Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور، طی هفته جاری به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد قاسمی درباره پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه طی چند ماه گذشته تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی با حضور مستمر معاون گردشگری کشور و مسوولین ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور کار قرار گرفته بود؛ لذا طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده است تا پس از تایید نهایی نمایندگان، متن نهایی پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب و پس از آن به شکل رسمی و از طریق مجاری ذیربط در کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی در تشریح روند مشابه به منظور تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی در کشورهای مختلف افزود: شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جهان را به شدت دچار آسیب‌های جدی کرده و ضرر وزیان‌های مالی هنگفتی به دنبال داشته است؛ بنابراین کشورهای مختلف، جهت کاهش اثرات منفی اقتصادی و همچنین اجتماعی ناشی از همه‌گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند؛ بدین ترتیب که ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب‌آوری اقتصادی را نیز افزایش داده و در این مسیر اقدام به تعریف و تعیین پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی کرده‌اند. 

قاسمی خاطرنشان کرد: در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می‌آورند و در بلند‌مدت به این معتقد هستند که روند جابه‌جایی گردشگران در چارچوب ضابطه‌مند امکان‌پذیر خواهد شد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین تهیه پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به کشور را تضمین‌کننده سفر ایمن به ایران خواند و اظهار کرد: ساختار تهیه شده می‌تواند به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین‌المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی به کشور باشد. 

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری یادآور شد: تمام تلاش بر آن بوده است تا پروتکل مذکور به صورت جامع تهیه شود؛ به صورتی که ملاحظات در دو مرحله قبل و بعد از ورود گردشگران مدنظر قرار گیرد. در این پروتکل منظور از گردشگر بین‌المللی ورودی هم گردشگران خارجی ورودی به ایران و هم ایرانیانی است که از سفر خارجی به کشور بر می‌گردند.

وی افزود: پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمامی مرزها و ترمینال‌های ورودی اعم از فرودگاه‌ها، بنادر و پایانه‌های زمینی اعمال شود و بدین منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از  وظایف در آن مشخص می‌شوند.

قاسمی بیان داشت: این پروتکل براساس شرایط روز کشور و دانش موجود بهداشتی و به منظور استفاده در دوران بازگشایی مرزها و برداشتن محدودیت‌های ورود گردشگران به کشور پس از فروکش کردن موج جهانی و منطقه‌ای بیماری کرونا تهیه شده است و در صورت تغییر شرایط این قابلیت وجود دارد تا به فراخور مقتضیات زمان به روزرسانی شود.

وعده مونسان به کمیسیون فرهنگی مجلس برای ارائه سند توسعه گردشگریروادید گردشگری و زیارتی صادر نمی‌شود

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری بیشتر بخوانید... وعده مونسان به کمیسیون فرهنگی مجلس برای ارائه سند توسعه گردشگری روادید گردشگری و زیارتی صادر نمی‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وعده مونسان به کمیسیون فرهنگی مجلس برای ارائه سند توسعه گردشگری روادید گردشگری و زیارتی صادر نمی‌شود واژه های کاربردی مرتبط گردشگری پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم// لحظه انفجار مهیب بیروت را از ۷ زاویه ببینید ۲ در جلسه محسن هاشمی و قالیباف چه گذشت؟ ۳ تمدید تمام محدودیت‌ها و دوری کارمندان تا پایان هفته در تهران ۴ دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از ۳۰ ویژگی ۵ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۳۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ۶ ماجرای تخریب "کاخ مرمر"؛ از احداث آسانسور در کاخ تا ساخت سونا و جکوزی در طبقه دوم! ۷ ۶ روش تمدید غیرحضوری دفترچه‌های تأمین اجتماعی ۸ آتش‌سوزی گسترده چند سوله در شهرک صنعتی چهاردانگه + فیلم و تصاویر مهمترین اخبار اجتماعی دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از ۳۰ ویژگی دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد اختصاص اینترنت رایگان به خبرنگاران فقط با سیمکارت رایتل! علل سقط مکرر جنین چیست؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم لبنان| آیا انتخابات زودهنگام راه مناسبی برای عبور از بحران‌هاست؟ مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است/ صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری گردشگری پروتکل ورود گردشگران بین المللی کشورهای مختلف تهیه پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲