Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: دادگاه اسرائیل احکام ارتکاب به فساد و رشوه را بالای سر نتانیاهو گرفته و در حقیقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از این احکام دست به اقدامات انتحاری می‌زند.

صباح زنگنه سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع سوریه و اعلام این موضوع توسط نتانیاهو مبنی بر اینکه کسانی که گروه نفوذی به جولان فرستاده بودند در این حمله مورد هدف قرار گرفته‌اند، گفت: شرایطی که رژیم صهیونیستی در آن به سر می‌برد بسیار بغرنج است و حاکی از استیصال و ناامیدی این رژیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی در فضای نگرانی از عملیات انتقام جویانه حزب الله نسبت به شهادت یکی از افراد خود در سوریه به سر می‌برد، حزب الله  لبنان با محاسبه دقیق مقامات اسرائیلی را در حالتی از ترس و اضطراب قرار داد و آن‌ها دائما نگران واکنش حزب الله به شهادت یکی از سربازان خود هستند؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد امروز سید حسن نصرالله سخنان مهمی در این خصوص ارائه کند.   نگرانی از نحوه واکنش حزب الله نتانیاهو را وادار به حمله انتحاری کرده است
زنگنه ادامه داد: براساس این روند همه مقامات صهیونیسم تحت فشار این ابهام و نگرانی از نظر حجم، محل و زمان پاسخگویی حزب‌الله به سر می‌برند و به نظر می‌رسد برای خروج از این وضعیت نتانیاهو دست به اقدامات انتحاری می‌زند.

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی با اشاره به فشار هیئت دولت رژیم صهیونیستی بر نتانیاهو تصریح کرد: این فشار‌ها باعث شده نتانیاهو دست به اقدامات خطرناک بزند و با این اقدام کل ساکنین سرزمین‌های اشغالی مورد تعر ض قرار گیرند بنابراین با وضعیت فعلی دولت اسرائیل شکننده است.

وی گفت: درباره حمله اخیر اسرائیل به مواضع سوریه حتی وزیر جنگ صهیونیست‌ها نیز مخالف این اقدام بود و مشخص است که نتانیاهو براساس اقداماتی محاسبه نشده دست به این عمل زده است.   نتانیاهو از تنش آفرینی در منطقه به دنبال منافع شخصی و به تعویق انداختن حکم دادگاه علیه خود است
زنگنه افزود: از طرف دیگر دادگاه اسرائیل احکام ارتکاب به فساد و رشوه را بالای سر نتانیاهو گرفته و در حقیقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از این احکام دست به چنین اقداماتی می‌زند، چون اساسا زمانی که رژیم صهیونیستی در شرایط جنگی باشد دادگاه‌ها اجرای احکام را به تعویق می‌اندازند و یکی از مهمترین دلایلی که نتانیاهو به دنبال تنش آفرینی است به عقب انداختن احکام دادگاه برعلیه اوست.

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در پایان این گفتگو با اشاره به مطلب ادعایی نتانیاهو مبنی براینکه "هدف اسرائیل از حمله به سوریه هدف قرار دادن گروه‌های نفوذی در جولان بوده است" گفت: هیچ حزب، گروه یا حتی رسانه‌های بی طرف نیز این مطلب ادعایی نتانیاهو را تایید نکردند و این موضوع در هاله‌ای از اقدامات جنون آمیز نخست وزیر اسرائیل به حساب می‌آید که طبیعتا ناشی از فشار روانی بر اوست چون اساسا تصمیماتی که وی به عنوان نخست وزیر می‌گیرد در کمیته امنیتی دولت مشخص می‌شود و مخالفت بقیه اعضای دولت تاثیر چندانی بر آن نخواهد داشت و از آنجا که نتانیاهو به دنبال حفظ موقعیت شخصی خود می‌باشد از هیچ اقدامی برای حفظ این شرایط مضایقه نخواهد کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زنگنه اسرائیل حمله به سوریه نتانیاهو حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی نخست وزیر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد

جان کربی در گفت‌وگو با «ای‌بی‌سی» ادعا کرد: آنها [رژیم صهیونیستی] به ما اطمینان داده‌اند تا زمانی که فرصتی برای در میان گذاشتن دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایمان با آنها داشته باشیم، به رفح نخواهند رفت.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که برای آتش‌بس موقتی که واشنگتن می‌خواهد حداقل برای ۶ هفته ادامه پیدا کند، همچنان فشار وارد می‌کند.

کربی با اشاره به اینکه «شمار کامیون‌های کمک‌رسانی به شمال غزه در حال افزایش است»، اظهار داشت: آنچه ما به آن امیدواریم، این است که پس از ۶ هفته آتش‌بس موقت، شاید بتوانیم به چیزی پایدارتر دست یابیم.

وی همچنین ادعا کرد: اسرائیلی‌ها شروع به انجام تعهداتی کرده‌اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آنها خواسته است.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن مدعی شده است که نمی‌تواند بدون یک برنامه‌ریزی بشردوستانه مناسب و قابل اطمینان،از عملیات [رژیم صهیونستی علیه] رفح حمایت کند.

این در حالی است که بایدن پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد.

رویترز خاطرنشان می‌کند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده قرار است هفته آینده به این منطقه سفر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: حالا دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح