Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، پلیس فتای آذربایجان غربی در اطلاعیه ای گفت: افراد کلاهبردار و سودجو در فضای مجازی باترفندهای مختلف همچون افزایش فالوور و دانلود نرم افزار ویرایش عکس در اینستاگرام و نصب نرم افزار جعلی و غیره اقدام به اخذ یا سرقت نام کاربری و گذرواژه کاربران می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است که این کلاهبرداران بدین صورت با ارسال پیام هایی به دنبال کنندگان درخواست وجه و مساعدت مالی کرده و دنبال کنندگان با توجه به معتبر بودن صفحه و شناخت صاحب آن اقدام به واریز مبالغ درخواستی به شماره حساب اعلامی می کنند.
پلیس فتای آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: پس از شکایت شاکیان به پلیس فتا مشخص می شود که این پیام و درخواست های وجه از طرف افراد کلاهبردار جهت سوءاستفاده صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

اپلیکشین رسید ساز، ترفند جدید مجرمان سایبری است

کلاهبرداران سایبری در کمین ثبت نام کنندگان کتاب درسی

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده توصیه های ذیل را مدنظر خود قرار دهند:

از واگذاری نام کاربری و گذرواژه به افراد دیگر تحت هر عنوانی خودداری کنید. از اعتماد به تبلیغات مربوط به نرم افزارهای کاربردی با ویژگی های خاص همچون: دسترسی به اکانت آشنایان، دوستان، خانواده، مکان یابی، ماهواره جیبی،صیغه یابی خودداری کنید چرا که اینگونه نرم افزارها وجود خارجی ندارند. قبل از اقدام به انتقال وجه با فرد درخواست کننده تماس حاصل کنید و پس از حصول اطمینان و تائید هویت وی نسبت به انتقال وجه اقدام کنید. اکانت اینستاگرام خود را خصوصی کنید و کلمه عبورتان را بصورت دوره ای تغییر دهید. برای اکانت های خود در شبکه های اجتماعی رمزهای دو مرحله ای فعال و از رمز های پیچیده شامل ترکیبی از اعداد و حروف و نماد ها استفاده کنید.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجرمان سایبری پلیس فتا شبکه های اجتماعی رمز کاربری شبکه های مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، گاز مناطقی از شهرستان آمل فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت برای تعمیرات قطع می‌شود.


بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران؛ به علت اتصال شبکه جدید به شبکه گازدار. جریان گاز در شهرستان آمل شامل: روستا‌های آغوزکتی، سرهنگ کتی، مارکتی، چشمه سر محله و نرم
از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۹ به مدت ۱۶ ساعت قطع خواهد شد.

لذا از مشترکین گرامی تقاضا می‌شود در این مدت شیر‌های وسایل گاز سوز خود را بسته نگه دارند و از دست زدن به کنتور و رگلاتور جداً خودداری نمایند.


پیشاپیش از بردباری و همکاری مشترکین محترم این مناطق متشکریم.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • اطلاعیه قطعی گاز در شهرستان آمل
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری