Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد جمالیان روز یکشنبه در نشست خبری با سانه‌ها به مناسبت روز خبرنگار افزود: پیشتر مقرر شده بود تا  پتروشیمی شازند ۵۰ میلیارد ریال و ایرالکو نیز ۲۰ میلیارد ریال در مقوله مقابله با کرونا به مجموعه دانشگاه کمک کنند که تاکنون تنها، ۲۰ میلیارد ریال آلومینیوم سازی ایران محقق شده است.

وی با یادآوری اینکه، کمک‌های جهادی همچنان به دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه دارد، اظهار داشت: اما برخی کمک‌ها به دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت چشمگیر کاهش داشته و فراخوان دانشگاه نیز مورد اقبال واقع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست‌های پدافند زیستی بارها خواهان ساماندهی فعالیت تالارها و آرامستان‌ها شده اما این مهم هنوز تعیین تکلیف نشده است.

 دکتر جمالیان افزود: شهرداری اراک با مسدود کردن ورودی آرامستان اراک به این مهم کمک کرد اما مردم با این وجود از کنار دیوارهای پیش ساخته به آرامستان وارد شدند که لازم است فرهنگ سازی رسانه‌ای صورت گیرد.

وی بیان داشت: وضعیت در آرامستان‌های روستایی نگران کننده‌تر است و برای این مهم از دهیاران و بخشداران خواسته شده تا حضور مردم را مدیریت کنند.

جمالیان اظهار داشت: تاکنون نظارت‌ها در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی جامع نبوده است و همچنان در استان شاهد برگزاری جشن‌های عروسی هستیم و همگان هم برای ممانعت از این مراسم از دانشگاه مطالبه دارند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصوبات پدافند زیستی استان نیازمند اقدامات عملی است تا نتایج اثرگذاری از آن حاصل شود در غیر اینصورت در فصل سرد سال وضعیت بحرانی می‌شود.

دکتر جمالیان افزود: تا عزاداری ماه محرم و صفر فرصتی باقی نمانده و نیاز است نظارت جامع و کاملی صورت گیرد تا در این ایام با بحران بیماری مواجه نوشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم زشکی استان با هرگونه ازدحام مخالف است و برای مراسم عزاداری شیوه نامه بهداشتی خاصی وجود ندارد که جامع و کامل بتواند این مهم را پوشش دهد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه علوم پزشکی مخالف برگزاری آیین‌های سوگواری نیست اما توزیع زنجیر بین عزاداران، غیر بهداشتی و باعث انتشار بیماری می‌شود.

وی اظهار داشت: پخت هرگونه نذری و توزیع باعث تجمع و انتشار بیماری می‌شود و دانشگاه معتقد است باید این شیوع نیز تغییر کند و نذر افراد به توزیع اقلام خشک خوراکی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کادر درمان در ارایه خدمات به بیماران کرونایی خسته شده‌اند و این عزیزان ماه‌ها است نتوانسته‌اند خانواده خود و فرزندانشان را ملاقات کنند و با این شرایط برخی از شهروندان حاضر نیستند از جشن تولد و مهمانی دورهمی خود بکاهند.

وی اظهار داشت: عادی انگاری مردم باعث شده کادر درمان به شدت دچار استرس و اضطراب شوند و اگر این عادی انگاری به کارد درمان برسد نمی‌توان آن را پیش بینی کرد اما این قشر زحمت‌کش همواره برای ارایه خدمات درمانی در صف اول ایستاده تا کرونا را با همراهی مردم شکست دهند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برگزاری نشدن نماز جمعه در نقاط قرمز یکی از مصوبات ملی کرونا است بنابراین از ائمه جمعه استان تقاضا داریم نسبت به اجرای این مصوبه همکاری بیشتری داشته باشند.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: باید قبول کرد تا اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی فاصله زیادی وجود دارد چرا که رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی باعث شده تا در فصل تابستان با حجم زیادی بیمار مبتلا به کرونا مواجه شویم.

وی اظهار داشت: سامانه ۳۸۳۹ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم در استان مرکزی به علت کمبود نیرو تعطیل شده است.

ابتلا ۱۴۹ نفر از کادر درمان استان مرکزی به ویورس کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۹ نفر از کادر درمان استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این استان دو شهید کرونا در سنگر درمان داشته است.

دکتر «بهمن صادقی سده» افزود: ماه گذشته با موج دوم بیماری ۳۰ نفر از کادردرمان به این بیماری مبتلا شدند که موجب شد دانشگاه در ارایه خدمات به بیماران با کمبود نیرو مواجه شود.

وی اظهار داشت: ۶۵ تخت ویژه بیماران در مراکز بیمارستانی اراک برای بیماران پیش‌بینی شده است که با تلاش‌های انجام شده این تعداد در ماه آینده به ۱۲۰ تخت افزایش خواهد یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با وجود افزایش تخت‌های ویژه این تعداد همچنان جوابگو نیست زیرا با آغاز فصل سرد و شیوع آنفولانزا و کرونا نیاز است تخت‌های ویژه توسعه یابد. 

دکترصادقی سده افزود: استان با محدودیت تخت بستری و نیرو متخصص و نیمه تخصصی مواجه است که از ۹۰۰ تخت بستری در اراک ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت برای بیماران غیرکرونایی تدارک شده است.

وی اظهار داشت: ۴۳ تا ۶۰ درصد درآمد دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با شیوع کرونا کاهش یافته است و تامین تاسیسات پزشکی با ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال برای دانشگاه کمرشکن شده است.

۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر در ایران تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر فوت و ۲۸۲ هزار و ۱۲۲ نفر نیز بهبود یافته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان میلیارد ریال استان مرکزی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۱۰۶۹ واحد رسیده و ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دکتر عباس شیراوژن با بیان این مطلب در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: این واحد‌ها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده ایم و این ۲۶۹ آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل ۴۰ واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی با متراز ۴۵ تا ۷۰ متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال ۲۰ درصد به تعداد واحد‌های خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

دکتر شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه