Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح تامین کالاهای اساسی مشمول ۷دهک جامعه خواهد بود و اقلام خوراکی از طریق کارت‌های الکترونیکی که قابل برداشت هم نیستند، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به بررسی جزئیات طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی در این کمیسیون گفت: مجلس باید با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد و توزیع نامناسب کالاهای اساسی اقدام عاجلی را برای کمک به اقشار متوسط و پایین جامعه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فشار اقتصادی موجب شده تا برخی اقشار جامعه حتی توان تامین کالاهای مورد نیاز خانواده خود را نداشته باشند، در این راستا با اجماع عمومی و میدان‌داری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای گذر از وضعیت موقت مشکلات اقتصادی، می‌خواهیم با مصوبه‌ای اقلام مورد نیاز در اختیار خانوارها قرار بگیرد.

بودجه سال ۹۹ ظرفیت ادامه به شکل حاضر را ندارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه طرح تامین کالاهای اساسی مشمول ۷ دهک جامعه خواهد شد، تصریح کرد: اقلام خوراکی مشخص شده از طریق کارت‌های الکترونیکی که قابل برداشت هم نیستند، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در برخی کشورها مانند آمریکا هم مدتهاست از طریق کارت‌های الکترونیکی اقلام خوراکی به مردم داده می‌شود.

حاجی‌بابایی با تاکید براینکه منابع اجرای این طرح هم قابل پیش‌بینی است، اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ ظرفیت ادامه به شکل حاضر را ندارد و باید با تدوین بسته‌ای بتوان اقشار کم درآمد جامعه را سر پا نگه داشت و این موضوع اولویت اصلی مجلس باید باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی باید هماهنگی لازم میان دولت و مجلس وجود داشته باشد زیرا طرح بزرگی است که در صورت نبود همراهی، اهداف مورد نظر تامین نخواهد شد، بنابراین افراد می‌توانند پیشنهادات خود را برای هرچه غنی‌تر شدن این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه کنند.

ضمانت اجرای طرح، هماهنگی میان دولت و مجلس است

وی ضمن تاکید بر اینکه هماهنگی میان دولت و مجلس در زمان بررسی جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی ضمانت اجرای صحیح و سریع آن خواهد بود، گفت: البته مجلس پای طرح خود خواهد ایستاد و ضمانت اجرایی هر مصوبه‌ای هم ایستادگی مجلس خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به مدت دو هفته با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی را بررسی کرده و این هفته با اتمام بررسی‌ها جمع‌بندی نهایی را انجام داده و گزارش آن را به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: قرار نیست، تمام اصلاحات لازم اقتصادی را در این طرح گره بزنیم و باید این طرح به نحوی تصویب و اجرا شود که حداقل تاثیرگذاری را بر مولفه‌های دیگر اقتصادی داشته باشد تا به تنهایی یک طرح مفید برای مردم باشد.

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرح تامین کالاهای اساسی کمیسیون برنامه طریق کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: تأمین ارز واردات کالاهای اساسی ادامه دارد

محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی در سال جدید را به وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان ،کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می شود.

بنابراین گزارش در میان این کالاها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری ها از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج، این موضوع در حال پیگیری است و این امکان دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229150 برچسب‌ها کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳