Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@13:57:05 GMT

چطور ماسک صورتمان را تمیز نگه داریم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۶۹۶۵

چطور ماسک صورتمان را تمیز نگه داریم؟

برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا باید تا از ماسک استفاده کنیم اما آنچه حائز اهمیت است نظافت و تمیزی ماسک روزانه است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، با توجه به اینکه خرید مداوم ماسک یک بار مصرف گران قیمت و به صرفه نیست بهتر است از ماسک های پارچه ای استفاده شود تابتوانیم برای چندین بار از آن استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


می توان گفت مراحل خاصی برای تمیز نگه داشتن ماسک وجود دارد تا چندین بار مورد استفاده قرار بگیرد.
روزانه چندین بار ماسک خود را بشوئید
"سیواکومار داموداران " از متخصصان ساخت ماسک در این باره گفت: تعداد معدودی از ما می دانیم که چطور باید ماسک خود را تمیز کنیم. ویروس ها ممکن است روی پارچه فعال بمانند پس باید هر روز ماسک پارچه ای خود را بشوئیم. علاوه بر آن عرق، روغن و ماده آرایشی نیز به ماسک می چسبند و ماسک این مواد را از پوست جذب می کند که این مورد نیز می تواند بر سلامتی ما تاثیر بگذارد.
چه پارچه ای مناسب ماسک صورت است؟
پارچه نخی مناسب ترین پارچه  برای تهیه ماسک صورت است.  ماسک باید از 3 لایه پارچه برای محافظت در مقابل ویروس درست شده باشد تا بتواند از ورود هر گونه بیماری به ناحیه بینی و دهان جلوگیری کند. بهتر است از ماسکی با پارچه به رنگ سفید استفاده شود تا در دمای بالای ماشین لباسشویی قابلیت بالاتری در مقابل دما داشته باشد.
سومین مورد محافظت صورت پس از استفاده از ماسک است
پس از بازگشت به خانه توصیه می شود ماسک را به دقت جدا کرده و در سطل لباسشویی انداخته تا آن را بشوئید و صورت خود را با آب و صابون شستشو دهید. اجازه ندهید هیچ یک از اعضای خانواده دست به ماسک بزنند و یا آن را جا به جا کنند.
چگونه می توان ماسک های پارچه ای را ضد عفونی کرد؟
شستشوی ماسک درون ماشین لباسشویی با مواد شوینده و دمای بالا می تواند ویروس های ماسک را از بین ببرد. بهتر است پس از شستشو ماسک را به رخت آویز آویزان کرده و در هوای آزاد خشک کنید تا برای استفاده مجدد کاملا تمیز باشد. اگر تصمیم دارید ماسک را با دست بشوئید باید از میزان صحیح مواد شیمیایی شوینده ای که استفاده می کنید اطمینان حاصل کرده تا هر اینچ ماسک دقیق شسته شود و مدت 10 دقیقه نیز ماسک را پس از شستشو در آب گرم قرار بگیرد. هنگام شستشو از سفیدکننده استفاده نکنید زیرا بوی ثابت باعث ایجاد تهوع و سردرد هنگام استفاده مجدد ماسک می شود.
دمای مناسب برای شستشوی ماسک صورت چقدر است
ویروس ها نمی توانند در مقابل درجه حرارت بالا دوام آورند بهتر است دمای آب لباسشویی را حدود 60 درجه سانتی گراد قرار دهید. 

چگونه ماسک خود را باید خشک کنیم؟
بعد از شستن ماسک بهتر است ماسک با دمای بالا خشک شود.برای ماسک های دارای فیلتر پلاستیکی و دریچه ای باید مراقب بود جریان هوای خشک درون بخش پلاستیکی جریان یابد.در این موارد می توان از سشوار نیز استفاده کرد و درنهایت استفاده از اتو برای اطمینان حاصل کردن از مرحله نهایی ضد عفونی ماسک است.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ماسک صورت پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پارچه قاچاق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ سهرابی گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ سرحانیه حین گشت زنی در ورودی پایانه مرزی شلمچه به خودروی سواری حامل بار مشکوک و برای بازرسی آن را متوقف کردند.
او افزود: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۷ طاقه پارچه ۳۰ متری و ۴۵ تخته روفرشی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر با اشاره به دستگیری ۵ متهم گفت: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ سهرابی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق کالا، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • پرواز با بال‌های پارچه‌ای (عکس)
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • (تصاویر) پرواز با بال‌های پارچه‌ای
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم