Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@12:06:05 GMT

شورای عالی آمار یک سال بدون جلسه

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۷۳۸

شورای عالی آمار یک سال بدون جلسه

ساعت 24 - موضوع مورد نظر به قدری روشن است که تکرار آن توضیح واضحات می باشد. در دو سه سال اخیر نوعی انتقاد و تشکیک در صحت آمارهای رسمی به وجودآمده است . بسیار متأسف هستیم که آمار رسمی کشور صرفاً به دلیل اینکه باآمار دیگری از سوی دولت متفاوت است موردتردیدو تشکیک در صحت قرار میگیرد.

مرکز آمار  ایران  دقیقاً  روز اول هر ماه آمار  شاخص  قیمتهاو  تورم  را  منتشر  میکند  و  بانک مرکزی نیز با تأخیردو سه روزه آمار تورم را اعلام مینماید که در یک ماه دو عدد ارائه می شودکه این تفاوت قابل ملاحظه است و به اصطلاح آماری بسیار معنی داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلع باشید این بحث در دولت بارها مطرح شده و باعث ناراحتی رئیس جمهورهم شده است .در تیم اقتصادی تصمیمگیری شد که آمار نرخ تورم و رشد اقتصادی صرفاً از سوی مرکز آمار ایران تهیه واعلام شود. که متفاوت با قانون نمی باشد .قانون، مرکزرسمی آمار را مرکز آمار ایران میداند.الآن تصمیم این است که آمارهای رسمی از سوی مرکز آمار ایران تولیدواعلام شود که نافی توانایی هاو ظرفیت موجودبانک مرکزی،به عنوان یک سرمایه و قوت،نمی باشد.لذا در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار مطرح شده و مورد تائید قرار گرفته است و ما به دنبال مخالفت با آن نیستیم. البته این استدلالهاکه آقای دکتر قربانی اشاره داشتند قبلاً هم توسط روسای بانک مرکزی فعلی و قبلی مطرح شده است. ما به دنبال آن نیستیم که در شورای عالی آمار مخالف نظر رئیس محترم جمهور و تیم اقتصادی دولت عمل کنیم. لذا به نظر می رسدآنچه در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار مصوب شده را داشته باشیم و بنابراین بیشتر وقت شورا را روی قانون و سند نظام آماری که بسیار مهم است صرف کنیم.بنابراین مصوبات کمیسیون تخصصی رابه رأی میگذاریم."

یک سال بعد

آنچه دربالا خواخواندید  سخنان محمد باقرنوبخت رییس شورای عالی آمار در آخرین نشست این شورای عالی  در 22 مرداد 1398 است. براساس اطلاعات مندرج در "پنجاه و نهمین صورت‌جلسه شورای عالی آمار" این نشست در ساعت  8و 30 دقیقه شروع و در 9و30 دقیقه تمام شده است و از آن روز تا کنون این شورا نشست دیگری نداشته است. برگزار نکردن شورای عالی آمار اگر دست کم نتیجه اش فقط ارایه دوگزارش متناقض از رشد تولید ناخالص داخلی  در سال 1398 و سهم هر بخش در اجزای رشد یادشده از سوی مرکز آمار ایران و بانک مرکزی باشد   مایه تاسف است . همچنین گزارش در باره نرخ تورم سالانه که مبنای تصمیم گیری های پرشماری است و با اختلاف معنادار از سوی دونهاد آمارگیری ارایه و به سردرگمی ها افزود نیز مایه دلسردی است.  باید از آقای نوبخت پرسیدآیا در یک سال که 8760 ساعت است  نمی شود چند ساعت آن را برای شورای عالی آمار اختصاص داد؟ شورای عالی امار اگر نهادی بی فایده است تعطیلش کنید و اگر نهادی ضروری  و برای این است که نظام آماری ناقص و متناقض ایران را سامان دهد چرا نشست های آن را برگزار نمی کنید؟

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شورای عالی آمار مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی و نیز نشست کاری کشور‌های عضو گروه بریکس با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سن‌پترزبورگ، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی، مقامات سیاسی و دفاعی ۱۰۶ کشور جهان و نشست کاری گروه بریکس روز چهارشنبه با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
این اجلاس که با سخنرانی ویدئویی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در شهر سن‌پترزبورگ کار خود را آغاز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به نقش مخرب قدرت‌های غربی در تشدید بی‌ثباتی گفت: برخی کشور‌ها با تجهیز، تسلیح، کمک اطلاعاتی و حمایت مالی از تروریست‌ها، بدنبال تشدید بی‌ثباتی، نفرت‌پراکنی قومی و مذهبی و تضعیف کشور‌های مستقل هستند.
پوتین افزود: حمله تروریستی به کروکاس‌سیتی مسکو نمونه بارز استفاده ابزاری از تروریسم بود.
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز یکجانبه‌گرایی را آفت دنیای امروز برشمرد و گفت: همه ما باید برای ایجاد نظم جدید چندقطبی در جهان تلاش کنیم، چون در چنین شرایطی امنیت و منافع اکثریت کشور‌ها تامین خواهد شد.
پاتروشف تاکید کرد: در این مسیر، روسیه با همکاری‌های کشور‌های مستقل، از جمله ایران و چین، گام‌های موثری برداشته است.
علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در نشست نوبت صبح که با موضوع «تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چندقطبی، تهدید‌ها و فرصت‌ها» برگزار شد، پیشنهادات و راهکار‌های عملی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء امنیت، بویژه در حوزه سایبری ارائه کرد.
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، همچنین ضمن شرکت در نشست مقامات عالی امنیتی کشور‌های عضو بریکس که در حاشیه اجلاس امنیتی سن پترزبورگ برگزار شد، سخنرانی کرد.
شرکت کنندگان در این نشست، بر توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی و خصوصا تقویت چند جانبه گرایی در عرصه بین‌المللی تاکید کردند.
در این نشست که به میزبانی دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برگزار شد، دبیران شورای امنیت ملی و مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران، چین، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی حضور داشتند.
هیات اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست‌های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.
محور‌های کلیدی اجلاس سن‌پترزبورگ
قرار است در این نشست موضوعاتی ازجمله مقابله با یکجانبه‌گرایی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، مهاجرت‌های غیرقانونی و دفاعی غیر نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
در اجلاس دو روزه سن‌پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین " تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی (تهدید‌ها و فرصت ها)، حفظ هویت ملی و ارزش‌های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی، همکاری‌های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و " مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی" برگزار می‌شود.
درحاشیه این اجلاس نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی؛ فناوری‌های پیشرفته؛ امنیت اطلاعات و مقابله با چالش‌های جدید و انرژی هسته‌ای نیز برپا شده است.

 

 


۱-ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
۲-نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه
۳-علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
----

دیگر خبرها

  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ