Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنان وزیر خارجه پاکستان در اعتراض به عدم توجه سران سعودی به مساله کشمیر با بازتاب‌های مختلفی همراه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، سخنان «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان که در اعتراض به بی توجهی سران سعودی نسبت به مساله کشمیر بیان شده بود بازتاب های گوناگونی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی طی روزهای اخیر و در سالگرد لغو خودمختاری کشمیر توسط هند اعلام کرده بود: اگر سران عربستانی تصمیمی جدی برای حمایت از مسلمانان مظلوم کشمیر ندارند و همچنان قصد دارند با سکوت مسیر را ادامه دهند ما به دنبال راه حل های دیگری خواهیم بود.

وی افزود: این وظیفه سازمان همکاری اسلامی است که در خصوص مشکلات مسلمانان جهان اقدام نماید ولی ما علی رغم درخواست‌های مکرر می بینیم این سازمان که ریاست آن دست آل سعود است هیچ اقدام خاصی انجام نمی دهد.

قریشی با اشاره به برگزاری نشست کوالالامپور با حضور کشورهایی که به ریاست عربستان اعتراض داشتند گفت: دلیل عدم شرکت ما در این اجلاس حفظ اتحاد بود ولی ما این شرط را نیز گذاشتیم که مساله کشمیر توسط عربستان پیگیری شود.

وزیر خارجه پاکستان اضافه کرد: اگر عربستان توانایی حل این مساله را ندارد ما از کشورهای هم‌فکر دعوت به عمل می آوریم و برای حل این مشکل اقدام خواهیم کرد.

سخنان قریشی که در یک مصاحبه زنده تلویزیونی بیان شده بود واکنش های مختلفی را به همراه داشت و به خصوص سران حزب نواز که به عربستان وابستگی زیادی دارند آن را مورد اعتراض قرار دادند.

«شهباز شریف» رئیس حزب نواز در این خصوص گفت: سخنان قریشی اشتباه محض بود و ما نباید عربستان را با این سخنان غیر مسئولانه تهدید کنیم.

وی افزود: دولت اسلام آباد باید از مواضع خود عقب نشینی کرده و از عربستان بخاطر سخنان وزیر خارجه عذر خواهی کند.

این در حالی است که عربستان به دلیل داشتن روابط اقتصادی خوب با هند حاضر نیست برای حل مساله کشمیر به دولت مردان هندی فشار وارد کند.

هند باز هم پیشنهاد چین برای گفتگو پیرامون مساله کشمیر را رد کردمصاحبه| نماینده کشمیر در شورای حقوق بشر سازمان ملل: مردم مسلمان کشمیر اشغال سرزمینشان را نمی‌پذیرنددرخواست پاکستان از شورای امنیت برای تشکیل جلسه ویژه با موضوع کشمیروزیر خارجه پاکستان: مردم مسلمان کشمیر هرگز اجازه نمی‌دهند هند از جانب آنها تصمیم بگیرد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار "عربستان سعودی" اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... پاکستان از ادامه حملات مرزی از سوی افغانستان خبر داد سم پاشی هوایی گسترده در پاکستان برای مبارزه با ملخ‌ها بازسازی نزدیک به ۲ هزار کیلومتر از خط ریلی پاکستان توسط چین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پاکستان از ادامه حملات مرزی از سوی افغانستان خبر داد سم پاشی هوایی گسترده در پاکستان برای مبارزه با ملخ‌ها بازسازی نزدیک به ۲ هزار کیلومتر از خط ریلی پاکستان توسط چین واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار "عربستان سعودی" اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۲ ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید ۳ فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است ۴ سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند ۵ حمله خمپاره‌ای به محل تجمع داعش در سامراء ۶ آتش‌سوزی گسترده در یک منطقه صعب‌العبور در لبنان ۷ روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را ثبت می‌کند ۸ لبنان|اقدامات قضایی جدید درباره انفجار بیروت؛ چند مسئول دیگر بازداشت شدند مهمترین اخبار بین الملل سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند تظاهرات آمریکایی‌ها در شهر پورتلند/ معترضان به مرکز پلیس حمله کردند لبنان|اقدامات قضایی جدید درباره انفجار بیروت؛ چند مسئول دیگر بازداشت شدند ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی به مناسبت عید غدیر گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با میشل عون درباره انفجار بیروت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان کشمیر اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان وزیر خارجه پاکستان انفجار بیروت مساله کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر امور خارجه گفت: هر دو کشور ایران و مصر مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت، اظهار داشت: گفتگویی با آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در سفر اخیر داشتم و هر دو کشور مصصم به برقراری ارتباط هستند؛ از این رو در حال تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط دیپلماتیک هستیم.

وی درباره آتش بس در غزه تصریح کرد: حماس در چارچوب اصول خود پاسخی مثبت به طرح واقع بینانه مصر و قطر داده است و با این متن توافق موافقت کرده است.

وزیر خارجه افزود: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خود پایبند باشند و هیچ اتفاق دیگری نیفتد شاهد یک آتش بس در غزه خواهیم بود، اما نتانیاهو و افراد افراطی رژیم صهیونیستی خواهان تداوم جنگ هستند؛ زیرا اگر جنگ به پایان برسد بحران جدیدی در سرزمین‌های اشغالی پیش می‌آید.

درحال تکمیل...

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران