Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته‌های پنج‌گانه لویه جرگه مشورتی صلح در مورد آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان، گزارش کارکرد‌ها و تصمیم‌های خود را به تالار عمومی این جرگه ارائه کردند.

تقریبا تمامی کمیته‌های جرگه مشورتی صلح از دولت خواستند که ۴۰۰ زندانی باقیمانده طالبان را به صورت مشروط یعنی با ضمانت بین‌المللی و نیز در قبال آتش‌بس بدون قید و شرط آزاد کند تا دیگر هیچ بهانه‌ای برای طالبان باقی نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچنین، خواستار آغاز فوری مذاکرات صلح شدند و تاکید کردند که رهبری صلح باید بر دوش افغان‌ها باشد و کشور‌های دخیل در افغانستان از حمایت طالبان دست بردارند و به تشدید تنش‌ها در این کشور دامن نزنند.

کمیته‌های لویه جرگه تاکید کردند که جامعه جهانی باید شروع و موفقیت گفتگو‌ها و تامین صلح پایدار در افغانستان را ضمانت کنند.

آزادی زندانیان نیرو‌های امنیتی از چنگ طالبان، دفاع از ارزش‌های قانون اساسی و دستاورد‌های ۱۹ سال اخیر و ارائه کردن مرتب جزئیات گفتگو‌های صلح با مردم از سوی دولت از دیگر خواست‌های کمیته‌های کاری جرگه مشورتی صلح بودند.

روسای کمیته‌ها بیان داشتند که جنگ بهای بزرگی از مردم گرفته و آن‌ها برای رسیدن به صلح و ثبات و پایان پدیده ویرانگر جنگ با رهایی زندانیان طالبان موافقت می‌کنند، مشروط بر اینکه جامعه جهانی موفقیت گفتگو‌ها و تامین صلح پایدار را ضمانت کند.

اعضای لویه جرگه تاکید کردند که موافقت با آزادی زندانیان طالبان به معنای بخشیدن جرم‌های آنان نیست و هیچ فرد یا نهادی این حق را ندارد، اما رسیدن به صلح و ثبات در کشور اولویت ملی و ضرورت همگانی است؛ لذا برای تسهیل موفقیت گفتگو‌های صلح لازم است تا زمینه آغاز مذاکرات فراهم شود.

گفتنی است که لویه جرگه مشورتی صلح از روز جمعه (۱۷ اسد/ مرداد) آغاز شد و قرار است امروز اختتامیه آن برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لویه جرگه افغانستان لویه جرگه مشورتی صلح جرگه مشورتی صلح لویه جرگه کمیته ها گفتگو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی صبح سه شنبه در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سالن فرهنگیان گرمسار، خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها و فعالان فرهنگی به تبیین اهمیت آزادی زندانیان شد و بیان کرد: کار خیر همواره پسندیده است اما این کار خیر گلریزان با یک تیر چند نشان را زدن است.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آثار و برکات فروانی دارد بیان کرد: نجات فرد زندانی اثراتی مثبت نه تنها بر فرد گرفتار بلکه بر خانواده‌های آنان و کل جامعه خواهد داشت.

امام جمعه گرمسار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همت خیران را نجات یک زندگی و یک خانواده دانست و گفت: خیران نیک اندیش در این زمینه بسیار پیشگام باشند چرا که در دین خدا نیز به کرات به احسان و کمک به گرفتاران تاکید شده است.

این مراسم به همت همیاران ستاد دیه گرمسار برگزار و مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از خیران این شهرستان برای آزادی زندانیان جرایم غیرنقدی جمع آوری شد.

کد خبر 6086240

دیگر خبرها

  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد