Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@11:36:14 GMT

نحوه بازگشایی مدارس، براساس وضع شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۱۷۰

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گفت: نحوه بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان براساس وضع شیوع بیماری کرونا خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمد محسن بیگی افزود: بازگشایی مدارس یکی از موضوعات مهمی است که از پایان خرداد در جلسات مختلف آموزش و پرورش بحث و بررسی شد و این موضوع دغدغه اصلی نظام بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و خانواده‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی خواهند شد، اما نحوه بازگشایی براساس وضعیت استان، شهرستان، منطقه و مدرسه براساس شیوع بیماری کروناست.  مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در مناطق سفید و مناطقی که امکان بازگشایی وجود داشته باشد مدارس بازگشایی می‌شوند که در این مدارس رعایت فاصله اجتماعی و حداقل تراکم مورد توجه خواهد بود.  محسن بیگی خاطرنشان کرد: در این روش دانش آموزان و معلمانی که دارای بیماری خاص هستند از حضور در مدرسه معاف هستند.  وی اضافه کرد: همچنین در مناطقی که نتوانیم تراکم را کنترل کنیم آموزش مجازی خواهد بود.  مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش اظهار داشت: در برخی مناطق که به عنوان مناطق زرد شناخته می‌شوند سناریو حضور دانش آموزان در مدارس به صورت تلفیقی خواهد بود که در این سناریو روش حضوری و مجازی دنبال می‌شود.  محسن بیگی ادامه داد: در مناطق قرمز نیز آموزش، مجازی خواهد بود.  وی با بیان اینکه دانش آموزان مناطق خاص و محروم از ابزار‌های لازم آموزش مجازی بهره‎‌مند نیستند، گفت: باید دولت برای رفع این مشکل چاره‌ای بیاندیشد.  مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش ادامه داد: درحال حاضر در شرایط ویژه قرار داریم زیرا بیماری کرونا بدون پیش بینی در تمام کشور‌ها گسترش پیدا کرد.  محسن بیگی اضافه کرد: بیماری کرونا دارای یک شرایط متغیر است بنابراین ما شاهد آن هستیم که وضعیت شیوع بیماری در مناطق مختلف درحال تغییر است بنابراین ناچار به برنامه ریزی‌های سیال هستیم تا حداقل خسارت را داشته باشیم. وی ادامه داد: ورود صدا و سیما به آموزش دانش آموزان موجب شد که برخی از مشکلات آموزش مجازی برطرف شود.    دولت برای زیرساخت آموزش مجازی دانش آموزان مناطق محروم برنامه ریزی کند در ادامه روح‌الله متفکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ویروس کرونا پدیده جدیدی است که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است بنابراین لازم است برای رفع مشکلات احتمالی در آینده ابزار آلات و زیرساخت و محتوا با این وضعیت به روز شود.  وی ادامه داد: آموزش و پرورش و آموزش عالی در بلند مدت باید به منظور ارتقای آموزش با محوریت مجازی زیرساخت و امکانات خود را به روز رسانی کنند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با شیوع این بیماری تدابیری در آموزش و پروش انجام شد، اما نباید توقع داشته باشیم که یک الگو اجرا شود چراکه این امر شدنی نیست.  متفکر ادامه داد: درحال حاضر ۲۶ استان کشور در مرحله هشدار و قرمز قرار دارند، اما باتوجه به اینکه مردم از ماسک بیش از گذشته استفاده می‌کنند و شاهد رعایت فاصله اجتماعی هستیم بنابراین آمار شیوع بیماری رو به کاهش است.  وی افزود: پس از آنکه در اردیبهشت بدون بسترسازی فرهنگی و امکانات لازم دولت مکان‌های عمومی را بازگشایی کرد شاهد شیوع موج دوم بیماری کرونا بودیم.  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش امروز در مجلس حضور می‌یابد که در این جلسه سناریو‌های مختلف بازگشایی مدارس در مناطق مختلف بررسی خواهد شد.  متفکر خاطرنشان کرد: ما در مجلس تاکید داریم که فرآیند آموزش متوقف نشود، اما درحال حاضر کیفیت آموزش نیز محل بحث است. برچسب ها: بازگشایی مدارس ، کرونا ، آموزش و پرورش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازگشایی مدارس کرونا آموزش و پرورش بازگشایی مدارس بیماری کرونا دانش آموزان شیوع بیماری آموزش مجازی محسن بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: ۲۷ مدرسه در منطقه «تبادکان» شهرستان مشهد به عنوان وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور طی مدت ۶ ماه ساخته و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمدحسین عبداللهی در آئین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: وسیع‌ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان سال گذشته تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین محسن داوری، فرماندار مشهد در ادامه این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد، اما این مسئله دارای اهمیت نیست، چرا که مهم برکت کمک‌های خیران است.

داوری ادامه داد: ساخت مدارس خیرساز با برکت است، چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می‌کنند.

کد خبر 747327

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟