Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:11:14 GMT

سرانجام تهیه پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۵۷۳۳

سرانجام تهیه پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور، طی هفته جاری به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد قاسمی درباره پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور اظهارداشت: با توجه به اینکه طی چند ماه گذشته تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی با حضور مستمر معاون گردشگری کشور و مسوولین ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور کار قرار گرفته بود؛ لذا طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده است تا پس از تایید نهایی نمایندگان، متن نهایی پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب و پس از آن به شکل رسمی و از طریق مجاری ذیربط در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

بیشتر بخوانید: ضربه ۲۰۰ میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهان

وی در تشریح روند مشابه به منظور تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی در کشورهای مختلف افزود: شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جهان را به شدت دچار آسیب‌های جدی کرده و ضرر وزیان‌های مالی هنگفتی به دنبال داشته است؛ بنابراین کشورهای مختلف، جهت کاهش اثرات منفی اقتصادی و همچنین اجتماعی ناشی از همه‌گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند؛ بدین ترتیب که ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب‌آوری اقتصادی را نیز افزایش داده و در این مسیر اقدام به تعریف و تعیین پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی کرده‌اند. 

قاسمی خاطرنشان کرد: در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می‌آورند و در بلندمدت به این معتقد هستند که روند جابه‌جایی گردشگران در چارچوب ضابطه‌مند امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور را تضمین‌کننده سفر ایمن به ایران خواند و اظهار کرد: ساختار تهیه شده می‌تواند به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین‌المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی به کشور باشد. 

مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری یادآور شد: تمام تلاش بر آن بوده است تا پروتکل مذکور به صورت جامع تهیه شود؛ به صورتی که ملاحظات در دو مرحله قبل و بعد از ورود گردشگران مدنظر قرار گیرد. در این پروتکل منظور از گردشگر بین‌المللی ورودی هم گردشگران خارجی ورودی به ایران و هم ایرانیانی است که از سفر خارجی به کشور بر می‌گردند.

وی افزود: پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمامی مرزها و ترمینال‌های ورودی اعم از فرودگاه‌ها، بنادر و پایانه‌های زمینی اعمال شود و بدین منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از  وظایف در آن مشخص می‌شوند.

قاسمی بیان داشت: این پروتکل براساس شرایط روز کشور و دانش موجود بهداشتی و به منظور استفاده در دوران بازگشایی مرزها و برداشتن محدودیت‌های ورود گردشگران به کشور پس از فروکش کردن موج جهانی و منطقه‌ای بیماری کرونا تهیه شده است و در صورت تغییر شرایط این قابلیت وجود دارد تا به فراخور مقتضیات زمان به روزرسانی شود.  

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین کرونا وزارت میراث فرهنگی بیماری کرونا گردشگران خارجی گردشگری پروتکل ورود گردشگران بین المللی گردشگران خارجی کشورهای مختلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: ۳۴ تاسیسات اقامتی نطنز پذیرای گردشگران در ایام گل و گلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، هر ساله از ابتدای اردیبهشت ماه و همزمان با شروع گلابگیری نقاط مختلف شهرستان نطنز آماده میزبانی از گردشگران و مسافرین از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی می‌کند و پذیرای گردشگران مختلف است.

مراسم سنتی گلابگیری در اردیبهشت ماه و همزمان با شکوفا شدن گل‌های محمدی تصاویر بی‌بدیل و جذابی را علاوه بر همشهریان برای گردشگران ایجاد کرده و بسیار لذت‌بخش است و علاوه بر آن نیز فضایی دلنشین را ایجاد کرده است.

گل‌های محمدی  فضای شهرستان نطنز را عطرآگین و مشحون از عطر گل‌های دیگر که در فصل بهار روئیده عجین کرده است و علاوه بر اینکه صحنه‌های زیبایی با رویش‌ این گل‌ها ایجاد شده انسان را نیز به خدا نزدیکتر می‌سازد.

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شهرستان نطنز دارای 34 تاسیسات اقامتی و پذیرایی با پروانه بهره‌برداری و ظرفیت دو هزار و 260 تخت فعال و وجود جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مذهبی منحصر به فرد است.

وی ضمن اشاره به جاذبه‌های گردشگری نطنز افزود: روستای تاریخی ابیانه، مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی، آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) و بیش از 150 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور،  اقلیم آب و هوایی ویژه کوهستانی و کویری و موقعیت جغرافیایی ایده آل و قرار گیری در محل تلاقی شمال به مرکز و جنوب کشور یکی از مقاصد گردشگری کشور است.

توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس

یزدانمهر گفت: با پیگیری و حمایت اداره میراث فرهنگی در شهر نطنز اقامتگاه سرای جواهر، سرای مادر، باغ سبب، اقامتگاه میرزایی، باغ صفویه تاج آباد، سفره خانه سنتی دومیلیون ابیانه و در بخش بادرود روستای سرآسیاب، اقامتگاه دیاوا و کمپ متین‌آباد گلابگیری سنتی به منظورارائه خدمات به گردشگران مهیا و آماده پذیرایی است.

انتهای پیام/804/.

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد