Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پروژه راه‌آهن کرمانشاه به قصرشیرین ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما اعتبار امسال برای این پروژه کافی نیست.

مهرداد سالاری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اظهار داشت: این پروژه از کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب 80 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی دارد و از اسلام‌آباد غرب به قصرشیرین نیز حدود 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها با این پروژه علاوه بر ارتباطات داخلی ارتباطات بین‌المللی نیز میسر می‌شود و هدف این است که تا خسروی ادامه پیدا کند و از خسروی تا خانقین را ایران کار می‌کند که به شبکه ریلی عراق وصل شود و از آن نقطه تا بندر لاذقیه در سوریه ادامه پیدا خواهد کرد.

سالاری گفت: امسال اعتبارت مناسبی برای این پروژه تعریف شده است اما کافی نیست و امید داریم تا یکماه آینده با قول‌های داده شده اعتباراتی دریافت شود که زیرسازی راه‌آهن اسلام‌آباد غرب در امسال به اتمام برسد.

وی افزود: سال گذشته پیگیری بسیاری برای راه‌اندازی اداره راه‌آهن استان انجام و تصویب شد اما با توجه به اینکه تشکیل اداره کل نیازمند اعتبارت بود و در بودجه 98 تعریف نشده بود این اداره هنوز راه‌اندازی نشده و امسال با توجه به اینکه در بودجه تعریف شده امید داریم این اداره راه‌اندازی شود.

سالاری بیان کرد: خدمات اولیه در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه ارائه می‌شود اما کافی نیست و تلاش می‌شود با افزایش تعداد رام قطار در هفته خدمات توسعه یابد اما در حوزه بار چهار خط ریلی به ایستگاه بار افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بسیار بزرگ و مؤثر در جهت تولید و مبادله اقتصادی کشور هستند گفت: یکی از طرح‌ها آزادراه حمیل به بیستون است که عملیات اجرایی آن از اواخر سال گذشته آغاز شد و برآورد اولیه 1700 میلیارد تومان بود که با تورم و افزایش قیمت‌ها به 2500 میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: 50 درصد این پروژه را بخش خصوصی تأمین کرده که شروع به کار کرده‌اند و تأمین 50 درصد باقی مانده را دولت تضمین کرده است.

سالاری با بیان اینکه آزادراه همدان به کرمانشاه نیز از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و از زیرساخت‌های اصلی ارتباطی است گفت: این آزادراه پیوست قانون شده و وزارت راه به دنبال جذب سرمایه‌گذار است که امید داریم امسال جذب شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی ساخت یک میلیون و 600 هزار متر مربع مسکن توسط بخش خصوصی در امسال عنوان کرد: در قالب طرح اقدام ملی یک میلیون و 500 هزار متر مربع برای ایثارگران در نظر گرفته شده است.

سالاری گفت: عملیات اجرایی 250 هزار مترمربع آغاز شده است و چنانچه این اهداف امسال عملیاتی شود هدف‌گذاری ما سه میلیون و 600 هزار مترمربع است که نسبت به سال گذشته 2.8 برابر خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: اخیرا نیز پروژه 400 واحدی مسکن پردیس متعلق به تعاونی مسکن ارتش به بهره‌برداری رسید و 1200 واحد مسکن اقدام ملی نیز برای خانواده‌های نظامی در نظر گرفته شده است. / تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: راه آهن کرمانشاه کافی نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی با بیان اینکه در اجرای این پروژه بهسازی چشمه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع و حفر چاه پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این پروژه، یک هزار و ۴۴۹ خانوار روستایی با ۵ هزار و ۷۶۹ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه آبرسانی به مجتمع هاسون شهرستان ماکو نیز در دست اجرا است، افزود: این پروژه در حال حاضر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ۱۸۵ خانوار با ۷۱۹ نفر جمعیت از آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز