Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@09:20:12 GMT

اقدام گوگل علیه ایران/۱۶هزار کاربری مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۹۸۸

اقدام گوگل علیه ایران/۱۶هزار کاربری مسدود شد

شرکت آمریکایی گوگل ادعا کرد، ۱۶ حساب کاربری «یوتیوب» را که به دولت ایران وابسته بوده و در «عملیات‌های هماهنگ‌شده برای تأثیر‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی» نقش داشته را مسدود کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گوگل هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت اقدامی علیه حساب‌های کار‌بری یوتیوب وابسته به دولت ایران انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شرکت ۱۶ حساب کاربری یوتیوب که بر اساس شواهدی وابسته به اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی تحت حمایت دولت ایران بوده را در ماه آوریل مسدود کرده است. 

گوگل مدعی شده این حساب‌های کاربری مشکوک، بر اساس شواهدی در «عملیات‌های هماهنگ شده برای تأثیرگذاری در رسانه‌های اجتماعی» نقش داشته‌اند که حاوی اطلاعات خاصی بوده‌اند.  این شرکت همچنین ادعا کرده کاربران این حساب‌ها به زبان عربی محتوا‌هایی را درباره بیماری کووید-۱۹ در آمریکا و همچنین روابط آمریکا و عربستان منتشر کرده‌اند.  

گوگل همچنین حساب‌های کاربری وابسته به دولت‌های روسیه و چین را نیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بست.  به ادعای این شرکت،کاربران این حساب‌ها به زبان عربی محتوا‌هایی را درباره کرونا در آمریکا و همچنین روابط آمریکا و عربستان سعودی منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام/4021/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: گوگل یوتیوب رسانه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری