Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌های خشونت‌باری میان نیروهای سوریه دموکراتیک وابسته به ارتش آمریکا و اعضای قبیله «العکیدات» در شرق سوریه رخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی در حومه دیرالزور اعلام کردند که میان اعضای قبیله العکیدات و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تحت حمایت آمریکا در اطراف شهرک «ذیبان» در شرق دیرالزور درگیری‌های خشونت‌باری رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درگیری‌ها در منطقه «اللطوه» و «المستوصف» و «البرید» رخ داد و صدای شلیک گلوله و تسلیحات نیمه سنگین در تمام این مناطق و روستاهای اطراف آن به گوش می‌رسید.

این درگیری‌ها همچنین در روستای «سویدان جزیره» در اطراف شهرک ذیبان دایر بود و موانع نیروهای قسد توسط اشخاصی ناشناس با آر پی جی هدف قرار گرفته شد.

در همین راستا، خبرنگار اسپوتنیک در الحسکه کلیپ‌های ویدیویی را از ساکنان محلی به دست آورد که گوشه‌ای از درگیری‌ها را نشان می‌دهد و صدای درگیری‌ها با ورود تجهیزات نظامی ارتش آمریکا و نیروهای قسد به شهرک ذیبان، در این شهرک شنیده می‌شود.

خبرنگار سانا گفت: شبه نظامیان قسد به اردوگاه الکسار در اطراف شهر الشهیل واقع در حومه جنوب شرقی حومه دیر الزور حمله کرده و شماری از غیرنظامیان را ربودند و آنها را به مقصد نامعلومی بردند.

این خبرنگار گزارش داد: اهالی روستاها و شهرک‌های "ذیبان"،  "الشحیل" و "الحوایج" دست به تظاهرات زدند و در این تظاهرات اقدامات جنایتکارانه شبه نظامیان قسد را محکوم کرده و خواستار خروج فوری آنها شده‌اند.

اهالی روستاهای ذیبان و الحوایج در حومه دیر الزور، علیه اقدامات گروه‌های قسد و شرایط بد معیشتی دست به تظاهرات زدند.

شبه نظامیان قسد همچنان محاصره چندین روستا را در منطقه "الشحیل" واقع در حومه جنوبی شرقی دیرالزور ادامه می‌دهند و در واکنش تظاهرات و اعتراضات علیه حضور شبه نظامیان چندین ایست بازرسی را در تعدادی از روستاها برقرار کرده‌اند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند شرکت کنندگان در این تظاهرات راه‌های اصلی را با آتش زدن لاستیک خودرو بستند.

این منابع خاطرنشان کردند: شبه نظامیان قسد ضمن تقویت حضور خود در منطقه تجهیزات نظامی وارد آن کرده و به روستاهای "الحوایج" و ذیبان یورش برده و تعدادی از شهروندان را ربودند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036sr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه نیروهای دموکراتیک درگیری خونین شبه نظامیان قسد درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که سه موشک از جنوب لبنان به پایگاه اسرائیلی رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.   همچنین یک هدف نظامی در شهرک صهیونیست نشین المطله واقع در شمال فلسطین اشغالی در کمین نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مورد اصابت قرار گرفته است.   در همین رابطه یک مقام صهیونیستی اعلام کرده است که حزب الله لبنان ۱۵۰ هزار فروند از انواع موشک‌ها را در اختیار دارد که بُرد آنها به همه نقاط فلسطین اشغالی می‌رسد.   گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را هدف قرار داده‌اند؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین به خصوص در مناطق شمالی اراضی اشغالی شده است و تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.   طبق گزارش رسانه‌ها، از اکتبر گذشته تاکنون (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، حدود ۶۰ هزار صهیونیست ساکن این مناطق از بیم حملات حزب‌الله لبنان آواره شده‌اند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویارویی جدی با آنان هراس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان