Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:05:43 GMT

گوایدو درصدد برقراری روابط با رژیم‌صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۰۱۲

گوایدو درصدد برقراری روابط با رژیم‌صهیونیستی

رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا درصدد است روابط با رژیم صهیونیستی را که دولت مشروع و قانونی ونزوئلا از 11 سال پیش آن را قطع کرده، برقرار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» روز شنبه خبر داد که «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا قصد دارد روابط با رژیم صهیونیستی را که کاراکاس از 11 سال پیش آن را قطع کرده از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نفرات مرتبط با گوایدو در سرزمین‌های اشغالی به روزنامه سرائیل هیوم گفته که گوایدو طی روزهای آتی این موضوع را اعلام خواهد کرد و در همین زمینه نیز تیم رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا اقدام به بازگشایی سفارتخانه مجازی در سرزمین‌های اشغالی کرده است.

شبکه 11 رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که هیچگونه ارتباط مستقیمی میان کابینه رژیم صهیونیستی و مخالفان ونزوئلا وجود ندارد و این ارتباطات از طریق آمریکا انجام می‌شود.

گوایدو چندی پیش از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدلیل برسمیت شناختن خود تشکر و قدردانی کرده بود.

رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا ابراز امیدواری کرده که هر چه سریعتر روابط با رژیم صهیونیستی را برقرار کند.

«هوگو چاوز» رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا در جریان جنگ غزه طی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به نشانه همبستگی با فلسطینیان، روابط دیپلماتیک را با رژیم صهیونیستی قطع کرد اما با اینحال، رژیم صهیونیستی پیرو ایالات متحده آمریکا، گوایدو را بعنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخت و در همین راستا در آگوست ۲۰۱۹، خوان گوایدو، خاخام «پانچز برنر» را بعنوان سفیر ونزوئلا در فلسطین اشغالی منصوب کرد.

گوایدو در حالی به دنبال تقویت روابط خود با رژیم صهیونیستی است که ترامپ چندی پیش در مصاحبه‌ای گفت که اعتماد زیادی به گوایدو ندارد چون وی در به دست گرفتن حکومت ونزوئلا در بهترین شرایط حمایتی آمریکا و دهها کشور دیگر شکست خورد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ونزوئلا رئیس جمهور آمریکا خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا روابط با رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است