها نقش دارند و حاکمیت و دستگاه‌های متولی وظیفه‌ای ندارند، دچار خطا شده‌ایم.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: رابطه امام و امت و امت با امام مکمل هم هستند و می‌توانند ما را درزمینه سازی و بسترسازی حکومت مهدوی کمک کنند لذا بر همین اساس و دیدگاه، امام‌جمعه را مدنظر قرار می‌دهیم و مراتب طولی آن را تبیین می‌کنیم یعنی از امام مسجد شروع می‌شود تا به ولی‌فقیه و پس‌ازآن امام عصر (عج) می‌رسد لذا از این امر باید در راستای تبیین اهمیت امامت بهره برد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با طرح این پرسش که وظیفه امت در قبال امامت چیست؟، تأکید کرد: باید از سطح پایین جامعه یعنی مسجد و امام آن، کارهای ترویجی و تبلیغی را شروع کنیم و محوریت کار باید غدیر، موضوع مسجد و امام آن باشد اگر بتوانیم این اقدامات در سطح محله‌ای انجام شوند و زمینه حضور مردم در این سطح ایجاد شود، خواهیم توانست که در سطح وسیع‌تری نیز مشارکت و حضور مردم را مشاهده کنیم.

 

وی بابیان اینکه در مساجد کانون‌های فرهنگی، بسیج، امداد محله، هیئت‌های مذهبی و … وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای ترویج و توسعه فرهنگ ولایت بهره برد، ابراز کرد: این عناصر می‌توانند ذیل امام مسجد فعالیت داشته باشند و شورایی را تشکیل دهند که بسترساز حرکت اساسی تبیین وظیفه امت در قبال امام باشد لذا پیشنهاد می‌شود که اگر این شورا شکل گیرد در همین دهه امامت و ولایت که از دهم مردادماه آغاز می‌شود می‌توانیم کارهای خیلی خوب معنوی را علی‌رغم فضای کرونایی موجود انجام دهیم که مواسات و کمک مومنانه یکی از آن‌ها است.

 

حجت الاسلام شکری همچنین ادامه داد: کاری که حضرت علی (ع) انجام می‌داد خدمت رسانی به مردم بود درنتیجه اگر بتوانیم در دهه ولایت و امامت به مستمندان و فقرا خدمت برسانیم آن‌هم خدمتی که صرفاً کمک‌های نقدی نباشد، می‌توانیم سیره امیرالمومنان علی (ع) را نیز تبیین کنیم.

 

جشن ولایت علوی در ۳۵ بقعه استان سمنان برگزار می‌شود

حجت الاسلام« اسماعیل تدینی» گفت: ویژه‌برنامه جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی بر بستر فضای مجازی و در ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان سمنان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: دهه ولایت و امامت و در امتداد آن عیدالله الاکبر عید سعید غدیر خم، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر داده و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

 

وی افزود: دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی و تبیین نقش اهل‌بیت (ع) در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

 

حجت الاسلام تدینی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی امسال، برنامه های دهه ولایت در دو بخش فرهنگی و اجتماعی ارائه‌شد و ادارات اجرایی شهرستان‌ها و هیئت‌امنای بقاع متبرکه تلاش کردند با اهتمام ویژه نسبت به اجرای نکات این ابلاغیه با رعایت کامل مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد:  فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر، نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادها با رعایت اصول ایمنی و راه اندازی کاروان شادی با نام  شمیم ولایت در دهه ولایت  شب و روز عید سعید غدیر خم از مهمترین برنامه‌های ادارات اجرایی و هیئت‌امنای بقاع متبرکه در اجرای این طرح است.

 

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه کرونایی امسال، مراسمات ذکر شده صرفاً قابل‌اجرا در مناطق سفید و کم خطر و در فضای باز و صحن بقاع متبرکه و با  رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

 

حجت الاسلام تدینی  تصریح کرد: در مناطق پرخطر و قرمز که امکان برگزاری مراسم با حضور جمعیت میسر نبود صرفاً برنامه در کنار ضریح با حضور سخنران و مداح و بدون حضور جمعیت اجرا شد و از طریق شبکه های مجازی منعکس شد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: برنامه های کانون مساجد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان عید غدیر خم کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد استان سمنان دهه ولایت و امامت استان سمنان عید سعید غدیر امامت و ولایت قبال امام حجت الاسلام کمک مومنانه برنامه ها غدیر فرصت عید غدیر غدیر خم کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری