Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@02:49:39 GMT

(تصاویر) دوشِ خیابانی برای مقابله با گرما در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۶۵۵

موج گرمایی بی سابقه ای در حال درنوردیدن منطقه خاورمیانه است به نحوی که بغداد، پایتخت عراق، دمای بی سابقه بیش از 51 درجه سلسیوس را تجربه کرد.

به گزارش فرارو، در شرایط شیوع ویروس کرونا، برخی از کشورهای خاورمیانه بالاترین دمای تاریخی خود را به ثبت رساندند. شدت این موج گرمایی که دمای هوای شهرهای منطقه را برای چند روز بالای 48 درجه سلسیوس نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاحب نظران معتقدند این موج گرمایی می تواند نشانی بلندمدت از اثرات گرمایش تغییرات آب وهوایی برای آینده منطقه باشد.

در میان کشورهای منطقه، عراق به خصوص در معرض این موج گرمایی قرار گرفته است، جایی که بغداد بالاترین رکورد دمایی خود را روز سه شنبه و برای دومین روز متوالی در چهارشنبه هفته گذشته به ثبت رساند. شهر جنوبی بصره نیز دمای حدود 49 درجه را هفته گذشته تجربه کرد، در حالی که در شهر جنوب شرقی الاماره دمای هوا به سطح بی سابقه 50 درجه سلسیوس رسید.

احمد هاشم، جوان 30 ساله ساکن بغداد درخصوص حال وهوای این روزهای شهرهای عراق می گوید: گرمای هوا غیرقابل تحمل است، تا جایی که حتی بر جو روانی مردم هم اثر گذاشته است و مردم پرخاشگرتر شده اند و به سادگی با هم درگیر می شوند.

وی می گوید مردم را می دیده که بر اثر شدت گرما بی حال بر کف خیابان های بغداد می افتند و برخی افراد برای فرار از این گرمای بی سابقه به فواره های آبی شهری پناه می برند.

اکثر اماکن تجاری مرکز بغداد، مقابل محل کاسبی خود لوله ها و دوش های آب سرد را برای کمک به مردم نصب کرده اند.

موج گرما در حالی عراق را در می نوردد که این کشور با کمبود عرضه برق مواجه شده است. در این رابطه مردم برای تامین برق مورد نیاز یخچال ها و وسایل خنک کننده خود به ژنراتورهای بنزینی روی آورده اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گرمای هوا بغداد عراق دوش موج گرمایی بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است