Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@23:54:28 GMT

نجات ۳ گردشگر غیربومی در دره «ویژدرون» ایلام

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۸۸۲

نجات ۳ گردشگر غیربومی در دره «ویژدرون» ایلام

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اصغر علی‌اکبری عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه مصدوم دره ویژدرون که از گردشگران غیر بومی استان بودند توسط تیم واکنش سریع و کوهستان جمعیت هلال احمر ایلام طی دو روز عملیات امدادی با استفاده از تجهیزات نجات از ارتفاع به بیرون دره منتقل و با استفاده از بالگرد جمعیت هلال احمر به مرکز استان منتقل و تحویل همکاران اورژانس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر (EOC) مبنی بر مصدومیت یک نفر خانم در دره ویژدرون که از افراد غیر بومی و با گروه دره نوردی به این دره ورود کرده بود، بلافاصله تیم واکنش سریع و کوهستان این جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام و با توجه به شرایط سخت ورود به این دره در ساعات پایانی عصر دیروز به مصدوم که دچار در رفتگی مچ پا شده بود، دسترسی پیدا کردند اما به دلیل شرایط سخت انتقال مصدوم و تاریکی هوا به ناچار شب را در دره سپری کردند و کار انتقال مصدوم به روز بعد موکول شد.

علی اکبری در ادامه عنوان داشت: متاسفانه در زمان حضور نجاتگران این جمعیت در دره با ۲ مصدوم دیگر که به دلیل عدم امکان ارتباط با مراکز امدادی گرفتار شده بودن مواجه و تعداد مصدومین به ۳ نفر رسیدند که کار انتقال این مصدومین به خارج دره و نقطه دسترسی بالگرد با مشکلات زیادی مواجه شد.

وی در این خصوص افزود: با سخت کوشی نجاتگران این جمعیت در اولین ساعات صبح امروز شنبه ۱۸ مرداد ماه کار انتقال مصدومین با استفاده از تجهیزات نجات و در مسیری بسیار سخت شروع و در ساعت ۱۱:۳۰ مصدومین به نقطه دسترسی بالگرد انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: مصدومین توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مرکز استان انتقال و تحویل همکاران مرکز فوریت‌های پزشکی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در پایان یادآور شد: جاذبه‌های طبیعی و عمدتاً پر خطر دره ویژدرون و عدم شناخت گردشگران از این خطرات باعث شده تا از اقصی نقاط کشور افرادی در قالب گروه‌های رسمی و غیررسمی به استان مراجعه و بدون هرگونه شناختی خطرات این دره جان خود را در معرض خطر و حوادث ناگواری قرار دهند و ضرورت دارد متولیان امر در این خصوص چاره اندیشی اصولی داشته باشند.

انتهای پیام/

104 / 361 امداد هوایی اورژانس هوایی علی اصغر علی اکبری جمعیت هلال احمر EOC دره نوردی دره ویژه درون گردشگری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امداد هوایی اورژانس هوایی علی اصغر علی اکبری جمعیت هلال احمر دره نوردی گردشگری جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان

ناصر صبوری غیاثوند  سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: گزارشی مبنی بر برخورد خودرو پراید و موتورسیکلت در کیلومتر ۲۰ محور تاکستان - همدان (ورودی روستای رادکان) به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه نرجه جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی ۲ مصدوم توسط نجاتگران و ۱ مصدوم توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل