Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:45:31 GMT

نوای یا مولا علی در مساجد آستارا طنین‌انداز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۹۶۱

نوای یا مولا علی در مساجد آستارا طنین‌انداز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا جشن های غدیر با آذین خیابان ها و میدان های اصلی شهرهای آستارا و لوندویل جلوه دیگری به خود گرفته و بیشتر مساجد، اجرای برنامه های معنوی را با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد بودند و عصر امروز شنبه نیز علاوه بر برپایی کاروان خودرویی غدیر، عاشقان خاندان اهل بیت (ع) با اجرای برنامه هایی در بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) به مولا علی (ع) اظهار علاقه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریان بازار ساحلی آستارا نیز با توزیع شکلات بسته بندی شده و با رعایت موارد بهداشتی در میان گردشگران، علاقه خود را به نخستین امام شیعیان اظهار می کنند.

امام جمعه آستارا شامگاه جمعه در جشن عید غدیر خم در مسجد عباسیه این شهرستان گفت: خداوند متعال در چنین روزی، دین را تکمیل و نعمت خویش را بر مومنان تمام و کافران را مایوس کرد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا بیان کرد: دین بدون ولایت ناقص است و پیامبر اکرم (ص) پس از تحمل ۲۳ سال سختی در ترویج و اشاعه اسلام، در روز عید غدیر با معرفی علی (ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد.

وی افزود: شهادت امام علی(ع) در نماز، امام حسین (ع) و یارانش در کربلا و کشته شدن مسلمانان بی گناه در کشورهای اسلامی به دست دشمنان قسم خورده قرآن، نتیجه خارج شدن دین از مسیر اصلی است.

مولودی خوانی در وصف مولای متقیان (ع) و توزیع شیرینی از دیگر بخش های عید غدیر خم در شهرستان آستارا بود.

امروز شنبه مصادف با هجدهم ذی الحجه، روز عید غدیر خم است و شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث محدودیت هایی در برگزاری اجتماعات مردمی و آئین ها شده و بسیاری از برنامه ها با حضور محدود افراد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۷ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.

برچسب‌ها کرونا آستارا عید سعید غدیرخم اعیاد مذهبی مناسک دینی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آستارا عید سعید غدیرخم اعیاد مذهبی مناسک دینی بهداشت و سلامت کرونا آستارا عید سعید غدیرخم اعیاد مذهبی مناسک دینی بهداشت و سلامت عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی

فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی

دیگر خبرها

  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا