Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس طی گزارشی در این رابطه عنوان کرد: معترضان ضد نژادپرستی بار دیگر شنبه شب در خیابان های پورتلند حاضر شدند و این خیابان‌ها بار دیگر صحنه اعتراض‌های خشونت‌آمیز شد.

چند صد معترض شنبه شب روبروی ساختمان انجمن پلیس پورتلند گردهم آمدند و تصاویر ویدئوها نشان می دهد که معترضان مقابل این ساختمان چندین اشیاء را آتش زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس بلافاصله پس از اقدام برخی معترضان برای ورود به این ساختمان وارد عمل شد و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد.

شنبه شب همچنین راهپیمایی‌های اعتراضی در چند منطقه پورتلند برگزار شد و درگیری معترضان با پلیس پورتلند نشان داد که شدت اعتراض ها در این شهر همچنان بالاست.

در تظاهرات جمعه شب پلیس ۲۴ نفر را دستگیر کرد و دلیل بازداشت این افراد از سوی پلیس، عدم رعایت دستورات پلیس برای متفرق شدن و سنگ پراکنی اعلام شد.

از زمان کشته شدن جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور، اعتراض ها علیه خشونت و وحشی گری پلیس آمریکا برای بیش از ۷۰ روز ادامه داشته است.

تارنمای آر تی نیز در گزارشی تصریح کرد: معترضان ضد نژادپستی در آمریکا همزمان با هفتاد و یکمین روز از اعتراض ها شب گذشته مقابل پلیس پورتلند اشیا مختلف را به آتش کشیدند.

آمریکا که خود را «مهد آزادی» و «دموکراسی» در جهان معرفی می‌کند، اکنون نحوه برخورد سرکوبگرانه یگان‌های اعزامی مسلح دولت فدرال به شهرهایی که در آن اعتراض‌های عدالتخواهی اجتماعی درجریان است، به امری مبهوت کننده و غیرقابل باور بدل شده است.  

اعتراضاتی که در پورتلند پرجمعیت‌ترین شهر ایالت اورگن صورت گرفته، از زمان قتل جورج فلوید مرد سیاه پوست ۴۶ ساله‌ای که در اواخر ماه می‌ (اوایل خرداد) به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد، جرقه خورد و تاکنون ادامه دارد. در واقع اعتراضات در این شهر مانند سایر شهرهای آمریکا در اعتراض به بی‌عدالتی اجتماعی و در راستای جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» جان گرفت.  

اما اعتراضات صلح آمیز مردم این شهر زمانی به خشونت کشیده شد که در تاریخ ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) ماموران فدرال برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پورتلند اعزام شدند. نیروهایی که حضورشان در هفته‌های گذشته نه تنها باعث کمتر نشدن اعتراضات نژادپرستی در پورتلند نشده بلکه استقرار این نیروها خشم معترضان را برانگیخته و به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است.  

پس از افزایش درگیری‌ها و بالاگرفتن اعتراضات به اعزام این نیروها به برخی شهرهای آمریکا از جمله پورتلند،   «کیت براون» فرماندار این شهر اخیرا از توافق با نیروهای فدرال برای خروج از این شهر خبر داد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نژادپرستی اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب معترضان آمریکایی طرفدار فلسطین، نادرستی ادعای آن‌ها در آزادی بیان را نشان می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم کرد.

این جنبش قدرتمند مردمی یمن از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

شبکه سی ان ان امروز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

 دانشگاه‌های آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا