Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@18:49:03 GMT

واکنش خوانساری به طرح گشایش اقتصادی رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۵۶۰

واکنش خوانساری به طرح گشایش اقتصادی رئیس جمهور

خبرگزاری تسنیم: مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در پیامی درباره گشایش اقتصادی که رئیس جمهور وعده آن را داده است، نوشت: فروش اوراق ارزی بر پایه نفت که معنایش همان پیش فروش نفت است، می‌تواند اقدامی سنجیده و گشایش اقتصادی برای جمع آوری نقدینگی باشد، ولی راه علاج تورم نیست.

اگر برای کسری بودجه فکری نکنیم، فشار تورم روی دوش مردم می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور چند روز قبل اعلام کرده بود، "در هفته آینده قرار است گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود بیاید و دست دولت مقداری باز می‌شود.»

حسن روحانی بر گشایشی تاکید کرده که دست دولت را باز می‌کند، از سوی دیگر رئیس مجلس، بر گشایشی تاکید می‌کند که بازار پول و ارز را سامان می‌دهد. پس این تحول احتمالا قرار است تغییری در حوزه سیاست‌های پولی و مالی باشد.

پیگیری‌ها نشان میدهد، احتمالا خبر خوش آقای روحانی، مربوط به انتشار اوراق سلف نفت باشد.

بر این اساس نفت خام ایران بصورت بشکه‌ای در بازار سرمایه عرضه خواهد شد، در این صورت عموم مردم میتوانند بصورت بشکه‌ای نفت تولیدی پالایشگاه‌های ایران را خریداری کنند. از سوی دیگر با توجه به ماهیت اوراق سلف نفت خریداری شده مانند سهام معامله خواهد شد. کارشناسان اقتصادی معتقدند، منابع حاصل از عرضه نفت در بورس صرف احیای ساخت‌های نفتی-پالایشی و احتمالا بر طرف کردن جبران کسری بودجه خواهد شد. در واقع این روش یک نوع تامین سرمایه برای زیرساخت‌ها محسوب خواهد شد و جذب نقدینگی مناسبی در پی خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: خوانساری پیش فروش نفت نقدینگی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟

آفتاب‌‌نیوز :

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره هواپیمای ۷۲ نفره پروژه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر به خبرنگاران اظهار داشت: در کشور پروژه‌های متعدد دانشگاهی، غیر دانشگاهی و صنعتی برای ارتقای صنعت هواپیمایی کشوری در دستور کار است که از جمله آن‌ها پروژه هواپیمای ۷۲ نفره است که در ادامه ارتقای هواپیمای ۱۴۱ در دستور قرار دارد.

وی افزود: البته آن پروژه متوقف شد و تیم آن در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند. ولی رسانه استعمار پیر (بی بی سی) که کارش دروغ پراکنی است، بدون توجه، پروژه هواپیمای ۷۲ نفره را همان پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره که کارگروه آن را رییس جمهور تشکیل داده است، عنوان کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: رییس جمهور دستور تشکیل کارگروهی در خصوص پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره را دادند و وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های معتبر در این کارگروه حضور داشتند و جمع بندی این کارگروه بر این شد که هواپیمای به‌روز جت با حداقل ۱۰۰ نفر سرنشین طراحی شود و کار آن در حال انجام است.

دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: زیرساخت‌ها و تجهیزات اصلی جت ۱۰۰ نفره احصا شده و پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ نمونه از آن تهیه شده است و به صورت محکم و جدی کار درحال پیش روی است.

 پروژه جت ۷۲ نفره‌ای که در نشست خبری اخیر معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح شد یک پروژه دانشگاهی است که بیش از ۸ سال پیش در دانشگاه امیرکبیر تعریف شد و تا به امروز نیز این پروژه با فراز و فرود‌های زیادی همراه بوده، اما بی‌بی‌سی مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت ۷۲ نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۱ بوده است در حالی‌که پروژه مورد اشاره رئیس‌جمهور، پروژه‌ای مربوط به ۲ سال اخیر است. اما پروژه مورد اشاره معاون علمی رئیس‌جمهور، پروژه دانشگاهی ساخت جت ۷۲ نفره است که حداقل ۸ سال از عمر آن می‌گذرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم