Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارتش شکست‌خورده بعثی صدام به تلافی شکست‌های سنگین خود در جبهه‌های مهران و پیرانشهر ۱۹ مرداد ماه ۱۳۶۲ مردم بی‌دفاع گیلانغرب را با حملات وحشیانه هوایی، به خاک و خون کشید، در این حملات که در ۲ نوبت انجام گرفت، ۵۰ تن شهید و ۵۰۰ تن زخمی شدند.

مقارن ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه بعد از ظهر ۶ فروند جنگنده عراقی پس از تجاوز به آسمان گیلانغرب با موشک و بمب خوشه‌ای شهر را زیر حمله گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نخستین لحظات این حمله وحشیانه، ۵۰ تن شهید و حدود ۵۰۰ تن زخمی شدند و تعداد زیادی واحد مسکونی و اماکن عمومی ویران شد.

براساس این گزارش عده‌ای از مجروحان که حالشان به‌شدت وخیم بود با بالگرد به باختران (کرمانشاه) انتقال یافتند، در پی حملات رژیم بعثی به گیلانغرب، همه ارگان‌ها و ادارات تجهیزات و پرسنل خود را در گروه‌های امداد به مناطق آسیب دیده اعزام داشتند و فعالیت وسیع برای انتقال مجروحان و جستجو برای یافتن شهدای احتمالی این حملات آغاز شد.

در پی حمله ناجوانمردانه هواپیماهای ارتش بعث عراق به مناطق و محله‌های مستضعف‌نشین گیلانغرب از بمب‌های خوشه‌ای و بمب ناپالم نیز استفاده شده است. در این راستا زمانی که مردم در خیابان‌ها مشغول رفت و آمد بودند ناگهان چهار فروند هواپیمای عراقی در آسمان این شهر ظاهر شدند که در سطح بسیار پایین و با شکستن دیوار صوتی اقدام به بمباران ۹ نقطه شهر گیلانغرب کردند.

به محض اینکه پدافند نیروهای ایرانی در مسیر هواپیماها اقدام به تیراندازی کرد، بلافاصله لحظه‌ای بعد ۴ هواپیمای دیگر عراقی با طرح و نقشه قبلی در آن زمان که مردم سراسیمه برای نجات بمباران‌شدگان هجوم آورده بودند از سمت دیگر به سرعت آمدند و زنان و پیرمردان و بچه‌های بی‌گناه در مسیر خیابان‌ها و در داخل منازل را به رگبار مسلسل کالیبر ۵۰ و تیربار بستند.

براساس این گزارش رگبار سریع و بی‌وقفه هواپیماهای مهاجم در همان لحظه نخست تعداد فراوانی را به خاک و خون کشید و قربانیان بی‌گناه در هر گوشه‌ای جان دادند. در این ۲ مرحله حمله وحشیانه، مسجد جامع گیلانغرب نیز هدف بمباران قرار گرفت که در اطراف آن ۲ نفر شهید شدند.

مزدوران بعثی گویی دستور داشتند یک فاجعه عظیم در گیلانغرب به‌وجود آورند که از بمب‌های خوشه‌ای، ناپالم، تیربار، مسلسل و هر نوع سلاح دیگر که در اختیار داشتند، استفاده کرده بودند و بلافاصله بعد از این حملات شهر یک‌پارچه در میان دود و آتش و انفجار قرار گرفت.

در بیشتر نقاط شهر آثار گلوله‌ها و بمب دیده می‌شود و از اجساد سوخته‌شدگان که بلافاصله به بیمارستان طالقانی باختران اعزام شدند، آثار بمب‌های آتش‌زای ناپالم کاملاً مشخص بود. بر پایه این گزارش در جمع شهدای این ۲ مرحله حمله، خان‌جان قاسمی ۶۰ ساله که خود نیز شهید شد با ۲ پسر و دخترش و یکی از بستگان نزدیکش به‌نام بدری قاسمی به‌عنوان خانواده‌ای که چهار شهید داده معرفی شده است.

آخرین آمار این حملات حکایت از به شهادت رسیدن ۵۳ تن و مجروح شدن حدود ۶۰۰ تن و تخریب بیش از ۲۰ خانه می‌کند که آمار مجروحان سرپایی در این حملات به حساب نیامده است.

کد خبر 4994112

منبع: مهر

کلیدواژه: بمباران هوایی گیلانغرب کرمانشاه ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است.

خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • بمباران شدید و آخرالزمانی رفح؛ آتش و دود و انفجار+فیلم
  • بمباران شدید رفح+فیلم
  • حمله رژیم صهیونیستی به غرب شهر رفح ۵ شهید برجای گذاشت
  • چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اشغالگران به رفح
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد