Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@23:22:10 GMT

خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۸۲۷

خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرد

خان محمدی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون میزان خرید تضمینی گندم از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

 

به گزارش پول نیوز علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیازی به واردات گندم نداریم

او افزود: با توجه به روند فعلی پرداخت مطالبات پیش بینی می‌شود که میزان خرید از ۱۰ میلیون تن فراتر رود که با وجود ذخیره سازی مناسب در سیلوها، نیازی به واردات نداریم.

خان محمدی ادامه داد: با وجود شرایط مساعد اقلیمی برآورد می‌شود که تولید گندم از ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون تن فراتر رود که در صورت تحقق این میزان خودکفایی استمرار خواهد یافت.


دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی آینده را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تورم و احتساب ۱۵ درصد سود منطقی برای کشاورزان انتظار می‌رود دولت یک ماه قبل از آغاز فصل زراعی قیمت واقعی خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام کند تا کشاورزان بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان بخش کشاورزی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم و با توجه به تلاطماتی که در بازار اقتصاد وجود دارد، انتظار می‌رود دولت با عمل کردن به وعده‌های خود مبنی بر اعلام به موقع قیمت، از کشاورزان حمایت کند تا امنیت غذایی کشور حفظ شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واردات گندم پول نیوز کشاورزان گندم پرداخت مطالبات خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان