Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس، از لغو مراحل انتقال سند به نام شخص و جلوگیری از هدررفت میلیاردها تومان از جیب بیت المال به اشخاص خبر داد.

سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس در بوشهر، سیداحمد موسوی: اول خرداد امسال بود که مخاطبان خبرگزاری فارس، مستنداتی از یک تخلف در اختیار خبرگزاری قرار دادند. تخلف در خصوص 22 هکتار از اراضی وزارت نفت در کنگان بود که در آستانه سند زدن به نام فرد خاصی بوده و با انجام گرفتن این کار، میلیاردها تومان از جیب بیت‌المال هدر می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بامطالعه و بررسی جدی مدارک، متوجه تخلفاتی در این زمینه شدیم و همین عامل باعث شد که هفتم خردادماه گزارشی با عنوان« پایانی غم‌انگیز برای بیت‌المال/ زمین‌های شرکت نفت در حال انتقال به شخص» بر روی خروجی خبرگزاری فارس استان بوشهر قرار بگیرد.

پس از انتشار گزارش، مستندات تخلف را به سازمان بازرسی استان بوشهر ارسال و خواهان پیگیری این موضوع شدیم. درحالی‌که انتظار داشتیم نهادهای متولی در جهت تنویر افکار عمومی پاسخگوی شائبه این تخلف به مردم باشند، هیچ‌کدام از نهادهای متولی واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند که هیچ، از طرفی یکی نهادهای نظارتی و شخصی که مدعی زمین‌ها بود بارها تلفنی تهدید به شکایت نمودند.

هفتم تیرماه بود که مستندات بعدی تخلف هم بر روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت تا پیگیری 22 هکتار از اراضی شرکت نفت که در آستانه انتقال به فرد بود، وارد مرحله جدیدی شود و واکنش‌ اقشار مختلف مردم استان بوشهر به این موضوع دوچندان شود.

باگذشت چند روز از انتشار این گزارش، تعدادی از افراد دغدغه‌مند شهر بوشهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در نامه‌ای به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خواستار پیگیری این موضوع شدند. جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان نیز با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی خواستار پیگیری و اعلام نتیجه شد.

فارغ از مکاتبات به‌عمل‌آمده بین سازمان بازرسی و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان که حقیقتاً هر دو نهاد به جد پیگیر موضوع بودند، اواسط تیرماه در ادامه پیگیری موضوع، مصادف شد با تغییر رئیس جدید سازمان بازرسی استان که همین موضوع باعث شد روند پیگیری تا حدودی کند شود.

تا اینکه امروز 17 مردادماه مصادف با روز خبرنگار، علی حسن‌پور دادستان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس از منتفی شدن مراحل انتقال سند 22 هکتار از زمین‌های بیت‌المال به نام اشخاص خصوص خبر داد و گفت: «با پیگیری مسؤولان قضایی در مرکز استان، اراضی در اختیار دولت قرار می‌گیرد». 22 هکتاری که ارزش آن حدود 60 میلیارد تومان تخمین زده شده است. هدیه امروز دادستان بوشهر خستگی سه ماه عدم واکنش را از تنمان بیرون کرد.

حال به جد می‌توان گفت که این اقدام نشانی از تغییر روند مسؤولان قضایی استان بوشهر در یاری‌گرفتن از رسانه‌ها و مردم دارد که رئیس قوه قضائیه قبلاً این عزم برخورد با مفاسد را به همگان نشان داده بود.

با لغو انتقال این زمین، حال این سؤال پیش می‌آید که اگر این خبر منتشر و موضوع به جد پیگیری نمی‌شد چه بلایی بر سر این ۲۲ هکتار از اراضی بیت‌المال می‌آمد. حالا نوبت به پیگیری تخلف درروند پرونده می‌رسد که چه دستگاه یا کسانی در این پرونده تخلف یا سهل‌انگاری نموده‌اند.

ضمن تشکر از مسؤولان قضایی استان، انتظار می‌رود خبر لغو انتقال سند به نام شخص را خاتمه این پرونده ندانسته و پایان پرونده رسیدگی به تخلف کسانی باشد که در شکل‌گیری این تخلف مؤثر بوده‌اند و البته این موضوع سرآغاز همکاری مسئولان قضایی استان با رسانه‌های استان هم باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هدیه روز خبرنگار دادستان بوشهر اراضی کنگان بیت المال میلیاردی خبرنگار فارس علی حسن پور تخلف خبرگزاری فارس سازمان بازرسی استان بوشهر بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/ «توهین» میلیاردها به تماشاگران
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد