Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:59:36 GMT

نهادینه کردن پیام غدیر در جامعه یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۰۷۰

نهادینه کردن پیام غدیر در جامعه یک ضرورت است

آیت الله عبدالکریم فرحانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک عید ولایت بیان کرد: امروز حرکت مومنانه و دلسوزانه مردم  و میثاق ولایی مردم ورهبری ثابت کرده است امنیت ، آزادی  و استقلال ما مثال زدنی است.

وی گفت: امروز مملکتی داریم که با وجود مشکلاتی همچون محاصره اقتصادی و مسائل مربوط به ویروس کرونا به واسطه میثاق با ولایت، مردم با همدلی برای حل مشکلات وارد صحنه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از عید سعید غدیر خم به عنوان عید میثاق با ولایت نام برد و گفت:مردم خوزستان مردمانی ولایتمدارند و بر میثاق غدیر پای بند می باشند، درست است که خوزستان با محرومیت‌ها و مشکلاتی مواجه است ، اما بصیرت ولایتمداری امروز مردم این استان مثال زدنی است.

وی افزود: لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه همه مسوولان نظام است، امروز جریان مبارزه با فساد و تلاش برای استقرار عدالت شعار امیر المومنین(ع) است.

 آیت الله فرحانی با بیان اینکه شعار امیرالمومنین عدالت محوری است ادامه داد:  شعار حضرت علی (ع)" العدل اوسع الاشیاء" است، عدل وسیع ترین ظرف حرکت انسان ها است، عدل باقی ترین ظرف حرکت است و ولایت همیشه و همه جا توام با عدالت و مبارزه با فساد و احقاق حقوق مردم است و این شعار فرمان مطالبه امروز رهبر معظم انقلاب و دستور اکید ایشان به قوای سه گانه است و مجلس خبرگان باید مطالبه عدالت محوری و نفی تبعیض را سرلوحه پیگیری هایش قرار دهد.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه مدیران زحمت کش نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: افراد قلیلی که احیانا در مسیر مطالبه ولایت مدارانه و عدالت مدارانه رهبر معظم انقلاب نیستند این مسیر را دنبال کنند و در روز بزرگ عید غدیر برای گسترش عدالت با خداوند متعال عهد و پیمان ببندند.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم عبدالکریم فرحانی مجلس خبرگان رهبری اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم مجلس خبرگان رهبری اهواز عید سعید غدیرخم مجلس خبرگان رهبری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در پویش دست‌های مهربان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی تصریح کرد: تمام ادارات ظرفیت های خیلی خوبی دارند که بتوانند قدری از فقر جامعه را بزدایند و این فقط مختص به یک اداره و یا دو اداره نیست، لذا عقیده بنده این است در همه ادارات و سازمان‌های استان کردستان یک پویش رسیدگی به فقرا تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: با وجود اینکه‌ در استان کردستان ۵۵ هزار کارمند وجود دارد اگر ۵۵ هزار کارمند فقط ماهانه مبلغ کمی در این راستا کمک کنند، شاهد اینگونه کارهای نیک می شویم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر هر اداره ای و یا هر فردی به سمت کارهای خیرخواهانه و انفاق برود کار پسندیده و نیکویی است؛ کاری که اکنون سازمان تبلیغات اسلامی کردستان و سازمان اموال تملیکی در استان انجام داده است یک الگوی بسیار خوبی است و انشاءالله به عنوان یک طرح در شورای اداری استان کردستان مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: توجه به مؤمنین و مؤمنات جزئی از دین ما است، شخصی به نزد  امام صادق علیه السلام آمد و گفت: یابن رسول الله تعدادی افراد جلوی در اجازه ورود می خواهند، گفتند چه‌ کسانی هستند؟ پاسخ دادند طرفداران و پیروان شما هستند، حضرت فرمودند پیروان من هستند؟ به فقرا کمک می کنند به ضعفا کمک می کنند؟ آن شخص پاسخ داد آنقدر نیست که به حساب بیاید، حضرت دوباره فرمودند آنها پیروان ما نیستند. 

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان داشت: نماز و روزه از واجباتی است که برای خودمان است، اما توجه به محرومین و فقرا و کمک به نیازمندان از واجبات الهی است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم تلاش ها مستدام و پیگیر باشد و بتوانیم افراد جامعه را به سمت و سوی کمک به فقرا تشویق و ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل