Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@23:29:23 GMT

تولید سوخت یورو پنج از ۳۰ مهر ماه در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۹۱۰

تولید سوخت یورو پنج از ۳۰ مهر ماه در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان آلایندگی اتوبوس‌هایی که امروز به ناوگان شهر اصفهان اضافه شده به کمتر از یک پنجم کاهش پیدا می‌کند و دارای استانداردهای مجاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محمد اسلامی» امروز _ شنبه ۱۸ مردادماه ۹۹_ در آئین آغاز خدمت رسانی ۸۰ دستگاه اتوبوس شهری که از طریق برنامه زنده تلویزیونی «زنده رود» برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه و قانون هوای پاک دو اقدام مهم به صورت موازی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از این اقدامات ارتقای سوخت تولیدی پالایشگاه کشور از یورو ۲ و ۳ به یورو ۴ بوده است، افزود: با مصوبه دولت از ۳۰ مهرماه سال‌جاری در راستای اجرای قانون هوای پاک تولید سوخت یورو پنج مورد تاکید است و به موازات آن تولید خودرو در کشور مطابق با استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ و نصب فیلتر دوده انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: انجام این اقدامات دستاوردهایی به همراه خواهد داشت که مهمترین آن کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی و مصرف سوخت است.

وی تصریح کرد: میزان آلایندگی اتوبوس‌هایی که امروز به ناوگان شهر اصفهان اضافه شده به کمتر از یک پنجم کاهش پیدا می‌کند و دارای استانداردهای زیست محیطی است.

۵۵ هزار کامیون باید نوسازی شود

اسلامی ادامه داد: در بخش بار برون شهری کشور از مجموع بیش از ۳۴۰ هزار کامیون، تعداد ۵۵ هزار کامیون باید نوسازی شود که طرح نوسازی ناوگان آغاز شده و با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ انجام خواهد شد. ارائه این تسهیلات برای اتوبوس‌های برون شهری نیز در دستور کار است و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ارتقا کیفیت زندگی و برخورداری شهرها از زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی مورد تاکید دولت است.

اسلامی با ابراز خرسندی از احداث پارک سوار صفه، گفت: پاک سوارها در واقع ایستگاه‌های تبادلی وسایل حمل نقل برون و درون شهری است که با عنوان مراکز TOD در شهرها ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح جامع شهری این موضوع در اولویت قرار گرفته تا ارائه خدمات ناوگان اتوبوس رانی درون شهری و برون شهری به مردم بهتر و با کیفیت بیشتری انجام شود.

بازآفرینی ۲۷۰۰ محله کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بافت فرسوده همت آباد، گفت: دو هزار و ۷۰۰ محله برای بازسازی بافت‌های فرسوده و احیا و بازآفرینی شهری در دستور کار قرار گرفته که همت آباد یکی از این موارد است؛ صدور پروانه ساخت در این محلات بر اساس قانون رایگان است و دولت ۵۰ درصد تسهیلات بانکی را به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

وی افزود: طراحی شهری، ارائه تسهیلات و تخصیص امکانات زیربنایی و روبنایی بافت‌های فرسوده را شرکت بازآفرینی شهری با مشارکت سایر دستگاه‌ها ارائه می‌کند. طرح‌های مطلوبی برای بافت همت آباد مصوب شده است و ماه گذشته نقشه اجرایی آن در ستاد ملی بازآفرینی تصویب شده است.

وزیر راه و شهرسازی تعامل میان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری اصفهان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یکی از بهترین دفاتر تسهیل‎گری در بافت همت آباد قرار دارد که مشاوره و راهنمایی به شهروندان ساکن در این بافت برای انجام نوسازی را انجام می‌دهد که امیدواریم مردم نیز استقبال کنند و از این بافت نامطمئن خارج شویم.

کد خبر 437746

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی برنامه زنده رود اتوبوس شهرداری اصفهان مصرف سوخت آلودگی هوا استاندارد اتوبوس يورو4 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر راه و شهرسازی همت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکردها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

وی بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

وی ادامه داد: این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و این مساله آنها را نگران می‌کند و باعث عدم همراهی و مشارکت مردم می‌شود، در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل می‌شود و بازآفرینی که با رویکرد جلب مشارکت مردم وارد شده از همین جا آسیب می بیند.

حیدری اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلاتی که در اجرا با آن مواجه هستیم این است که وقتی بافت تاریخی یک محله در حد امروزی می‌خواهد بازسازی شود و در عین حال ساختارهای کلی آن حفظ شود، به ناچار باید یک سری محدودیت‌ها اعمال شود و این با منافع مردم ایجاد تعارض می‌کند همچون که بر اساس قوائد بازآفرینی نمی‌توان ساختمان‌های جدیدی در بافت تاریخی ساخته شود.

وی ابراز داشت: نباید به بافت‌های تاریخی به عرصه‌هایی برای تولید مسکن نگاه کرد این عرصه تا جایی که امکان دارد باید بازآفرینی شود.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود ۳۰۰ هکتار است گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً ۳۵ هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

کد خبر 6088413

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور