Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:04:19 GMT

نماینده اردکان به دیدار پیشکسوت عرصه خبر رفت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۲۱۶

نماینده اردکان به دیدار پیشکسوت عرصه خبر رفت

به گزارش ایرنا محمد رضا دشتی اردکانی و فریده حایری روز شنبه  ضمن تبریک روز خبرنگار و عید سعید غدیر خم، برای ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی کردند.
 سید علی‌اکبر کلاهدوزان در سال ۱۳۲۰ در اردکان متولد شد و دوران تحصیلات خود را در دبستان فردوسی و دبیرستان شرف اردکان سپری کرد و پس از فارغ‌التحصیل شدن در مقطع دبیرستان در سال ۱۳۴۳ به شغل معلمی روی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرنگار پیشکسوت  در گفت و گویی اظهار داشت: در سال ۱۳۴۳ نمایندگی روزنامه اطلاعات در شهرستان اردکان را گرفتم به‌گونه‌ای که این روزنامه در این شهرستان تنها سه نفر مشترک داشت. علاقه به مطالعه روزنامه، زمینه‌ساز ورود من به عرصه خبرنگاری شد و از همان سال کار خود را در حرفه خبرنگاری آغاز کردم.

کلاهدوزان به علاقه وافر خود به شغل خبرنگاری اشاره کرد و گفت: به دلیل علاقه فراوان به کار خبرنگاری علیرغم همه کمبودها و عدم وجود امکانات لازم برای تهیه و ارسال خبر، اخبار شهرستان اردکان را در کوتاه‌ترین زمان به تهران ارسال می‌کردم تا در روزنامه اطلاعات چاپ شود و این سرعت عمل باعث تعجب مردم و مسئولین شده بود که چگونه این اخبار با این سرعت منتشر شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک خبرنگار، خاطرنشان کرد: خبرنگار باید دارای روحیه‌ای شاد و با همه افراد جامعه تعامل داشته باشد تا بتواند در کار خود موفق شود ولی اگر حتی ذره‌ای بدخلقی کند همه از او فرار می‌کنند.

پیشکسوت عرصه خبر، کار خبرنگاری را شغلی پرزحمت برشمرد و افزود: در این کار باید صبر و حوصله زیادی داشته باشی و خبرنگار باید امانت‌دار باشد چراکه این امانت‌داری موجب جلب اطمینان و اعتماد مردم به خبرنگار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما خیلی فهیم هستند و در تشخصیشان به خوبی عمل می کنند تصریح کرد: آن‌ها به دنبال اخبار حقیقی و واقعیت موجود در جامعه هستند و اگر خبرنگاری دروغ بنویسد دیگر کسی به او اعتماد نخواهد داشت.

کلاهدوزان گفت: خبرنگار پل ارتباطی مردم و مسئولین است که با تذکر و پیگیری خبرنگاران می‌توان کارهای خوبی را برای مردم انجام داد و مسئولین زحمتکش را نیز به مردم معرفی کرد.

وی در خصوص سابقه همکاری خود با صداوسیمای مرکز یزد نیز گفت: ۳۸ سال با صداوسیمای استان یزد همکاری داشتم و اخبار شهرستان را پوشش می‌دادم.

این خبرنگار پیشکسوت در پایان اظهار داشت: خداوند توفیق داد که دو مرتبه به سفر معنوی حج مشرف بشوم و از سرزمین وحی نیز علیرغم کمبود امکانات و سختی‌های خاص خود، اخبار مربوط به زائران ایرانی را مخابره کنم و این خبرها جزو شیرین‌ترین اخباری بود که در طول این مدت توانستم کار کنم.

کلاهدوزان در سال ۱۳۲۰ در شهر اردکان به دنیا آمد و بازنشسته آموزش ‌و پرورش است و فعالیت خبری را ابتدا با روزنامه اطلاعات آغاز کرد.

وی همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد و صدا و سیمای مرکز استان را در پرونده کاری خود دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها روز خبرنگار اردکان محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار اردکان روز خبرنگار اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، تیم جوانان زاگرس مهاباد در سومین  دیدار خود در این رقابت‌ها، امروز در تبریز به مصاف تیم فوتبال آرکای این شهر رفت که این دیدار در حالی که با نتیجه یک بر صفر به سود تیم زاگرس در جریان بود به علت اعتراض نماینده مهاباد به داوری این بازی نیمه‌تمام باقی ماند.

زاگرس مهاباد در دو دیدار قبلی یک تساوی و یک باخت کسب کرده است.

نماینده مهاباد در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های آرکای تبریز، آبیدر سنندج و عقاب پردیسان قم هم گروه بود.

دیگر خبرها

  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار زاگرس مهاباد با تیم حریف نیمه‌تمام ماند
  • اعتراض بازیکنان زاگرس مهاباد به تصمیم داور و ترک زمین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • دیدار نکونام و سمیعی در مراسم ختم پیشکسوت استقلال
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با هزار نفر از کارگران در هرمزگان
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»