Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - کرونا بسیاری از مشاغل را با مشکل مواجه کرده است، اما در میان این مشاغل کارگران روزمزد بیشترین مشکلات را دارند؛ برخی از این کارگران اکنون با مسئله تهیه "نان شب" روبه‌رو هستند و تنها از مسئولان انتظار ایجاد اشتغال و حمایت را دارند. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ کاهش فعالیت‌های اقتصادی، نبود پوشش‌ بیمه‌ای، عدم وجود تشکل صنفی حامی، بی‌نتیجه‌بودن ساماندهی‌ کارگران فصلی و شیوع کرونا ویروس و تبعات آن بر تمام صنوف و مشاغل سایه گسترانیده اما بیش از پیش کارگران روزمزد را قربانی خود کرده است؛ کارگرانی که در فهرست طرح‌های حمایتی نیز نامی از آنان به میان نیامده است و می‌توان از کارگران روزمزد در کنار دستفروشان با عنوان فراموش‌شدگان نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فریدی" از کارگران روزمزد ایلامی با بیان روزهای سخت زندگی خود به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: ما کارگران روزمزد فراموش شدگان امروز جامعه در گذشته و حال هستیم. از قبل از شیوع کرونا و حتی در این ایام نیز هیچ مسئولی تاکنون نامی از کارگران روزمزد نبرده است.

دیگر کارگر روزمزد که پاتوق همیشگی‌اش چهارراه سعدی ایلام است، از بی‌توجهی دولت به کارگران روزمزد در این ایام کرونایی سخن گفت و عنوان کرد: به علت شیوع کرونا، فعالیت اقتصادی و ساخت وسازها کاهش یافته است و ما از صبح تا نزدیکی ظهر در دور این میدان چشم انتظار آن هستیم که رهگذر و صاحب‌کاری ما را برای کار ببرد.

وی گفت: بیشتر روزها بدون یک ریال در آمد راهی خانه می‌شویم و شرمنده زن و بچه خود هستیم.

گزارش| کارگران فصلی ارومیه‌ در ایام کرونا چگونه زندگی خود را سپری می‌کنند؟110 بسته حمایتی اهدایی رهبری به کارگران فصلی کاشان اختصاص یافتساماندهی کارگران فصلی در مشهد مقدس از طریق راه‌اندازی سازه‌های موقت انجام می‌شود

این کارگر روزمزد از نبود هرگونه حمایت دولت گله‌مند است و عنوان کرد: نداشتن بیمه، درد گرانی برای کارگران روزمزد است که آینده آنان را مبهم جلوه داده است و چون بیشتر فعالیت کارگران روزمزد یدی است، زودتر فرسوده و خانه‌نشین می‌شویم.

وی افزود: برخی مواقع مسئولان از ساماندهی کارگران روزمزد، آموزش و دادن امتیاز و بیمه سخن می‌گویند، اما در عمل نشانه‌ای از نتایج گفته‌های آنان نیست.

توجه ویژه به کارگران روزمزد امری ضروری است

گفت وگو با کارگران روزمزد در نقاط مختلف استان ایلام، حاکی از تاکید آنان بر بیمه، ساماندهی و توجه مسئولان در ایام کرونایی و لزوم پیش بینی حمایت‌های معیشتی در ایام شیوع کرونا است.

هدایت چراغی دبیر خانه کارگر ایلام با بیان اینکه در این شرایط توجه ویژه به کارگران روزمزد امری ضروری است گفت: واقعیت این است که کارگران روزمزد از فراموش شدگان امروز جامعه هستند و برای آنان در بسته‌های حمایتی نامی از کارگران روزمزد نیامده است.

وی بر تلاش خانه کارگر برای استفاده از کارگران روزمزد اشاره و خاطرنشان کرد: می‌طلبد مسئولان استانی با در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت قدمی در راستای رفع مشکلات این قشر بردارند.

شرط استفاده از بیمه برای کارگران روزمزد

سهیلا ملکشاهی مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام، شرط استفاده از بیمه برای کارگران روزمزد را عضویت در یک تشکل صنفی کارگری عنوان می‌کند و می‌گوید: به شرط عضویت در تشکل کارگری و یا کارگاه‌ها اینگونه کارگران می‌توانند از بیمه و مزایای آن برخوردار شوند.

به هر حال امید است کارگران روزمزد که از تأمین معاش خود بازمانده و همان کارگری ساده روزانه خود را نیز به دلیل شیوع کرونا از دست داده و هرشب با دستان خالی و ناامید به خانه مراجعه می‌کنند و عرق شرم از زن و فرزند بر پیشانی دارند مورد توجه دولتمردان قرار گیرند و چاره‌ای برای وضعیت معیشت، اختصاص بسته‌های حمایتی و بیمه و سفره کوچک و بی‌نان آنان اندیشیده شود.

انتهای پیام/180/س

R7718/P/S6,52/CT7 بیشتر بخوانید... بسیج سازندگی استان بوشهر ۴۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان می‌دهد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بسیج سازندگی استان بوشهر ۴۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان می‌دهد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت ۲ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۳ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۴ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۵ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: راه نجات "هفت‌تپه" تغییر مدیریت و حمایت نهادهای انقلابی است ۶ گزارش ویدئویی| چرا قم دوباره وارد بحران کرونا شد؟/ وقتی مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند ۷ تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم ۸ ذخایر آب پشت سدهای آذربایجان‌غربی به ۱۱۲۰ میلیون متر مکعب رسید مهمترین اخبار استانها گزارش|در رثای فرمانده‌ای که ‌ژنرال آمریکایی برایش احترام نظامی گذاشت / ناگفته‌هایی از خلبان شهید عباس بابایی گزارش ویدئویی| چرا قم دوباره وارد بحران کرونا شد؟/ وقتی مردم رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ عضو کمیسیون صنایع مجلس: قرارداد ایران و چین شوک به اردوگاه دشمن بود / واگذاری جزایر‌ اصلا صحت نداشت مهمترین اخبار تسنیم لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ قالیباف:برگزاری کنکور ضروری است/نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران روزمزد کارگران فصلی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید