Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به گسترش فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی مردم گفت: این روزها با افزایش نفوذ فضای مجازی، شاهد آن هستیم که بسیاری از اقدامات و امور مردم نیز در همین فضا انجام می‌شود که خرید کردن نیز یکی از آن هاست.

وی با بیان اینکه این فضا از چشم افراد سودجو و فرصت طلب نیز دور نمانده است، خاطرنشان کرد: برخی افراد با فروش محصولات تقلبی، ایجاد سایت‌های قلابی فروش، فیشینگ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به دنبال سودجویی از کاربران هستند که در این راستا رعایت چند نکته مهم اما ساده بسیار تاثیرگذار است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا ادامه داد: مهم‌ترین نکته انجام خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک یا همان ای_نماد است. کاربران باید توجه داشته باشند که با مشاهده این نماد حتما باید روی آن کلیک و مشخصات صاحب حساب و زمان اعتبار آن را چک کنند.

وی درباره خریدهایی که کاربران را به صفحات پرداخت آنلاین هدایت می‌کند، نیز گفت: کاربران باید هنگام «لاگین» به درگاه‌های پرداخت به آدرس صفحه توجه کنید. این صفحه حتماً باید با آدرس shaparak.ir ختم شده باشد و در ابتدای آن هم عبارت HTTPS قابل مشاهده باشد. کاربران توجه داشته باشند که ممکن است افراد سودجو از آدرس‌های مشابه برای ایجاد خطای دید استفاده کنند.

رجبی از کاربران خواست که هنگام خرید اینترنتی از صفحه‌ کلید مجازی سایت‌ها استفاده کنند و اظهارکرد: اعداد این صفحات باید بعد از هر بار refresh یا به روز کردن صفحه  تغییر کنند.

وی با تاکید بر نقش استفاده از رمز یکبار مصرف در جلوگیری از بروز جرائم اینترنتی گفت: کاربران حتما باید رمز دوم یک‌بارمصرف خود را فعال کنند. همچنین توصیه ما این است که مردم یک کارت بانکی را برای انجام خریدهای اینترنتی اختصاص دهند و آن را به مبلغ دلخواه شارژ کنند و از انجام خریدهای اینترنتی با کارتی که مبالغ بالایی در آن نگهداری می‌شود، خودداری کنند.

پربیننده ترین ۵باور اشتباه درباره باتری موبایل چرا سامسونگ مجبور به کاهش قیمت گوشی‌های خود شد؟/ پیشتازی اپل در مبادلات تلفن‌های هوشمند فیسبوک، آمازون، گوگل و اپل متهم به تخریب رقابت در بازار/ پاسخ زاکربرگ به اتهامات وارد شده چیست؟ قیمت لپ‌تاپ‌ ایسوس در بازار +جدول چطور گوشی خیس شده را از سوختن نجات دهیم؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت پلیس فتا جرایم سایبری کلاهبرداری خرید اینترنتی فیشینگ قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت خریدهای اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز

ایسنا/البرز رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز از  برقراری بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز از یکم تا سی و یکم فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی شادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری ۴۳۴ هزار و ۱۰۳ تماس با سامانه ۱۴۱  استان البرز گرفته شد که از این تعداد ۷۸۱۵  تماس توسط  کارشناسان این اداره کل پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان البرز گفت: این سامانه با هدف ارائه خدمت به هموطنان و کاربران جاده‌ای برای آگاهی بیشتر از وضعیت ترافیک و برنامه‌ریزی برای زمان سفر تهیه شده است.

وی افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها، محدودیت‌های اعمال شده مطلع شوند و شکایات خود در حوزه راه‌ها را ثبت کنند.

شادفر تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از سفر آخرین اطلاعات در مورد شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت و پس از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • تیم منتخب بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023