Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:42:51 GMT

۳۷ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کل کشور مورد نیاز است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۰۱۶

۳۷ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کل کشور مورد نیاز است

رییس جمعیت هلال احمرکشور گفت: ۳۷هزار و۵۰۰ خانه هلال در کل کشور مورد نیاز است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال آماده بهره برداری و حدود یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال دیگر نیز تا هفته دولت آماده بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، کریم همتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل جمعیت هلال احمر کشور در تجهیزات امدادی و کمک به مردم، خالی بودن انبارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: به دلیل زلزله کرمان و سیل جنوب که در غرب کشور اتفاق افتاد موجودی انبارها به کمترین مقدار رسیده است.

وی بااشاره به کمک۵۰ میلیارد تومانی ریاست جمهوری به هلال احمر کشور بیان کرد: با این مبلغ ۸ فروند هلی کوپتر را تجهیز و برای بهره برداری آماده کردیم.

همتی افزود: نیاز هلال احمر کشور برای شارژ انبارها و رسیدن به استاندارد ۲ درصد موجودی شارژ انبارها،  بیش از یک هزار و۹۰۰ میلیارد تومان است که با موافقت ۴۰۰ میلیارد تومان کمک دولت، که یک پنجم مبلغ مورد نیاز است قادر به شارژ میزان کمی از انبار خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در واکنش به انتقاد مردم درخصوص کمک جمعیت هلال اهمر کشور به لبنان گفت: در مواقع نیاز تمام کشورها بی‌هیچ نگرش سیاسی به کمک می‌آیند، در زلزله بم آمریکا به ما کمک کرد.

وی با ذکر این نکته که مردم لبنان مسلمان هستند و ما باید به دوستانمان در بیروت کمک کنیم ادامه داد: ایران اولین کشوری بود که به لبنان کمک کرد. جمعیت هلال احمر کشور در کم تر از ۸ ساعت ۹۵ تن محموله را آماده سازی و به بیروت ارسال کرد.

همتی تاکید کرد: همه مدیران باید مسئله شفافیت مالی را رعایت کنند در همین راستا ورود به بورس گام بزرگی در شفافیت مالی است. 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: یکی از پایه‌های هلال احمر کشور هلدینگ سرمایه گذاری در زمینه ساختمان سازی و دامپروری  است که مجموعه شرکت کشت و صنعت هلال نیشابور نیز زیر مجموعه این هلدینگ است و به زودی وارد بازار بورس کشور خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که ما باید تلاش کنیم تا دیدگاه مثبت مردم به هلال احمر تقویت شود‌، گفت: بیش از ۲۰۰۰ هکتار زمین زیر نظر کشت و صنعت هلال است که بخشی از  سود شرکت‌های هلال باید به مناطق محروم تعلق گیرد.

همتی یادآور شد: امدادگر هلال احمر باید کمتر از ۱۰ دقیقه در  مناطق آسیب دیده حضور داشته باشد و رسیدن به این مطلوب تنها با ایجاد خانه‌های هلال در روستاها با همکاری فرمانداران و دهیاران مناطق و آموزش جوانان میسر است.

وی تصریح کرد: ۳۷هزار و۵۰۰ خانه هلال در کل کشور مورد نیاز است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال آماده بهره برداری و حدود یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال دیگر نیز تا هفته دولت آماده بهره برداری می‌شود.

همتی در خصوص آموزش جوانان در دوره کرونا در جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر در فضای مجازی و فضای رسانه ای آموزش مجازی را آغاز کرده و در خانه‌های هلال هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه توضیحاتش افزود: ما در صدا و سیما آموزش مجازی داشتیم که فقط در یک مورد بیش از ۷۶ میلیون نفر از  سایت  crona.ir  بازدید داشتند.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر زلزله تجهیزات انبار رئیس جمعیت هلال احمر کشور جمعیت هلال احمر کشور آماده بهره برداری مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر

به گزارش خبرنگار مهر، امیرالدین روح‌نواز، مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در نشست خبری اظهار داشت: این شرکت تولید کننده اقلام استراتژیک هلال احمر مانند چادر امدادی، پتو و کوله پشتی، لباس امدادی.. برای مواقع بحران و حوادث است.

وی افزود: به همت کارگران و کارهای توسعه‌ای نه تنها نیاز داخلی در زمان بحران را تأمین کرده بلکه در صادرات هم سهیم بوده ایم و از محصولات ما در سیل پاکستان، زلزله ترکیه استفاده و محصولات به چین هم ارسال شده است.

روح نواز گفت: با افزایش ظرفیت بالا، چادرهای امدادی تولید و از زنان سرپرست خانوار، زندانیان و معتادان بهبود یافته در راه بهره مند شده‌ایم.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6091898

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان