Web Analytics Made Easy - Statcounter

زن فقیر خطاب به امام کاظم (ع) گفت: اى بنده خدا، من فرزندانى یتیم دارم و گاوى داشتیم که زندگى من و کودکانم از آن می‌گذشت، اکنون آن گاو مرده و من و فرزندانم از همه‌چیز دست کوتاه و بی‌چاره مانده‏‌ایم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اهل‌بیت علیهم‌السلام به سبب جایگاهی که در مقام هدایت، رشد و کمال خلایق و نیز به سبب مقامی که در هدایت آنها به سوی بهترین خیرات و ثمرات الهی بر عهده دارند، خداوند ایشان را مجهز به ابزارهای معنوی، علم لدنی و نیز صاحب فضایل و کرامات فراوانی قرار داد؛ یکی از این ابزارها، ابزار معجزات و کرامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معجزات به قدری فراوان بود که علمای بزرگوار اسلام به جمع‌آوری آنها پرداختند که از جمله ایشان سید هاشم بحرانی صاحب تفسیر مشهور «البرهان» و از عالمان قرن یازدهم هجری که کتابی با عنوان «مدینة معاجز الأئمة الإثنی عشر» درباره معجزات ائمه دوازده‌گانه نوشت و یا شیخ حرّ عاملی که کتابی با عنوان «إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات‏» را نگاشت. 

اما یکی از ثمرات مطالعه معجزات اهل بیت پیامبر (ص)، آشنایی با فضائل آسمانی و غیبی این انوار مقدس است که به طور حتم در اصلاح باورها و ایمانیات نسبت به خداوند متعال تأثیرگذار خواهد بود. همچنین مطالعه این کرامات، انسان مؤمن را از محدوده تاریخ زندگانی عترت و یا نگرش تاریخی به زندگانی این بزرگواران جدا کرده و او را به سوی کمالات معنوی این انوار مقدس سوق می‌دهد و زمینه‌های تقویت اعتماد انسان به خداوند متعال را فراهم می‌آورد.

به عنوان نمونه عبداللّه بن مغیره می‌گوید: موسى بن جعفر علیه‌السلام در منا با زنی مواجه شد که گریه می‌کرد و فرزندانش هم گردش می‌گریستند؛ زیرا گاو آنها مرده بود. حضرت نزدیک آن زن رفت و فرمود: چرا گریه می‌کنى اى کنیز خدا؟ زن گفت: اى بنده خدا، من فرزندانى یتیم دارم و گاوى داشتیم که زندگى من و کودکانم از آن می‌گذشت، اکنون آن گاو مرده و من و فرزندانم از همه‌چیز دست کوتاه و بی‌چاره مانده‏‌ایم.

امام فرمود: ای کنیز خدا، می‌خواهى آن را براى تو زنده کنم؟ به او الهام شد که بگوید بله اى بنده خدا. حضرت به کنارى رفت و دو رکعت نماز خواند و اندکى دست بلند کرد و لبهایش را تکان داد. سپس برخاست و گاو را صدایى زد و نفهمیدم با سر عصا یا پنجه‌ی پایش بود که به آن گاو زد؛ ناگهان گاو برخاست و راست ایستاد. زمانی که زن نگاهش به گاو افتاد فریادى کشید و گفت: به پروردگار کعبه این مرد عیسى ابن مریم است. حضرت میان مردم رفت و از آنجا عبور کرد. (مدینة معاجز الأئمة الإثنی عشر، ج‏6، ص288)؛ (الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏1، ص: 484)

متن عربی:
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِیرَةِ قَالَ: مَرَّ الْعَبْدُ الصَّالِحُ ُ بِامْرَأَةٍ بِمِنًى وَ هِیَ تَبْکِی وَ صِبْیَانُهَا حَوْلَهَا یَبْکُونَ وَ قَدْ مَاتَتْ لَهَا بَقَرَةٌ فَدَنَا مِنْهَا ثُمَّ قَالَ لَهَا مَا یُبْکِیکِ یَا أَمَةَ اللَّهِ قَالَتْ یَا عَبْدَ اللَّهِ إِنَّ لَنَا صِبْیَاناً یَتَامَى وَ کَانَتْ لِی بَقَرَةٌ مَعِیشَتِی وَ مَعِیشَةُ صِبْیَانِی کَانَ مِنْهَا وَ قَدْ مَاتَتْ وَ بَقِیتُ مُنْقَطَعاً بِی وَ بِوُلْدِی لَا حِیلَةَ لَنَا فَقَالَ یَا أَمَةَ اللَّهِ هَلْ لَکِ أَنْ أُحْیِیَهَا لَکِ فَأُلْهِمَتْ أَنْ قَالَتْ نَعَمْ یَا عَبْدَ اللَّهِ فَتَنَحَّى وَ صَلَّى رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ رَفَعَ یَدَهُ هُنَیْئَةً وَ حَرَّکَ شَفَتَیْهِ ثُمَّ قَامَ فَصَوَّتَ بِالْبَقَرَةِ فَنَخَسَهَا نَخْسَةً أَوْ ضَرَبَهَا بِرِجْلِهِ فَاسْتَوَتْ عَلَى الْأَرْضِ قَائِمَةً فَلَمَّا نَظَرْتِ الْمَرْأَةُ إِلَى الْبَقَرَةِ صَاحَتْ‏ وَ قَالَتْ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ فَخَالَطَ النَّاسَ وَ صَارَ بَیْنَهُمْ وَ مَضَى ع.

سه معجزه‌ای که خدا به سلیمان(ع) عطا کرد

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط امام موسی کاظم (ع) بیشتر بخوانید... دهه کرامت|عالم برجسته اهل‌سنت: معجزات و کرامات امام رضا(ع) باور مشترک شیعه و سنی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دهه کرامت|عالم برجسته اهل‌سنت: معجزات و کرامات امام رضا(ع) باور مشترک شیعه و سنی است واژه های کاربردی مرتبط امام موسی کاظم (ع) پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خندوانه آبان پخش می‌شود ۲ سرنوشت تمام انسان‌ها به پیام غدیر گره خورده است/ چرا پیامبر(ص) غدیر را برای اعلام جانشینی برگزید؟ ۳ مستندی از پشت پرده "آقازاده" ساخته شد + فیلم ۴ جلالی: نذورات محرم در قالب کمک‌های مؤمنانه باشد/ دسته‌روی ممنوع است + فیلم ۵ صحنه "عصر جدید" صحنه وحدت شد/ وقتی ایرانی‌ها و افعانستانی‌ها رژه برادری رفتند ۶ یادداشت| "غدیر" آموزگار جامعه اسلامی ۷ آداب و اعمال شب و روز عید غدیر ۸ حدیث غدیر| زمانی که ابلیس در ماجرای غدیر ناله سر داد مهمترین اخبار فرهنگی "زیرخاکی ۲" نوروزی شد؟/ "خانه امن" آبان‌ماه در تلویزیون سرنوشت تمام انسان‌ها به پیام غدیر گره خورده است/ چرا پیامبر(ص) غدیر را برای اعلام جانشینی برگزید؟ شبکه یک حضور رشیدپور را تکذیب کرد جلالی: نذورات محرم در قالب کمک‌های مؤمنانه باشد/ دسته‌روی ممنوع است + فیلم مهمترین اخبار تسنیم لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین قالیباف:برگزاری کنکور ضروری است/نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام موسی کاظم ع امام موسی کاظم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در انتظار آخرین معجزه | نادال هوادارانش را غافلگیر می کند؟

همشهری آنلاین - جواد نصرتی: نادال که هفته گذشته در رقابت‌های بارسلونا بازگشتی ناامیدکننده داشت و در ۲ست به الکس دی مینور استرالیایی باخت، در نخستین بازی خود در اوپن مادرید، ۲ بر صفر رقیب جوان آمریکایی خود را شکست داد و تنها یک گیم به او داد. دیدن رقص دوباره نادال بر خاک رس، زمین محبوبش، برای هوادارانش کافی است اما اگر او فصل خداحافظی‌اش یک گرند اسلم دیگر ببرد، چه؟ این همان معجزه‌ای است که احتمالا در تاریخ ورزش هم ماندگار خواهد شد. اما مردی که قبلا معجزه‌ها را مثل یک کار اداری، با صبر و حوصله، نبوغ، قدرت و هنرمندی، یکی پس از دیگری به سرانجام می‌رساند، مدت‌هاست از فرم ایده‌آلش دور است و در ۳۷سالگی چه‌بسا به حضور در مرحله اول گرنداسلم‌ها هم نرسد. او پنجشنبه قبل از پیروزی مقابل داروین بلانچ ۱۶ساله آمریکایی، اعتراف کرد که اگر در اوپن فرانسه وضعیت فعلی را داشته باشد، اصلا راکت به‌دست نمی‌گیرد: «اگر در پاریس هم حس امروزم را داشته باشم، اصلا بازی نمی‌کنم. تنها وقتی در رولان گاروس بازی خواهم کرد که حس کنم رقابتی هستم. اگر بتوانم بازی کنم، بازی خواهم کرد اما در غیراین‌صورت، چنین کاری نخواهم کرد. (غیبت در اوپن فرانسه) پایان دنیا ‌یا پایان زندگی حرفه‌ای من نیست. من هنوز هم بعد از رولان گاروس اهدافی دارم، مثل المپیک.»

همین یک جمله، خیلی‌ها را امیدوار کرده است که تنیسور اسپانیایی، تمام توان و تلاش خود را به‌کار بگیرد تا در المپیک پیش‌رو در پاریس، رقبایش را مثل سابق به چالش بکشد و برای بالاترین پاداش مبارزه کند. البته باید قبل از آن ببیند که بدنش چه وضعی دارد و به او اجازه ماجراجویی دوباره می‌دهد یا نه.

بازی دوم نادال در مادرید، تکرار بازی هفته قبل با دی مینور است و اگر شرایط مثل قبل بود، می‌توانستیم منتظر انتقامی سخت باشیم اما نادال، به چیز دیگری فکر می‌کند و مسئله برد و باخت برایش مطرح نیست؛ «در حال‌حاضر برد و باخت برای من مهم نیست. یک برد یا ۲شکست چیزی را در زندگی حرفه‌ای من عوض نمی‌کند. من به مادرید نیامده‌ام تا قهرمان شوم. شنبه برای من فرصتی است تا به خوبی بفهمم که کجای کار قرار دارم. من در بارسلونا مقابل دی‌مینور یک ست خوب بازی کردم.»

مادرید و بارسلونا، از تورنمنت‌های محبوب نادال هستند و او قبلا گفته بود دوست دارد تحت هر شرایطی، با هوادارانش در این ۲تورنمنت برای آخرین‌بار ملاقاتی داشته باشد و با آنها خداحافظی کند. چیزی که بودن او را در بازی اول مادرید چشمگیر کرد، حضور پررنگ خانواده و به‌خصوص پسرش بود. پسر خردسال نادال، یک راکت کوچک هم در دست داشت که در کمال تعجب، آن را با دست راستش می‌گرفت؛ برخلاف پدر که دست‌چپ است. نادال بعد از این برد گفت که ایده‌اش این بوده که بیشتر تنیس بازی کند تا پسرش کمی از بازی‌های او را ببیند و احتمالا خاطره‌ای از این بازی‌ها با خود به بزرگسالی ببرد.

کد خبر 847504 برچسب‌ها ویژه ورزشی رافائل نادال المپیک تنیس

دیگر خبرها

  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • در انتظار آخرین معجزه؛ نادال هوادارانش را غافلگیر می‌کند؟
  • در انتظار آخرین معجزه | نادال هوادارانش را غافلگیر می کند؟
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
  • لحظه نجات معجزه آسای کودک در رودخانه پشترود
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر