Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:46:14 GMT

اشتغال ۷ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی احیا شده

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۵۳۲

اشتغال ۷ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی احیا شده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اصغر مصاحب اظهار داشت: در هفته صنایع کوچک یک روز به‌عنوان صنایع کوچک، کارآفرینی و اشتغال نامگذاری شده که نشان از اهمیت موضوع اشتغال در این بخش است.

وی اضافه کرد: برخی به دلیل همپوشانی کارآفرینی و اشتغال، آن‌ها را یک موضوع در نظر می‌گیرند، درحالی که مقوله جدایی هستند و در صنایع کوچک پکیج کارآفرینی داریم و در این مجموعه فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و ۶۲ دوره آموزشی برای ۹۲ هزار نفر از شاغلان واحدهای صنعتی برگزار شد، همچنین ۳۰۲ تور صنعتی برای بازدید ۶ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد تا از این طریق واحدهای صنعتی با واحدهای موفق آشنا شوند و انتقال تجارب واحدهای مختلف فعال در یک رسته فراهم شود.

مصاحب یادآور شد: از سال ۹۱ تا پایان سال گذشته ۸ هزار و ۶۳۶ واحد صنعتی غیرفعال، مجدداً راه‌اندازی و برای ۱۲۳ هزار و ۵۱۴ نفر شغل ایجاد شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ تجارب موفق کارآفرینی در سطح کشور احصاء شد و ۲۵ تجربه موفق کارآفرینی در رشته‌های مختلف مستندسازی شد و در اختیار دیگران قرار گرفت.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص برنامه‌های این سازمان برای ایجاد اشتغال، بیان کرد: یکی از اقدامات این سازمان، بازفعال سازی و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال است. بر این اساس مشاوران کلینیک‌های کسب و کار به واحدهای صنعتی مشاوره می‌دهند.

مصاحب افزود: در این کلینیک‌ها سه مقوله مشاوره، طرح‌های عارضه‌یابی و پروژه بهبود دنبال می‌شود و ماحصل آن افزایش ظرفیت و ارتقا فنآوری است که منجر به اشتغال می‌شود و در هر سه مرحله از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان هشتم مرداد جاری، ۴۳۲ واحد مجدداً احیا شد که تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال را دربر می‌گیرد که در استان‌های تهران، قم و اصفهان بیشترین واحدهای اقتصادی احیا شده‌اند.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: برنامه ما برای امسال این است که ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد احیا شود، که با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، احیا ۴۳۲ واحد در چهار ماه نخست عملکرد قابل قبولی بوده است.

کد خبر 4994121

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد صنعتی اشتغال وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا تولید نفت بازار سهام سهام عدالت وام ودیعه مسکن بانک مرکزی روسیه واحدهای صنعتی صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران