چگونه بازیگر شویم (۱۳۳) /نفس کشیدن آرام روی صحنه تئاتر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۳۳۰
خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 18:45 - 18 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۸۶۱
خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب میشود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدنفس کشیدن آرام روی صحنه تئاتر
تنفس موسیقی بدن و ریتم زندگی در هر شخص است پارههای آن متشکل از دم و بازدم و مکثی است که در بین آنها ایجاد میشود سلامتی تنفس سلامتی بدن است و نحوهی تنفس برملا کننده بسیاری از احساسها و عصبیتهای شخص است. تنفس باعث رسیدن اکسیژن به عضلههاست و عضلهها طنین سازهای هر انسانی است همان طور که در کتاب حرکت (فنون بازیگری ۲) عنوان شد باید همواره سیر مشخص تمرینی برای تقویت و کنترل تنفس در متد بازیگر وجود داشته باشد.
صدا یک جسم است شناخت و باور همین نکته ما را بر آن میدارد که تمام قواعد علم فیزیک را بر اندام آوایی خود تمرین کنیم. در واقع تمام نگرههایی که بر جسم تسلط دارد بر آوا نیز تسلط خواهد داشت.
رسانیدن آوا به شخص و یا اشخاص و حتی وابسته به جنس مکان همچون تغیر مکانی یک جسم است میزان آوای ما قطعا وابسته به میزان نیرو و چگونگی استفاده از منابع انرژی ما خواهد بود.
لبها و ماسک صورت: ماسک صورت در واقع از بالای لب آغاز و گونهها تا پیشانی را به خود اختصاص میدهد. جدا بودن این قسمت از لبها قانونی را تعیین میکند که عبارت است از دخالت نکردن ماسک صورت در آواهاست.
به طور ساده باید گفت که شخص در هنگام حرف زدن میبایست تا حد امکان از ماسک صورت استفاده نکند تا گفتگو وارد تصنع نشود همین نکته نیز به استقلال لبها اشاره دارد.
لبها باید در گفتار – آواها کاملا مستقل عمل کند و شکل هر مصوت را به خوبی بر خود نقش بندد. شکل گیری دهان به ما میآموزد که در هنگام گفتار فکها باید در مکان طبیعی خود باشند.
در اکثر قریب به اتفاق آدمها فک پایینی عقبتر از فک بالایی است، اما در انسانهایی هم که وضع به این منوال نیست بهترین بهرههای آوایی باز در همان شکل طبیعی فکهای آنها رخ خواهد داد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران ماسک صورت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شمع شب چراغ نمایش «سلطان عمراً بمیرد» در چهارمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جمع پرشور مخاطبان و با حضور شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه روشن شد.
در ابتدای مراسم کبودرآهنگی نویسنده و کارگردان این نمایش ضمن خیر مقدم به تماشاگران و ابراز خوشحالی از اینکه نمایشی از او برای دومین بار در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه میرود گفت: اول از کارمندان تماشاخانه سنگلج تشکر میکنم که برای آماده شدن و به روی صحنه آمدن این نمایش تمام و کمال، کمک حال گروه اجرایی بودند.
بعد از گروه اجرایی نمایش شاماران که از شهرستان آمدهاند و اجرای خوبی را در تهران روی صحنه برده اند، چون خودم هم شهرستانی هستم و تجربه اجرا در تهران را داشتهام و به سختی آن آگاهم.
این هنرمند تئاتر درباره متن نمایش نیز گفت: نمایشنامه «شاه عمراً بمیرد» اثر اوژن یونسکو را با توجه به قابلیتهای نمایشهای شادی آور ایرانی و طنزآوری مبارک در تخت حوضی نوشتم و با گروه بازیگران که جمعی از هنرمندان پیشکسوت و تحصیل کرده تئاتر هستند همچون مرشد مهدی چایانی، محمدعادل غلامی و نقال جوان طاهره بهرامی و دیگر دوستان تمرین کردیم و شما امشب به تماشای آن مینشینید.
شهرام کرمی؛ مهمان ویژه این مراسم، نیز پیش از افروختن شمع شب چراغ آغاز اجرای نمایش گفت: باید از هر دو گروه نمایشی تماشاخانه سنگلج که از شهرهای دیگر به تهران آمده اند تشکر کنم. این اتفاق خوبی است و این حرکت در تماشاخانه سنگلج قابل تقدیر است. آن را به به فال نیک میگیرم و امیدوارم اجراها با استقبال خوب تماشاگران روبرو بشود.
وی در ادامه گفت: توجهی که اجرا به فضای اصیل ایرانی داشته و آن را در سالن با سابقه تئاتر ایرانی روی صحنه میبرد جای تقدیر دارد.
کرمی خودش را مدیون آقای کبودرآهنگی معرفی کرده و افزود: من مدیون ایشان هستم بابت آن که سی و پنج سال پیش، اولین نمایشی که دیدم نمایش «مقصر کیه؟» نوشته صادق عاشورپور به کارگردانی ایشان که دچار جادوی نمایش شدم. میدانم آقای کبودرآهنگی دائم نمایش کار میکند و سپاس گذار هستم از ایشان و گروه اجرایی نمایش سلطان عمرا بمیرد.
نمایش سلطان عمرا بمیرد به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی هر روز غیر از شنبهها ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقهمندان میتوانند بلیت این نمایش را از طریق سایت گیشه تئاتر تهیه کنند.
انتهای پیام/