Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ ارزش بازار خودروسازی الکتریکی تسلا در ماه آگوست به بیش از 270میلیارد دلار رسید و با کسب بیش از 70میلیارد دلار ارزش بیشتر در مقایسه با برترین خودروسازی جهان، تویوتا، به باارزش‌ترین خودروسازی جهان تبدیل شد.

گفتنی است که تسلا در اوایل سال جاری، از خودروسازی ژاپنی تویوتا که در طول بیماری همه‌گیر، ارزش بازار خود را در کانال 200میلیارد دلار ثابت نگاه داشته، پیشی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای سال، تسلا افزایشی نجومی در ارزش‌گذاری بازار داشته و ارزش سهام آن در طول سه ماهه نخست بیش از دو برابر شده است.

این رشد ناگهانی به دلیل سود سه ماهه سوم تسلا از سال گذشته و همچنین کارخانه‌های جدید در حال احداث و تحویل سریع خودرو به مشتریان بوده است.  تسلا همچنین این گروه را در زمینه تولید خودروهای الکتریکی، زیرساخت‌ها و بازاریابی به خوبی رهبری کرده؛ بازار رو به رشدی که همه تولیدکنندگان خودرو به دنبال دستیابی هرچه سریع‌تر به آن هستند.

با این وجود، شرکت منحصر به فرد ایلان ماسک، هنوز هم بسیاری از تحلیلگران را به حیرت می‌اندازد و سبب بهت بسیاری از افراد شده که چرا این شرکت همچنان به افزایش ارزش خود ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است که دومین تولیدکننده خودرو ایالات متحده در ارزش بازار، جنرال موتورز است و به دنبال آن نیز خودروسازان دیگر مانند فورد و فیات کرایسلر قرار دارند. با این وجود، در حالی که تسلا و تویوتا ضررهای متحمل شده از زمان آغاز بحران کرونا را جبران کرده‌اند، هنوز 20 تا 30میلیارد دلار از ارزش بازار خود در ابتدای سال فاصله دارند.

در نمودار ارائه شده، ارزش بازار برترین خودروسازان جهان را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین رونمایی رسمی از خودروی جدید سایپا +عکس اطلاعیه جدید ایران خودرو بـرای متقاضیان خرید خودرو معرفی سه محصول جدید سایپا +عکس قیمت روز خودروهای چینی +جدول قیمت روز خودروهای ژاپنی +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تویوتا فورد خودروسازان صنعت خودرو تویوتا خودروسازان خارجی تسلا سهام تسلا ارزش بازار ویروس کرونا بحران کرونا تاثیر اقتصادی کرونا خودروسازی الکتریکی تسلا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ارزش بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه

شاخص کل بورس امروز ۱۹ اردیبهشت با کاهش ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، امروز ۱۹ اردیبهشت شاخص کل بورس با کاهش ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳ هزار و ۳۹۲ واحدی در تراز ۷۳۷ هزار و ۹۴۹ واحدی قرار گرفت تا بازار همچنان روند منفی را شاهد باشد. امروز سه نماد فملی، فولاد و شپنا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد ذوب، ثفارس و خودرو هم پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس بودند.

شاخص کل فرابورس هم با کاهش ۱۳۷ واحدی در سطح ۲۴ هزار و ۸۱۹ واحدی قرار گرفت. آریا، هرمز و تجلی هم سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس بودند.

افران، سیر و فردا برترین تقاضا و سه نماد افران، کارین و پارند برترین عرضه را در بورس ثبت کردند. صنعت انبوه سازی با ۲۵۱ میلیارد تومان برترین گروه میان صنایع بود و بعد از آن صنعت خودرو و فلزات اساسی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه
  • تصاویر | پژو ۲۰۶ و رنو ساندرو در برابر این شاسی‌بلندهای غول‌پیکر، مورچه‌اند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند
  • وارث بیشتر ارز کشور؛ مونتاژکاران/ خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند
  • چرا تولید خودروسازان در فروردین ۱۴۰۳ کاهش یافت؟
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • استارت سرد خودروسازی
  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس