Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سیاسی در اراضی اشغالی احتمال دادند که جلسه دولتی هفتگی که قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود، به دلیل تشدید اختلافات میان دو قطب ائتلاف دولتی یعنی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آبی-سفید به رهبری بنی گانتس، لغو شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، در صورتی که این جلسه لغو شود، این نخستین بار خواهد بود که جلسه هفتگی دولت به دلیل اختلافات سیاسی لغو می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع در حزب لیکود که نخواست نامش فاش شود، به شبکه رسمی کان گفت، وزیران حزب آبی-سفید با دستورکارهای این جلسه مخالفند.

وی گفت که اختلاف اصلی با محوریت دستورکار جلسه دولت است، چراکه وزیران آبی-سفید خواهان به رای گذاشتن این دستورکار هستند و این پیشنهاد از هفته‌ها قبل مطرح است.

شبکه کان گزارش داد که بحران واقعی میان دو حزب با محوریت بودجه است.

طی دوره اخیر، بحران کنونی میان ائتلاف دولتی در اراضی اشغالی به دلیل اختلافات روزافزون میان حزب لیکود و حزب آبی-سفید پیرامون تصویب بودجه شدت گرفته است.

با نزدیک شدن تاریخ ۲۵ اوت جاری که زمان تعیین شده برای تصویب بودجه است، نگرانی‌ها نسبت به فروپاشی دولت و برگزاری انتخابات جدید بیشتر می‌شود؛ انتخاباتی که در صورت برگزاری، چهارمین انتخابات در اراضی اشغالی از آوریل ۲۰۱۹ خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود خواهان بودجه‌ برای یک سال است، اما بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی –سفید و وزیر جنگ این رژیم، بر تصویب بودجه دوساله اصرار می‌ورزد.

درصورتی که بودجه تا تاریخ ۲۵ اوت جاری تصویب نشود، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) باید خود را منحل کرده و انتخابات سراسری را بعد از سه ماه برگزار کند.

در زمانی که خشم اسرائیلی‌ها نسبت به نتانیاهو به دلیل اتهام‌های فساد و نحوه برخورد وی درخصوص بحران کرونا، بیشتر شده است، هزاران اسرائیلی در مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی در روز شنبه جمع شدند.

تظاهرکنندگان خواهان استعفای نتانیاهو به دلیل شکست او در حمایت از مشاغل و شرکت‌هایی که از این بیماری تاثیر پذیرفته‌اند، شدند. اعتراضات از مقر رسمی نخست وزیر در قدس اشغالی نیز فراتر رفت و تعدادی از اسرائیلی‌ها در پل‌ها و چهارراه‌ها در اراضی اشغالی نیز تظاهرات کردند.

اعتراضات علیه نتانیاهو طی هفته‌های اخیر شدت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گانتس و نتانیاهو اراضی اشغالی حزب لیکود آبی سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • نوبت مکافات جنایت
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است